اخبار داغ

معاون اجرایی شهردار تربت حیدریه

اجرای برنامه ملی باز آفرینی پایدار نیازمند ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

اجرای برنامه ملی باز آفرینی پایدار نیازمند ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار است
معاون اجرایی شهردار تربت حیدریه گفت: برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در این شهر، به دست کم ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تابان تربت؛ ابوالقاسم عظیمی صبح امروز  در معرفی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه و در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه، وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور و شهرداری ها مکلف به بازآفرینی حداقل 270 محله در سال و در قالب برنامه مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در طول برنامه شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی گفت: هدف از اجرای بازآفرینی شهرهای هدف تو سعه و تجهیز امکانات، توسعه و تجهیز امکانات و خدمات روبنایی، بهسازی و ارتقای شبکه تا سیسات شهری، محله ای و فضاهای شهری، بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی مسکن، توسعة توانمندی های اجتماعی و اقتصادی از طریق نهادسازی، ظرفیت سازی و نهادینه سازی و نیز جریان سازی از طریق اجرای برنامه های ترویج واطلاع رسانی و برنامه های فرهنگی است.

,

 

,

عظیمی افزود: بر اساس دستورالعمل کشوری، ستاد بازآفرینی شهری امسال در تربت حیدریه به ریاست فرماندار و دبیری شهردار تشکیل و با کمک تمامی دستگاه های اجرایی 22 منطقه و محله ناکارآمد شناسایی کردند.

,

 

,

وی بای بیان اینکه این محلات شامل: رباط بالا (کوی شهید چمران)، ملکی، رباط پایین (شهید هاشمی نژاد)، کوی امام، محله ضیاالدین، قاسم آباد، کوی شهید چمران، کوی شهید احمدزاده، رضا شهر، کوی بازرگان و حیدرآباد می باشند، گفت: طبق دستورالعل طرح عملیاتی مسایل و مشکلات شناسایی و برای رفع آن ها 118 پروژه تعریف و می بایست ظرف سه سال برطرف شوند.

,

 

,

عظیمی افزود: برنامه بازآفرینی شامل پنج گونه محلات داخل شهرها می باشد که شامل: سکونت گاه های غیررسمی یا حاشیه نشین ها، بافت های فرسوده، بافت های فرهنگی و تاریخی، روستاهای الحاقی به شهر و لکه های ناکارآمد شهری است که برنامه ما برای سال نخست اجرای طرح، فقط شامل سکونت گاه های غیررسمی و بافت های فرهنگی و تاریخی را شامل می شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه بر این اساس 118 برنامه تدوین کردیم که اجرای آن در چهار محله هدف آغاز شده که شامل: حیدرآباد، ملکی رباط بالا و رباط پایین می باشد، گفت: تاکنون 380 تن قیر رایگان از شرکت بازآفرینی ایران تحویل گرفتیم که این میزان تقریبا 25 درصد هزینه های آسفالت را در بر می گیرد و نزدیک به 50 هزار متر از سطح محلات آماده شده که تقریبا 70 درصد این قیر صرف شده و در نوبت دریافت 150 تن قیر دیگر هستیم.

,

 

,

عظیمی افزود: همچنین در رباط بالا و با کمک اداره راه و شهرسازی 6 میلیارد ریال جدول گذاری و آسفالت انجام شد یا در حال انجام است که تاکنون 20 هزار متر از معابر رباط بالا پایان یافته و در رباط پایین نیز آسفالت در حال انجام است.

,

 

,

وی در ادامه گفت: اعتبار یاد شده کل پروژه از سه بخش شهرداری (35 درصد) دستگاه های دولتی (35 رصد) و بقیه نیز از محل تسهیلگران یا اهالی محلات باید تامین شود و این برنامه کامل نمی شود مگر به همت شهروندان.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه