اخبار داغ

گور دسته جمعی 9 زن در خلخال موزه می‌شود

گور دسته جمعی 9 زن در خلخال موزه می‌شود
رئیس میراث فرهنگی شهرستان خلخال گفت:مطابق مطالبه مردم و شهرداری و شورای شهر خلخال احداث موزه در محل گور دستی جمعی 9 زن پیشنهاد شده تا با بازگشایی و ساخت ویترین در معرض دید عموم قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازسبلان‌ما،محمد رضا شایقی عصر امروز در بازدید از محل  گور دسته جمعی خلخال اظهار داشت: گور دستی جمعی  9 زن در عملیات عمرانی شهرداری کلور کشف شده است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود: در این گور دسته جمعی، جسد ۹ زن به فاصله اندک از یکدیگر کشف شده که بر اساس آخرین بررسی کارشناسان به صورت امانی در این مکان نگه داری می شده تا در ادامه به مکان دیگری انتقال یابد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال ادامه داد: قدمت این گور باستانی در مطالعات اولیه دوره معاصر برآورد شده اما طی مذاکره با شهرداری و شورای شهر کلور ضرورت مطالعه آن مورد تاکید است.

,

شایقی تصریح کرد: مطابق مطالبه مردم و شهرداری و شورای شهر احداث موزه در محل این گور دسته جمعی پیشنهاد شده تا با بازگشایی و ساخت ویترین در معرض دید عموم قرار گیرد.

,

وی به ضرورت بررسی کارشناسی و کاوش باستان شناسی این گور دسته جمعی تاکید کرد و افزود: تمامی طرح های پیشنهادی نیازمند مطالعه دقیق و بررسی است که در پی انجام کاوش ها می توان طرح مناسبی عملیاتی کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه