اخبار داغ

ترجیح خانواده‌های تبریزی بر اجاره‌نشینی به جای خرید خانه!

ترجیح خانواده‌های تبریزی بر اجاره‌نشینی به جای خرید خانه!
رکود بی‌سابقه در بخش مسکن باعث شده که خرید و فروش در این بخش چندان رونقی نداشته باشد و متقاضیان به سوی اجاره‌نشینی حرکت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بازار املاکی‌ها و صاحبخانه‌ها این روزها راکد است و خبری از خرید و فروش مسکن به گوش نمی‌رسد. اگرچه کم نیستند کسانی که برای اجاره و رهن به مشاوره‌های املاک مراجعه می‌کنند اما دیگر کمتر کسی رغبتی برای خرید خانه دارد. برخلاف سال‌های گذشته این روزها کارشناسان مسکن می‌گویند با توجه به سوق سرمایه‌ها به بازار ارز و طلا کمتر کسی بر روی مسکن سرمایه‌گذاری می‌کند و همین امر نیز موجب رکود در این بخش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این روزها به سراغ هر مشاوره املاکی که بروید یا در برنامه‌هایی مانند دیوار به دنبال مسکن بگردید، کمتر آگهی‌های فروش را خواهید دید و بیشتر آگهی‌ها مربوط به اجاره مسکن می‌باشد و معدود آگهی‌های فروش نیز به خانه‌های مسکن مهر سهند و اندیشه باز می‌گردد! قیمت‌های نجومی مسکن در تبریز کمتر کسی را برای خرید خانه وسوسه می‌کند.

,

مشاورین املاک: ترجیح اجاره نشینی بر خرید خانه و رکود ادامه‌دار مسکن

,

به سراغ یکی از این مشاورین املاک که می‌رویم نبود مشتری برای خرید خانه را اصلی‌ترین دلیل عدم تمایل برای فروش می‌داند و اذعان دارد:" بیشتر کسانیکه قصد فروش خانه دارند به دلیل تغییر محله یا متراژ مسکن درخواست فروش دارند و بسیاری از آنها نیز با توجه به قیمت بالای مسکن از فروش منصرف می‌شوند زیرا اگر خانه‌شان را بفروشند در صورت نداشتن پس انداز، نمی‌توانند دوباره مسکنی در همان متراژ تهیه کنند."

,

وی دلیل استقبال از اجاره نشینی را قیمت مناسب اجاره خانه نسبت به خرید دانست و گفت:" اکثر کسانیکه برای اجاره خانه به ما مراجعه می‌کنند زوج‌های جوان و یا خانواده‌هایی هستند که ده سال بیشتر از زندگی مشترکشان نمی‌گذرد و توان خرید مسکن را ندارند، به همین دلیل نیز تن به اجاره نشینی می‌دهند چون برایشان ارزانتر تمام می‌شود."

,

حسین‌زاده در خصوص تقاضاها برای خرید مسکن مهر در شهر جدید سهند نیز توضیح داد:" بیشتر کسانیکه برای خرید مسکن مهر مراجعه می‌کنند خانه اولی‌هایی هستند که با توجه به قیمت مناسب این خانه‌ها متقاضی خرید هستند اگرچه بسیاری از افراد نیز با توجه به مسافت زیاد شهر جدید سهند تا تبریز ترجیح می‌دهند همان مبلغ خرید خانه را برای رهن کامل در یکی از بهترین نقاط تبریز پرداخت کنند!"

,

, ,

اگرچه برخلاف افزایش قیمت مصالح ساختمانی قیمت مسکن افزایش چندانی نداشته اماوضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد افزایش قیمت‌های سرسام آور باعث شده کششی در بازار مسکن وجود نداشته باشد و رکود بی سابقه‌ای بر این بخش حاکم شود. 

,

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی: 800 هزار واحد مسکونی در کشور نیاز است

,

مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی از نیاز جامعه به 800 هزار واحد مسکونی خبر داد و اظهار داشت: بازار مسکن کشور همیشه روکود و رونق زیادی داشته است، از شهریور ماه گذشته معاملات کمتر شده است اما باز هم مثبت است.

,

وی قیمت، رونق یا روکود مسکن را ناشی از اقتصاد کلان کشور عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در مقایسه با قیمت مسکن افزایش بیشتری یافته است. کسادی در خرید و فروش در ماه گذشته وارد شده است اما تولید مسکن همچنان ادامه دارد و در نوسان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه