اخبار داغ

تشریح جزئیات بارندگی در سطح استان کرمان؛

ارتباط در جاده های اصلی و فرعی استان برقرار است/تخریب ۵ رشته قنات و تلف شدن ۱۰۰ رأس دام در فاریاب

ارتباط در جاده های اصلی و فرعی استان برقرار است/تخریب ۵ رشته قنات و تلف شدن ۱۰۰ رأس دام در فاریاب
روز گذشته نقاط مختلف استان کرمان شاهد بارش رحمت الهی بوده است؛ اما در برخی از مناطق به دلیل سرازیر شدن سیلاب و وجود جاده های خاکی در روستاها خسارتی در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   راه آرمان ؛ بر طبق گزارش هواشناسی استان طبق بررسی نقشه های هواشناسی،ناپایداریهای جوی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته در سطح استان ادامه دارد. اوج فعالیت این سامانه روز سه شنبه پیش شده بود و در  روز چهارشنبه از شدت و میزان ناپایداریها کاسته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

طی این مدت رگبار، رعد و برق ، وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد جنوبی بارش تگرگ دور از انتظار نیست. بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بصورت برف می باشد.

,

همچنین سامانه بارشی تا امروز چهارشنبه در سطح استان فعال است و بارش ها به صورت باران، در ارتفاعات به صورت برف و در مناطق مستعد جنوبی تگرگ پیش بینی می شود؛کاهش دما از امروز در سطح استان آغاز شده و در دو روز پایان هفته به اوج خواهد رسید؛شهرهای شمال استان کرمان در روزهای جمعه و شنبه برای نخستین بار در پاییز دمای زیر صفر را تجربه خواهند کرد.

,

مدیر کل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان: فقط یک مورد خسارت جاده ای اعلام شده/ارتباط در جاده های اصلی و فرعی استان برقرار است

, مدیر کل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان: فقط یک مورد خسارت جاده ای اعلام شده/ارتباط در جاده های اصلی و فرعی استان برقرار است, مدیر کل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان: فقط یک مورد خسارت جاده ای اعلام شده/ارتباط در جاده های اصلی و فرعی استان برقرار است,

سید علی حاج سیدعلیخانی مدیر کل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به بارندگی در روز اخیر در نقاط مختلف استان گفت: برنامه های زمستانی راهداری استان از یک ماه قبل تدوین شده است و محورهای مختلف و پل ها را در سطح استان مورد بازرسی قرار داده ایم.

, راه آرمان , راه آرمان,

وی ادامه داد: پس از بارش روز گذشته در سطح استان خوشبختانه در محورهای اصلی، فرعی و آسفالتیمان خسارتی نداشته ایم؛ اما برخی از محورهای روستایی مان که دارای محور خاکی هستند پس از هر با بارندگی دچار تخریب می گردند که باید پس از بارش قیرگونی شوند.

,

این مقام مسئول ابرازکرد: فقط یک مورد خسارت در سطح استان در محور ارزوئیه به سیاه کوه ایجاد شد که آن هم به دلیل حجم زیاد آب بوده است؛ با توجه به اینکه شب قبل بارندگی اتفاق افتاده بود؛ به علت اینکه دید وجود نداشت این محور حدود دو ساعت بسته اعلام شد.

,

وی با بیان اینکه ارتباط در تمام جاده های اصلی،فرعی و روستایی های آسفالت برقرار است، عنوان کرد: مقداری آب بردگی در شانه ها  و ترمیم حریم راه را داریم که این مسئله را نیز با بهتر شدن شرایط هوا انجام خواهیم داد.

,

مدیر کل  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه تمهیدات از قبل پیش بینی شده بود پل هایمان خسارت ریالی نداشته ایم؛ اما جاده هایی را داریم که به دلیل اینکه در بستر رودخانه واقع شده اند باید مرمت شوند.

,

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان:تخریب 5 رشته قتات و تلف شدن 100 رأس دام در فاریاب

, سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان:تخریب 5 رشته قتات و تلف شدن 100 رأس دام در فاریاب, سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان:تخریب 5 رشته قتات و تلف شدن 100 رأس دام در فاریاب,

مجید سعیدی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در گفتگو با راه آرمان ؛ در خصوص بارش در روز اخیر در سطح استان اظهار کرد: از روز دوشنبه که سامانه بارشی وارد استان شد؛ هشدارهای لازم به فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان داده شد.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی با اشاره به اینکه  شاهد بارش در بخش های شرق و جنوب استان بوده ایم، عنوان کرد:بر اساس اطلاعاتی که به ما  داده شد آب گرفتگی معابر شهری و  روستایی، تخریب تعدادی از جاده های روستایی و مسدود شدن برخی از جاده های روستایی را داشته ایم که  شهرداری ها تا دیروز و دیشب در این راستا اقدامات لازم را انجام داده اند.

,

سعیدی ادامه داد:در جاده های روستایی نیز راهداری شمال و جنوب استان عملیات خود را انجام داده اند و راه های روستایی را بازگشایی کرده اند اما برخی از راه ها تخریب شده اند که نیاز به ترمیم دارند.

,

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان کرمان ابراز کرد: تعدادی از عشایر لاله زار بردسیر ، بافت و ارزوئیه که متأسفانه کوچ خود را دیر آغاز کرده اند دیروز گرفتار شدند و مشکلاتی برایشان پیش آمد که جمعیت هلال احمر استان کمک های لازم را به این عشایر رساندند.

,

این مقام مسئول  گفت:بر اساس پیش بینی ها کاهش شدید دما را در روزهای جمعه و شنبه در مناطق شمال و غرب استان شاهد هستیم که به زیر صفر خواهد رسید که اعلام شده است که همشهریان آمادگی لازم را داشته باشند.

,

سعیدی در خصوص خسارت های ناشی از بارندگی روز گذشته خاطر نشان کرد: تخریب  و آبگرفتگی خانه های روستایی را به دلیل سیلاب های سرازیر شدن از منطقه ارزوئیه در منطقه فاریاب داشته ایم؛همچنین تعداد 100  رأس دام تلف و 5 رشته  قنات تخریب شده است که دستگاه های مربوط در حال برآورد خسارت هستند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه