اخبار داغ

کشت بیش ازهزار هکتار کلزا در راستای تغییر الگوی کشت در دهگلان/ 82 هزار هکتار اراضی دیم وآبی دهگلان زیر کشت محصول گندم

کشت بیش ازهزار هکتار کلزا در راستای تغییر الگوی کشت در دهگلان/ 82 هزار هکتار اراضی دیم وآبی دهگلان زیر کشت محصول گندم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان از کشت 82هزار هکتار اراضی گندم دیم و آبی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حامد احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: با توجه به اینکه دهگلان یکی از قطبهای تولید محصولات کشاورزی در استان است که تولید یک سری محصولات شاخص در شهرستان اتفاق می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,


 وی افزود: امسال در فصل کشت محصول گندم 82 هزار هکتار در شهرستان به این محصول اختصاص داده شده که از این رقم 75 هزار هکتار دیم و7 هزار هکتار آبی است  و تاکنون 95 درصد گندم دیم و 80 درصد گندم آبی توسط کشاورزان در شهرستان کشت شده است.

,
,


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان بیان کرد: در راستای زراعی محصول گندم با توصیه های لازم به کشاورزان در بحث تاریخ کشت، عمق کشت، تغذیه گیاهی و آماده کردن بستر این فاکتورها به کشاورز اعلام شده است.

,
,

 

,

 احمدی گفت: خوشبختانه در حوزه کشاورزی تاکنون هیچگونه مشکلی وجود نداشته  و تنها  مشکل ما دراین حوزه مشکل حمل و نقل در تامین کود به کشاورز بوده  و سعی ما این است که با پیگیری صورت گرفته کود سرک تامین شود و در سال 98 از اول سال در اختیار کشاورز قرار گیرد.

,

 

,

 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان  تصریح کرد: کشت محصول گندم در شهرستان به صورت کاملا مکانیزه است و ما برای پروژه های  شاخص در راستای افزایش عملکرد گندم، مثل پروژه ایران ایکاردا و پروژه پی وی اس برای مقایسه با ارقام محلی وارد چرخه تولید شده است که مقدار 13 هزار هکتار در چند روستای شهرستان اجرا شده است.

,

 

,

  احمدی گفت: کشت دو پروژه ایران ایکاردا و پی وی اس  مورد بازدید کشاورزان سطح شهرستان قرار می گیرد که در مقایسه با ارقام محلی و با توجه به شرایط جغرافیای منطقه کدامیک اراقام عملکرد مناسب دارد که آن ارقام برای کشت به کشاورز معرفی شود تا در سطح کشت  آن را وارد چرخه تولید کنیم.

,


 
دهگلان از لحاظ کشت کلزا مقام اول استان را دارد

,
,
, دهگلان از لحاظ کشت کلزا مقام اول استان را دارد, دهگلان از لحاظ کشت کلزا مقام اول استان را دارد,


 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به کشت محصول کلزا درشهرستان اظهار داشت: دهگلان یکی از شهرستانهای پیش رو کشت این محصول است که امسال حدود هزار و 16 هکتار اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص داده شده است  و در سطح استان دهگلان مقام اول کشت این محصول را به خود اختصاص داده است.

,
,

 

,

 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان گفت: با توجه به اینکه این محصول می تواند در تناوب با کشت گندم قرار گیرد و یکی از محصولاتی است که در راستای تغییر الگوی کشت قرار گرفته اما قبلا درشهرستان غالبا محصول سیب زمینی با کشت گندم در تناوب بود که محصول آب بری بود و ما با توجه به نیاز که در سطح کشور به روغن داریم در راستای سیاست جهاد کشاورزی برای افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی کلزا  که محصولی کم آب بر است وارد چرخه تولید کرده ایم.

,


 
 کشاورزان جهت بیمه محصولاتشان به کار گزاران بیمه مراجعه کنند

,
,
,  کشاورزان جهت بیمه محصولاتشان به کار گزاران بیمه مراجعه کنند,  کشاورزان جهت بیمه محصولاتشان به کار گزاران بیمه مراجعه کنند,


 احمدی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کشاورزی ریسک پذیر و در فضای باز انجام می شود و تنها منبعی که میتواند به عنوان جبران بخشی از خسارت وارده  که اگر اتفاق بیفتد از بلایای سرما زدگی ، سیل  وتگرگ که محصول کشاورزی از این بلایا مصون نیست حمایت کند لازم  است کشاورزان به کارگزاران بیمه محصولات مراجعه نموده و محصولات خود را بیمه کنند و اگر مخاطره ای در این حوزه اتفاق بیفتد کشاورز پشتوانه ای برای تولید پایدار داشته باشد.

,
,


 
 مدیر جهاد کشاورزی دهگلان با اشاره به نگرانی کشاورزان در حوزه بیمه گفت: در گذشته مشکلات ساختاری در این حوزه بوده  وتصور کشاورز این است که  پولی که به حساب بیمه برای جبران خسارت احتمالی واریز می کند حتما بیمه باید همان مقدار یا بیشتر از آن را به کشاورز برگرداند در حالیکه مفهوم بیمه حمایت از کشاورزانی است که در اثر مخاطرات متضرر شده و قدرت و توانایی آنان برای تولید کم می شود.

,
,
,


  مدیر جهاد کشاورزی دهگلان افزود: با توجه به ساختار کارشناسی که درسطح صندوق بیمه محصولات کشاورزی صورت گرفته کشاورزان گلایه های در مورد پرداخت خسارت محصولشان از صندوق بیمه حمایت را دارند که با شروع فرایند جدید این مشکلات به حداقل رسیده  و واقعیت امر این است که روی آوردن به بیمه محصولات کشاورزی  یک ضرورت برای کشاورزان است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه