اخبار داغ

اینجا مرگ تسلیم زندگی می شود / جان باختگانی که در بیجار حیات دوباره می بخشند

اینجا مرگ تسلیم زندگی می شود / جان باختگانی که در بیجار حیات دوباره می بخشند
شهرستان بیجار با داشتن بیشترین تعداد اهدا عضو رتبه نخست استان کردستان را در این امر خداپسندانه به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، نوشتن از مرگ و زندگی دوباره شاید کمی سخت باشد ، اما به قول جمله معروف مرگ شتری است که در خانه هر فردی می خوابد،مرگ دست خداست و هیچ کس نمی داند پیمانه زندگی اش چگونه لبریز می شود و از چه طریقی از دنیا می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

 

,

اما آنچه مهم است زندگی بخشیدن دوباره بعد از مرگ است ، آری صحبت از خانواده های است که بعد از مرگ عزیزترین افراد زندگیشان راضی می شوند اعضای بدن آن را اهدا تا فردی دیگر در گوشه ای از این کشور که برای ادامه زندگی نیازمند پیوند اعضا است جان دوباره ببخشند.

,

 

,

 

,

شهرستان بیجار در امر اهدا اعضا در چند سال اخیر در استان کردستان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

فضای مجازی علاوه بر تهدیدات های آن در بعضی مواقع به فرصتی برای بخشش و ترویج سنت های حسنه تبدیل می شود که جای بسی تامل است.

,

 

,

در چند روز اخیر در فضای مجازی شهرستان بیجار افرادی با همکاری یکدیگر دست به تشکیل ایجاد گروه تلگرامی مهر باوران و راه اندازی پویش مردمی اهدا عضو نمودند.

,

 

,

از آنجایی که بیشترین اعضای آن را بانوان اشکیل می دهند ، گفت و گوی با یکی از کارشناسان حوزه بهداشت و درمان بیجار در این خصوص داشته ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

ثبت نام بیش از 250 نفر از مردم بیجار در سامانه اهدا عضو

, ثبت نام بیش از 250 نفر از مردم بیجار در سامانه اهدا عضو, ثبت نام بیش از 250 نفر از مردم بیجار در سامانه اهدا عضو,

 

,

فریبا محمدرضایی ، کارشناس حوزه معاونت اجتماعی در شهرستان بیجار در این خصوص به خبرنگار ما گفت: با یاری جمعی از دوستان در امر جذب مشارکت های مردمی تا به امروز چند کمپین در راستای جمع آوری و ساماندهی کمک ها ی مردمی در شهرستان بیجار داشته ایم.

,

 

,

وی افزود: در بحث امدادرسانی به مناطق زلزله زده ،جزو گروههایی بودیم که با برپایی چادر و نیز راه اندازی کمپین در فضای مجازی و با همراهی مردم خیر شهرستان در طی 10 روز، محموله ای از کمک های مردمی شامل پوشاک ، لوازم بهداشتی ، مواد غذایی، لوازم گرمایشی و ... را با مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال جمع آوری و با هماهنگی با سپاه پاسداران به منطقه ارسال نمودیم.

,

 

,

کارشناس حوزه معاونت اجتماعی شبکه بهداشت و درمان بیجار ادامه داد: از محل جمع آوری کمک های نقدی در کمپین مربوطه در ایام زلزله کرمانشاه تعداد 18 دستگاه کانکس مسکونی تهیه و با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران به منطقه سرپل ذهاب منتقل گردید.

,

 

,

محمدرضایی با اشاره به راه اندازی کمپین دوم در فضای مجازی اظهار داشت: با همکاری خیریه مهرآفرین و با هدف تامین بخشی از دیه یک جوان در آستانه اعدام بود که با مدیریت آقای سهیل جمشیدپور در گروه منتسب به خیریه مورد اشاره و به موازات کمپینی در تهران آغاز و در نهایت مبلغ مورد نظر جهت رهایی فرد موردنظر با یاری مردم گردآوری و زندانی مربوطه آزاد گردید.

,

 

,

وی تصریح کرد: مورد پویش سوم ضمن هماهنگی با موسسه خیریه مهرآفرین و به منظور تامین منابع مالی جهت تهیه کلیه و اهدای آن به یک بانوی تحت پوشش که سالها از دیالیز رنج برده بود در فضای مجازی شروع و خوشبختانه و با همراهی دوستان و اعتماد مردم به نتیجه مطلوب رسید.

,

 

,

به گفته این کارشناس ، شهرستان بیجار در طی چند سال اخیر در بخشش اعضا رتبه اول را در استان کردستان دارد و در حال حاضر هم در گروهی در فضای مجازی بنام گروه مهر باوران با مدیریت یکی از جوانان شهر استارت پویش اجتماعی تحت عنوان "بیجار شهر احساس " و با هدف حمایت از اهدای عضو زده شده ودر کنار سایر دوستان در حال فعالیت میباشم.

,

 

,

وی اذعان داشت: به اعتقاد من موضوع اهدای عضو در حال حاضر از ضروریات جامعه بوده و در تمامی دنیا به آن توجهات ویژه میگردد. از طرفی در کشور ما آمارهای موجود واقعیت تلخی را در این راستا منعکس میکند که: سالانه 16000 نفر را بدلیل تصادفات جاده ای از دست میدهیم و 5 تا 8 هزار مورد آن منجر به مرگ مغزی میشود.اما اهدای عضو در سال کمتر از 1000 مورد است. لذا به نظر می آید که فرهنگ سازی در این خصوص تبدیل  به اولویت گریز ناپذیر میگردد. و اینکه بعد از 18 سال تلاش در این زمینه هنوز ما نتوانسته ایم  در ایران به نتیجه مطلوب برسیم این مهم را  فراگیر تر میکند.

,

 

,

محمدرضایی اضافه کرد: علیرغم تمام اینها این نکته جالب توجه است که اولین مورد اهدای عضو در استان کردستان بنام بیجار ثبت گردیده و بیشترین آمار در حوزه اهدای عضو نیز مربوط به این شهرستان است .( حدود 11 مورد ) همه اینها بانیان این کمپین را براین داشت که استارت یک کارفراگیر فرهنگی در شهرستان و در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت های موجود زده شود که خوشبختانه در حال حاضر و با حدود 8 روز فعالیت در این کمپین بالغ بر 250 نفر حاضر به ثبت نام در سامانه اهدای عضو شده و به جمع حامیان اهدای عضو پیوسته اند.

,

 

,

وی از برگزاری همایش تجلیل از اعضای کمپین در سطح شهرستان خبر داد و بیان داشت: در ادامه همایش پیکر دکتر غلامرضا قائمی که در اقدامی انسانی و با وصیت شخصی، پیکر ایشان سالها در سالن تشریح دانشگاه علوم پزشکی کردستان ودر خدمت علم پزشکی بوده تشییع و تدفین خواهد گردید.

,

 

,

, ,

 

,

بیجار با 11 نفر اهدای عضو بیشترین آمار کردستان را به خود اختصاص داده است

, بیجار با 11 نفر اهدای عضو بیشترین آمار کردستان را به خود اختصاص داده است, بیجار با 11 نفر اهدای عضو بیشترین آمار کردستان را به خود اختصاص داده است,

حسین جعفری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار نیز در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فرهنگ اهدای عضو باید در دیار گروس نهادینه شود گفت: باید تلاش شود این فرهنگ بیشتر توسعه یابد و این آمار روزبه روز افزایش یابد.

,

 

,

وی با بیان اعلام این خبر که بیشترین آمار اهدای عضو استان کردستان مربوط به شهرستان بیجار است، گفت:از ابتدای سال 90 تا کنون 11 نفر در بیجار اهداء عضو شده اند.

,

 

,

وی با بیان اینکه اهدای عضو مصداق بارز آیه ««وَمَنْ تَطَوَّعَ خَیْرًا فَإِنَّ اللَّهَ شَاکِرٌ عَلِیمٌ و هر کس به راه خیر و نیکی شتابد (خدا پاداش وی خواهد داد که) خدا قدردان و (به همه امور خلق) عالم است»(بقره/۱۵۸) است، ادامه داد: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند حداقل به یک نفر و حداکثر به ۸ نفر حیاتی دوباره اهدا کند.

,

 

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان بیجار ضمن قدردانی از بانیان راه اندازی کمپین اهدا عضو در بیجار گفت: اهدای عضو مانع از به خاک رفتن اعضای حیاتی بیمار مرگ مغزی به عنوان سرمایه‌های ملی می‌شود و ترویج این امر خداپسندانه موجب بازگشت انسان های دیگر از چمگال مرگ می شود.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند حداقل به یک نفر و حداکثر به ۸ نفر حیاتی دوباره اهدا کند، از اهدای اعضای یک بانوی ۵۰ ساله در چند هفته اخیر خبر داد و گفت: با مهر ورزی و نیک اندیشی خانواده این بانوی مرحومه، دو کلیه و کبد وی موجب حیات دوباره سه بیمار که در لیست انتظار پیوند بود شد.

,

 

,

و کلام آخر :                   ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                        موجیم که آسودگی ما عدم ماست

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه