اخبار داغ

در راستای پروژه علمی پژوهشی «اراسموس پلاس» انجام شد؛

حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در دانشگاه تربت حیدریه

حضور نمایندگان اتحادیه اروپا در دانشگاه تربت حیدریه
تعدادی از نمایندگاه اتحادیه اروپا برای شرکت در دهمین نشست بررسی پیشرفت کار پروژه علمی پژوهشی "اراسموس پلاس" صبح امروز با مسوولان دانشگاه تربت حیدریه دیدار و گفت و گو کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ رییس دانشگاه تربت حیدریه صبح امروز در حاشیه نشست خبری در دانشگاه تربت حیدریه اظهار کرد: بر اساس این طرح دانشگاه تربت حیدریه بین سال های 2017 تا 2019 و در چارچوب برنامه Mobility Credit اتحادیه اروپا، ضمن تبادل استاد و دانشجو، تبادل مشترک علمی و انجام طرح های تحقیقاتی با کشورهای لیتوانی و فرانسه قراردادی منعقد کرده که هزینه های آن را اتحادیه اروپا متقبل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

محمدحسن فتحی نسری میزان کمک مالی در نظر گرفته شده برای اجرای همکاری علمی پژوهشی را 208 هزار یورو عنوان و اظهار داشت: یکی از این برنامه ها راه اندازی رشته مدل سازی و مدیریت محیط زیست هست که در قالب سه پروژه 'جئونتسی' ، 'اوپاتل' و 'آی سی ام' می باشد.

,

وی همچنین گفت: دانشگاه تربت حیدریه در کنار هفت دانشگاه سوئد، هلند، پرتغال، لیتوانی، عراق (2 دانشگاه) و ملایر (استان همدان) به انجام این پروژه های تحقیقاتی مشغول است.

,

فتحی افزود: برنامه محوری نشست امروز بررسی برنامه جئونتسی GeoNetC است که هدف از اجرای آن تدوین محتوای درس برای رشته مدیریت و مدلسازی محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد می باشد و اتحادیه اروپا برای اجرای آن مبلغ 128 هزار یورو به تصویب رسانده است.

,

وی با بیان اینکه مسوول پروژه "پیتر پیلسجو" است، گفت: بر این اساس 51 هزار یورو برای خریذ تجهیزات، 37 هزار یورو برای هزینه سفرها، 20 تا 21 هزار یورو برای حق الزحمه ها و بقیه برای قراردادهایی که با افراد مختلف شامل دانشجویان و محققان و شرکت های خارج دانشگاه منعقد می شود، باید هزینه کنیم.

,

فتحی نسری افزود: در این نشست بررسی نهایی وضعیت دانشجویان ارزیاب ایرانی و نیز نحوه تعیین کارشناس خبره برای ارزیابی تخصصی دروس این برنامه صورت پذیرفت.

,

وی همچنین گفت: در نشست امروز جمعی از نمایندگان دانشگاه های لوند سوئد، تونته هلند، IST پرتقال، VGTU لیتوانی، دهوک و صلاح الدین عراق و دانشگاه های تربت حیدریه و ملایر از ایران شرکت کرده اند.

,

فتحی با بیان اینکه مهمانان همچنین از مزراع سیب زمینی و زعفران واقع در مجتمع کشت و صنعت رخ تربت حیدریه بازدید کردند، اظهار داشت: یازدهمین جلسه این برنامه، 20 الی 23 آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه های دهوک و صلاح الدین عراق برگزار خواهد شد.

,

شهرستان تربت حیدریه هفت واحد دانشگاهی شامل دانشگاه تربت حیدریه، آزاد اسلامی، پیام نور، علوم پزشکی، علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی و مهندسی با 10 هزار دانشجو در 150 رشته تحصیلی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه