اخبار داغ

یادداشت؛

کاراکـتر مـورد نیـاز کـارگـزاران، اپـوزیسـیون دولـتی!

کاراکـتر مـورد نیـاز کـارگـزاران، اپـوزیسـیون دولـتی!
وزیر سابق راه و شهرسازی برای حضور در شهرداری تهران باید اپوزیسیون می‌شد و قبل از آنکه مجلس رأی به عدم کفایت او دهد، به‌عنوان مخالف سیاست‌های روحانی امورِ تهران را در دست می‌گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، عباس آخوندی در مقطع فعلی کاراکتر اپوزیسیون دولتی را برای نقش‌آفرینی انتخاب کرده است. ابتدا در استعفا نامه‌اش رئیس‌جمهور را متهم به نقض قانون می‌کند و دیری نمی‌گذرد که طی مصاحبه‌ای به سیاست‌های روحانی می‌تازد. یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های کابینه‌ی یازدهم و دوازدهم در جرگه‌ی اصلاح‌طلبان مخالف روحانی قرار گرفته است و شکافِ او با رئیس پیشین خود فراتر از یک استعفاست، اما چرا؟!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آناج,

آخوندی بارها از زیر تیغِ استیضاح به انحاء مختلف فرار کرده است و تلاش‌های او برای تداوم حضور در دولتِ روحانی بر هیچکس پوشیده نیست. با این اوصاف چرا باید یک وزیر استعفای خود را امضاء کند؟!

,

مسلماً زاویه‌ی آخوندی با روحانی مختص امروز و دیروز نیست و باجناقِ ناطق نوری از مدت‌ها قبل ریل خود را از راهِ رئیس‌جمهور جدا می‌پنداشت اما زیر سایه‌ی حمایت‌های کارگزاران و اصلاح‌طلبان افراطی به مسیرِ خود ادامه می‌داد.

,

با عدم حمایت ناطق‌نوری از باجناق، دستِ دولت برای حذف آخوندی بازتر شد و مهره‌ی کارگزاران از آنجا که ملتفت بود این اتفاق به‌دست مجلس رخ خواهد داد با انتشار متن استعفای خود کنار رفت تا جوّ رسانه‌ای را برای تهاجم مهیا نماید.

,

سخنان شائبه‌برانگیز اسحاق جهانگیری درخصوص محدودیت اختیاراتِ خویش بی‌ربط با این موضوع نیست و از صحبت‌های معاون اول رئیس‌جمهور پیداست او از حذفِ آخوندی برآشفته است و راه‌حل مسئله را در فاصله می‌بیند.

,

, ,

علی‌ایحال عباس آخوندی به‌راحتی از وزارت راه و شهرسازی دل کنده است و در قامت یک منتقد مقابل دولت ظاهر می‌شود. به‌نظرتان با افزایش نارضایتی‌ها از کابینه‌ی روحانی که عباس آخوندی نیز 5 سال عضو سیاست‌گذار و مجری آن بوده است، اذهانِ عمومی یک وزیر اپوزیسیون و مستعفی را بیشتر می‌پسندند یا وزیرِ برکناری توسط مجلس با رأی عدم کفایت را؟!

,

قرائن نشان می‌دهد آخوندی درصدد حضور در شهرداری تهران است و از آنجا که جریانِ اصلاحات رویکرد نقد دولت و اعلام برائت از روحانی را در سیاست خود گنجانده است، شورای اصلاح‌طلب تهران نیز با نگاهی سیاسی کُرسی شهرداری را به‌راحتی در اختیار یک اصلاح‌طلب افراطی و منتقدِ روحانی قرار می‌دهد.

,

به‌قولِ وزیر امور خارجه‌ بازی عباس آخوندی در صورتی بُرد_بُرد می‌شود که به شهرداری تهران برسد و بخش اعظمی از امورات پایتخت را با بودجه‌ای هنگفت در دست گیرد. آنگاه نه عملکرد گذشته‌اش مانع حضور او در مسئولیت‌های جدید شده و نه پایگاه سیاسی‌اش را از دست داده است.

,

به‌عبارت ساده‌تر گوینده‌ی "مسافران قطار بیمه‌اند" ، "مسکن مهر مزخرف است"، "باید بیشتر از این‌ها از ملت پول گرفت" و صدها جمله‌ی نشأت گرفته از تفکر لیبرالیسم بدون آنکه چیزی را از دست دهد مسئولیت جدیدی را بر عهده می‌گیرد که شاید بخشی از آن را به ترویج مکتب ایران‌شهری با بودجه‌ی فرهنگی بیت‌المال اختصاص دهد!

,

مجید قنبرزاده

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه