اخبار داغ

بازنشستگی معلمانِ آذربایجان‌شرقی داد فرهنگیان را در آورد/ کلاس‌های ۴۰ نفره چگونه با یک معلم اداره می‌شوند؟!

بازنشستگی معلمانِ آذربایجان‌شرقی داد فرهنگیان را در آورد/ کلاس‌های ۴۰ نفره چگونه با یک معلم اداره می‌شوند؟!
آموزش‌وپرورش استان امسال با بازنشستگی 3 هزار و 400 معلم مجبور شده تا تعداد دانش آموزان کلاس‌ها را برای جبران کمبود نیرو افزایش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یک ماه و اندی از شروع سال تحصیلی گذشته اما هنوز بسیاری از مدارس درگیر یافتن معلم برای کلاس‌های خودشان به ویژه در مقطع ابتدایی هستند. کلاس‌هایی که هفته‌های ابتدایی مهر را با حضور ناظم و مدیر به عنوان معلم سپری کردند و برخی از آنها نیز با افزایش تعداد دانش آموزان کلاس‌هایشان مشکل را به نوعی حل کردند!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مشکل کمبود معلم اگرچه سال‌های قبل نیز گریبانگیر مدارس بود اما امسال با بازنشستگی بیش از 3000 هزار نفر از معلمان تشدید شده و داد معلمان را در آورده است. معلمانی که باید به جای نهایتا 25 تا 30 دانش آموز، آموزش نزدیک به 40 کودک را بر عهده داشته باشند.

,

مجید خدابخش در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص بازنشستگی معلمان استان وکمبود معلم اظهار داشت: امسال 3400 نفر از معلمان استان بازنشست شدند ولی با تدابیر آموزش و پرورش، هیچ مدرسه‌ای بدون معلم نمانده است.

,

اگرچه خدابخش به بازنشستگی معلمان اشاره کرده اما توضیح نداده که این تدبیر آموزش و پرورش چه بوده است. اینکه تعداد دانش آموزان کلاس‌ها را برای جبران کمبود معلم افزایش دهند تدبیر است یا پاک کردن صورت مساله موضوعی است که باید رئیس آموزش‌وپرورش و استاندار آذربایجان‌شرقی پاسخ دهند.

,

معلمان ابتدایی: با حقوق 800 هزار تومان با 40 دانش آموز سروکله می‌زنیم!

, معلمان ابتدایی: با حقوق 800 هزار تومان با 40 دانش آموز سروکله می‌زنیم!,

یکی از معلمان دوره ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج در خصوص این مساله اظهار داشت: اول مهر برخی کلاس‌ها معلم نداشتند و از معلمان خواستند که سر دیگر کلاس‌ها هم به صورت موقتی تدریس کنند، بعد از آن هم مدیر و ناظم و معلم پرورشی به جای معلمان برخی پایه‌ها بر سر کلاس رفتند.

,

وی ادامه داد: حالا در آبان ماه نیز تعداد کلاس‌ها را کم کرده و دانش آموزان را زیاد کردند تا مشکل نبود معلم حل شود و مدیر و ناظم نیز دیگر به کلاس‌ها نمی‌روند.

,

این معلم با انتقاد از وضعیت معلمان حق التدریس عنوان کرد: معلمی که ماهانه 800 هزار تومان حقوق دارد باید روزانه با 40 دانش آموز در یک کلاس سر و کله بزند و معلمان استخدامی با حقوق بالای دو میلیون تومان این وضعیت را دارند که ظلم دوچندانی به معلمان حق التدریس می‌شود.

,

وی افزود: با تمام این مشکلات معلمان مشغول به تدریس هستند اما اگر کوچکترین خطایی رخ دهد با بدترین برخورد مواجه می‌شویم، در حالی که در حال حاضر به وضعیت ما رسیدگی نمی‌شود اگر خطایی انجام دهیم بدون اغماض با ما برخورد خواهد شد.

,

, ,

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی: 5 هزار کمبود نیرو داریم اما تدبیر کرده‌ایم

, مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی: 5 هزار کمبود نیرو داریم اما تدبیر کرده‌ایم,

جعفر پاشایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی آناج در پاسخ به تراکم جمعیتی دانش آموزان در شهرهای جدید سهند و اندیشه گفت: شاید در مناطقی مانند سهند و اندیشه این مساله وجود داشته باشد زیرا شهر جدید سهند دانش آموز سیال زیادی دارد و هرماه در آنجا افزایش دانش آموزان را در مدارس داریم.

,

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش به واقع امسال تدبیر انجام داده است به طوریکه امسال 5 هزار کمبود نیرو داشته‌ایم اما هیچ کلاسی بدون معلم نمانده و با برنامه‌ریزی کلاس خالی وجود نداشته است.

,

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی در خصوص وضعیت استخدام معلمان در استان نیز توضیح داد: بخشی از این کمبود نیرو با استخدام یک هزار و 100 معلم برطرف شده و فرهنگیان جدیدی که از طریق آزمون استخدامی وارد بدنه آموزش‌وپرورش شده‌اند این مشکل را حل کرده‌اند.

,

وی افزود: امسال طبق قانونی که دولت تصویب کرد معلمان بازنشسته می‌توانند 14 ساعت تدریس کنند که این زمان نسبت به سال گذشته شش ساعت افزایش داشته و بخشی از مشکل از این طریق حل شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه