اخبار داغ

گزارش انحلال قهرمان لیگ برتر بسکتبال؛

فرجام بسکتبال تبریز از سکوت تا سقوط/ وقتی حلقه مقاومت برای مسئولین و رسانه‌های استانی تنگ بود!

فرجام بسکتبال تبریز از سکوت تا سقوط/ وقتی حلقه مقاومت برای مسئولین و رسانه‌های استانی تنگ بود!
تیم بسکتبال شهرداری تبریز مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور منحل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، "تیم بسکتبال شهرداری تبریز، قهرمان لیگ برتر باشگاه‌های کشور منحل شد" این خبری است که به دنبال رای شورای حل اختلاف استان مبنی بر مخالفت با تیمداری شهرداری تبریز در ورزش قهرمانی منتشر شده است اما اگر فلش بکی به حول‌وحوش زمان حضور نماینده تبریز در فینال لیگ برتر بیاندازیم، این داستان از همان روزها کلید خورد که در پی قهرمانی و با توجه به اینکه شهرداری نماینده کشورمان در جام باشگاه‌های آسیا شده بود، به صورت مسکوت باقی ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما در ادامه موقعی که طرح ادغام سازمان‌های شهرداری تبریز مطرح شد، در کنار بلاتکلیفی تیم‌های سازمان ورزش دوباره زمزمه‌های انحلال این تیم به گوش رسید تا اینکه این امر طی روزهای گذشته بالاخره نهایی شد و در همین راستا نیز فدراسیون بسکتبال درحالی در برنامه هفته دوم فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال نام تیم شهرداری تبریز را حذف کرد که در هفته نخست نام این تیم را با قرعه استراحت در سایت رسمی خود درج کرده بود.

,

همچنین با وجود اینکه دبیر فدراسیون بسکتبال که روز دوشنبه (7 آبان ماه) میهمان تلفنی بخش خبری «شبکه خبر» بود، از تلاش دو ماهه هیات بسکتبال استان برای حضور تیم شهرداری تبریز سخن می‌گفت اما گزارش‌های دریافتی حاکی است وضعیت نامشخص سازمان ورزش در این امر بیشترین تأثیر را داشته و حتی مرتضی آبدار در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت تیم بسکتبال ابراز بی‌اطلاعی نموده و پیگیری مساله را به خود ارگان شهرداری تبریز ارجاع داده بود.

,

در این میان، نکته جالب ماجرا جایی است که در قرعه‌کشی لیگ برتر بسکتبال فردی ناشناخته به عنوان نماینده شهرداری تبریز حضور یافته است. این فرد که گفته می‌شود در فصول گذشته عضو تیم "ب" شهرداری تبریز بوده است، طبق پیگیری‌های انجام گرفته به صورت کاملاً خودسرانه در این مراسم شرکت کرده و هیچ یک از ادارات ورزش و جوانان استان، شهرداری تبریز و حتی هیات بسکتبال از این موضوع آگاهی نداشته‌اند!

,



 

,
, ,
,

از سویی، طبق اعلام سایت رسمی فدراسیون بسکتبال، تیم‌ها برای شرکت در مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر می‌بایست مبلغ 90 میلیون تومان را به عنوان ورودی واریز می‌کردند و حال که این فرد در این جلسه حضور یافته، این سوال پیش می‌آید که آیا مبلغ مذکور از سوی شهرداری تبریز واریز شده است یا خیر؟ که اگر چنین پولی پرداخت شده باشد در واقع با انحلال تیم هدررفت بیت‌المال صورت می‌گیرد!

,

مبحث دیگری که در مقوله انحلال تیم شهرداری تبریز و هدررفت بیت‌المال وجود دارد، جریمه سنگینی است که در صورت این رخداد متوجه تیم تبریزی می‌شود و چنانچه که شهردار تبریز در جلسه شورای شهر اعلام کرد: «با توجه به قهرمانی تیم بسکتبال شهرداری تبریز که این تیم را به عنوان نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا معرفی کرد، اگر تیم منحل شود و در مسابقات آتی اعزام نشود باید جریمه یک تا یک و نیم میلیارد تومانی را پرداخت کند.»
 

,
,

البته عدم تمایل به تیمداری تبریزی‌ها در لیگ برتر بسکتبال موضوع تازه‌ای نیست و حتی در بحث انتخابات هیات بسکتبال استان که مرتضی آبدار با کریم پاداش برای تصدی پست ریاست هیات رقابت می‌کردند شنیده‌ها از درون مجمع حکایت از این داشت که عنوان شد اگر آبدار سکان‌دار شود تیمداری خواهد شد اما در صورت ابقای پاداش این تیم در لیگ برتر شرکت نمی‌کند تا رئیس کنونی با این وعده نتیجه انتخابات را به سود خود رقم بزند، هرچند در سال نخست به وعده خود نیز جامه عمل پوشاند.

,

حال در شرایطی که اعضای کادر فنی و بسیاری از بازیکنان فصل گذشته تیم شهرداری تبریز به تیم‌های دیگر ملحق شده‌اند و علیرغم اینکه شورای شهر تبریز طی مصوبه‌ای مجوز تیمداری بسکتبال با کاهش بودجه و شرط استفاده از بازیکنان بومی را صادر کرده بود، مسئولان هیات بسکتبال استان نتوانستند تیمی تشکیل داده و راهی لیگ برتر نمایند تا بدین‌ترتیب مدافع عنوان قهرمانی بعد از تیم‌های نائب قهرمان و دانشگاه آزاد از دور مسابقات خارج شود.

,

اتفاق قابل تأمل دیگر در انحلال تیم بسکتبال شهرداری تبریز سکوت عجیب رسانه‌ها بود که سرنوشت سقوط به سان تیم‌ دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز را برای این تیم رقم زد. نقش رسانه‌ها در این موضوع را می‌توان با برگزاری تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان مقایسه کرد، جایی که این تور در آستانه لغو قرار داشت اما فشار رسانه‌ها مانع از انقطاع دوره‌های این تور بین‌المللی و برگزاری دور سی و سوم این مسابقات شد.

,

در خاتمه قابل ذکر است گرچه کماکان انتقاداتی پیرامون هزینه‌های شهرداری تبریز در ورزش قهرمانی وجود دارد و در طرف دیگر نیز مخالفان انحلال تیم‌های این سازمان بر طبل ناامیدی در ورزش استان می‌کوبند، لیکن اینک که بنا بر این شده تا تیم بسکتبال شهرداری تبریز منحل شود، آیا این تدبیر بهتر نبود که به جای انحلال، فرصتی به این تیم داده می‌شد تا با ثبات حضورش در لیگ برتر واگذار گردد؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه