اخبار داغ

سوالات فعالان رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی از مهاجمان به آیت‌الله

سوالات فعالان رسانه‌ای آذربایجان‌شرقی از مهاجمان به آیت‌الله
فعالان رسانه‌ای استان با هشتگ نامه‌ی انقلابی به سراغ انتقاد آیت‌الله یزدی از آیت‌الله شبیری زنجانی رفته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  درپی نامه‌ی آیت‌الله یزدی به یکی از مراجع تقلید و انتقاد او از دیدار با عوامل فتنه‌ی 88، موجی از حملات به این عالم دینی آغاز شد و اصلاح‌طلبان با تکیه بر شعارِ حفظ شأن مرجعیت، عضو شورای نگهبان را مورد بازخواست و گاهاً اهانت قرار دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کاربران فضای مجازی به این رویداد واکنش‌هایی نشان دادند که فعالان توئیتری آذربایجان‌شرقی نیز از این امر مستثنی نبودند و هیاهویِ اصلاح‌طلبان با عنوان "حفظ شأن مرجعیت" سوال‌هایی را در اذهان ایجاد و تبریزی‌ها را وادار به یادآوری برخی خاطرات کرد.

,

من‌بابِ مثال غلامرضا سیفی، فعال رسانه‌ای ساکن تبریز به انتشار کاریکاتور علما در روزنامه‌ی اصلاح‌طلب و یا عقیده‌ی آنان بر اینکه تقلید کار میمون است اشاره می‌کند و می‌نویسد: تا جایی که حافظه‌ی من یاری می‌کند حداقل اصلاح‌طلبان حق ندارد سنگِ شأن و جایگاه مرجعیت را بر سینه بزنند.

,

, , ,

کاربری دیگر می‌نویسد آنان که از نامه‌ی آیت‌الله یزدی برداشت وهن مراجع را دارند همان‌هایی هستند که می‌گفتند به خودِ خدا هم می‌توان اعتراض کرد.

,

فعال رسانه‌ای دیگری نیز که خود را شمیم صبحد می‌نامد در این‌باره عنوان می‌کند: آنان که شعار آزادی بیان سر می‌دهند امروز از یک نامه‌ی سرگشاده خرده می‌گیرند، چه شد شعار نشکنیم قلم‌ها را؟!

,

, , ,

کاربری دیگر به ماجرای اهانت خبرنگار روزنامه‌ی ابتکار به امام حسین(ع) اشاره و از اصلاح‌طلبان می‌خواهد اجازه دهند بی‌آبرویی پویان خوشحال تمام شود و بعد از آن ادعای دفاع از دین و مرجعیت دینی را بکنند.

,

امینی‌فر از دیگر فعالان رسانه‌ای نیز معتقد است همه به تذکر نیاز دارند، غیر معمول این است که عده‌ای وقتی موقعیتش پیش می‌آید لائیک می‌شوند و در مقطعی دیگر نامه‌ی یک بزرگ به بزرگی دیگر را عامل تفرقه می‌کنند.

,

, , ,

امیر نجفی نیز در این باره می‌نویسد: وهن مرجعیت جایی است که مرجع تقلید ابزار دست و منجی یک جریان سیاسی شود.

,

کاوه صدق‌روحی، از فعالان رسانه‌ای تبریز هم در این باره عنوان می‌کند: مگر از روحانیت اثری باقی مانده که با یک نامه موجبات وهن‌شان فراهم شود؟ باز هم گلی به جمال آقای یزدی که تکانی به مرجعیت و جامعتین داد؛ اگر روحانیون قرار است با تقّی موهن شوند، حوزه علمیه در نامه حضرت امام(ره) به آقای منتظری باید کن فیکون شود.

,

توئیت‌ها پیرامون این مسئله بسیار است، اما در مجموع اکثر کاربران دوگانگی اصلاح‌طلبان را به دوگانگی بی‌بی‌سی در پوشش اخبار تروریستی تشبیه کرده‌اند و از سویی دیگر حمله‌ی آنان به آیت‌الله یزدی را سناریویی برای ایجاد تفرقه و به‌حاشیه راندن آیت‌الله شبیری زنجانی می‌دانند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه