اخبار داغ

مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد خبر داد:

اعمال قانون بیش از ۲۰ هزار خودروی متخلف در حوزه زیست محیط

اعمال قانون بیش از ۲۰ هزار خودروی متخلف در حوزه زیست محیط
مدیر محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد از برخورد و اعمال قانون 21 هزار و 661 دستگاه خودرو متخلف در حوزه زیست محیطی و آلاینده طی 7 ماهه نخست سال جاری در سطح شهر مشهد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمد پذیرا صبح امروز در جلسه محیط زیست شهرداری مشهد با اعلام این خبر افزود: 9194 دستگاه خودرو در این مدت به علت نداشتن معاینه فنی مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند. همچنین در 7 ماهه نخست سال جاری با 3829 خودرو دودزا نیز برخورد قانونی لازم صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: نداشتن گواهی برچسب معاینه فنی یکی دیگر از تخلفات در این حوزه می‌باشد که باعث اعمال قانون 5944 دستگاه خودرو در این مدت شده است.
پذیرا با اشاره به جریمه 340 خودرو به علت حمل غیر مجاز کود، زباله، نخاله و مصالح ساختمانی اذعان داشت: 732 خودرو نیز در حوزه تولید صدای نامتعارف توسط گشت‌های ما شناسایی و مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.
وی خاطرنشان کرد که پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء و آب دهان به بیرون از خودرو نیز جزء تخلفات محسوب شده که در این رابطه نیز طی 7 ماه نخست سال جاری 119 خودرو جریمه شده‌اند.
مدیر مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد با اشاره به اعمال قانون 80 دستگاه خودرو به علت ریختن یا ریزش روغن، بنزین یا نفت گاز در معابر تصریح کرد: 46 مورد اعمال قانون نیز در رابطه با تعمیر یا شستشوی وسیله نقلیه در محل‌های غیر مجاز صورت گرفته است.
پذیرا افزود: راحتی و رضایت مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری اهمیت بالایی دارد لذا در همین جهت 19 مورد اعمال قانون خودروهای حمل و نقل عمومی که حمل اشیاء کثیف و آلوده و حیوانات یا هرگونه باری که موجب ناراحتی مسافران وسیله نقلیه عمومی می‌گردد را داشتند، انجام شده است.
وی بیان کرد: یکی از آلودگی‌هایی که این روزها سنجش آن هم با نصب دستگاه‌های مخصوص در سطح شهر مشهد انجام می‌شود آلودگی صورتی می‌باشد که در روح و روان شهروندان و آرامش آنها تاثیرگذار است لذا در همین جهت 668 مورد جریمه خودروها برای بوق زدن در محل‌های ممنوعه یا بوق زدن غیر ضروری و مکرر در 7 ماهه نخست سال 97 صورت گرفته است.
مدیر مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری مشهد با اشاره به اینکه چراغ و نور خودروها نیز دارای استاندار خاصی می‌باشد، ادامه داد: 631 دستگاه خودرو به جهت استفاده از نورافکن و چراغ‌های الوان که موجب آزار دیگر رانندگان و عابران پیاده می‌گردد مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند.
پذیرا با اشاره به اینکه در حوزه تخلیه نخاله و زباله در محل‌های غیر مجاز نیز 61 خودرو مورد اعمل قانون قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: در مجموع طی 7 ماه نخست سال جاری 21 هزار و 661 دستگاه خودرو در شهر مشهد به علت رعایت نکردن استانداردهای زیست محیطی و آلایندگی، مورد اعمال قانون قرار گرفته‌اند که از این تعداد 3 هزار و 537 مورد برای اصلاح ایرادات موجود به تعمیرگاه انتقال داده شده‌اند.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه