اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

آغاز برداشت انار از سطح باغات خلیل آباد

آغاز برداشت  انار از سطح باغات خلیل آباد
مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد از آغاز برداشت انار از سطح یک هزار از باغات خلیل آباد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود از این سطح میزان 15 هزار تن انار برداشت و به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه ، کره جنوبی و ژاپن صادر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: بیش از 1020 هکتار از مزارع شهرستان خلیل آباد زیر کشت انار است که بیشترین تمرکز کشت انار در بخش مرکزی، دهستان رستاق و روستاهای نقاب و میرآباد قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد یکی از شهرستان‌های انار خیز استان خراسان رضوی محسوب می شود، خاطرنشان کرد: کار برداشت انار از سطح 1020 هکتار از باغات انار شهرستان خلیل آباد آغاز شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با تاکید بر اینکه رقم غالب محصول انار شهرستان، خزر بوده  که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: سایر ارقام شامل شیشه کپ ، انار قند و شهوار می باشد. پیش بینی می شود از این سطح میزان 15 هزار تن انار برداشت  و به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه ، کره جنوبی و ژاپن صادر شود.

,

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با کرم گلوگاه میزان 50 هکتار از باغات تاکنون مبارزه به وسیله تریکو کارت (زنبور تریکوگراما ) و پرچم تراش انجام شده است، اذعان کرد: انار این منطقه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و در سال جاری برای اولین بار طرح احداث سایبان (شید هاوس) در باغات انار شهرستان در سطح 0.5 هکتار با موفقیت اجرا شد.

,

طاهرپور با اشاره به اینکه طرح شید هاوس با استقبال خوب کشاورزان روبرو شد، عنوان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب در باغات انار باعث جلوگیری از آفتاب سوختگی و افزایش کیفیت محصول انارشده است.

,

وی با تاکید بر اینکه در راستای ترویج ارقام جدید تجاری انار، ارقامی شامل رقم رباب و واندرفول به صورت آزمایشی در سطح شهرستان شد، خاطرنشان کرد: عدم استفاده از سموم شیمیایی و استفاده از کودهای دامی و آلی و استفاده کنترل شده از کودهای شیمیایی در باغات انار باعث شده انار به عنوان سمبل میوه های سالم و حتی ارگانیک مطرح باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه