اخبار داغ

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

قیامی که نشأت گرفته از خون شهدای کربلاست هدفش را گم نمی کند/اجرای منویات رهبری راه حل مشکلات است

قیامی که نشأت گرفته از خون شهدای کربلاست هدفش را گم نمی کند/اجرای منویات رهبری راه حل مشکلات است
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: کربلا دانشگاه عظیمی است که همه موضوعات تاقیامت درآن نهفته است، قیامی که خون حسین ویارانش در آن باشد تاقیامت راه وهدف ومسیر خودش را گم نمی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سردار ابو حمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر گذشته در جمع خانوادشهدا و ایثارگران و جانبازان در یادواره سرداران و ۳۵۰شهید والامقام و ۸شهید گمنام رابر گفت: این بحث به شکل استدلالی برگرفته ازتاریخ است، بتوانیم ابهامات شبهاتی که در جامعه به شکل های مختلف بعضی از بداندیشان، کج اندیشان و آنهایی که وابسته به استکبار جهانی هستند و عواملش در داخل با پاسخ های قوی و قاطع آنها را به راه بیاوریم و اگرهم به راه نمی آیند افراد و اشخاص تحت تاثیر این القائات قرار نگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,


وی افزود: موضوع بحث ما کالبد شکافی و آسیب شناسی جریان کربلا و عاشوراست و ارتباط جریان کربلا با شرایط کنونی نظام جمهوری اسلامی، و نقش رسالت و تکلیف کسانی که دل در گرو ارزشهای انقلاب اسلامی دارند بهتر از گذشته به وظیفه خود را عمل کنند .

,
,


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: وقتی انسان جریان کربلا و عاشورا را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد با پنج گروه مواجه می شود که این پنج گروه را در طول چهل سال انقلاب داشتیم، داریم و خواهیم داشت.

,
,

, , ,


وی تأکید کرد: مردم متعهد، متدین و انقلابی خوب این گروهها را بشناسید تا آن سهم و آورده ای که نسبت به انقلاب و اسلام داریم بتوانیم وظیفه خود را درست انجام بدهیم .

,
,

سردار ابو حمزه گفت: اولین گروهی که در مقابل امام حسین(ع) و یارانش در محرم ۶۱ایستادند؛ جریان خوارج است. خوارج به زمان امیرمؤمنان علی (ع)در جنگ نهروان بر می گردد.

,

وی با اشاره به نهج البلاغه افزود: در نقلی چهارهزار ، شش هزارو هشت هزار در جنگ نهروان در مقابل علی (ع)ایستادند، این عباس را برای توجیه ، آگاهی بخشی و شناخت دهنده فرستاد وابن عباس به محض مواجه شدن با اینها سریع برگشت، حضرت سوال کرد: برگشتی؟، گفت: اینها همه اهل ذکر و حافظ قرآن، دایم در نمازند و آنقدر عبادت کردن پیشانی و زانوهایشان پینه بسته؛ البته حضرت قبل از رفتن به ابن عباس گفته بود؛ شما حریف اینها نمی شوید، اینها همه حافظ قرآنند، حضرت خودش رفت و شروع به بیان مطالب دقیق و عمیق کردن و شناخت دادن آنها نپذیرفتند و چندین هزار نفر از دم شمشیر امیرالمومنین (ع)و یاران حضرت عبور کردند تعدادی باقی ماندند که جریان شب ۱۹ماه مبارک رمضان را ایجاد کردند که نهایت باعث شهادت امیرالمومنین (علیه السلام ) شد و بقیه برای خون خواهی کشته ها، در کربلا آمدندتا از فرزند امیرالمومنین (ع) تقاص کشته هایشان را بگیرند. البته در آن جریان بعضی ها سراغ معاویه و عمر و عاص هم رفتند اما موفق نشدند.

,

, , ,

 

,

فرماند سپاه ثارالله استان یادآور شد: اینها کسانی بودند که ظواهر اسلام را آگاه و آشنا بودند و عمل می کردند اهل ذکر و قرآن بودند، اما بصیرت نداشتند وقتی انقلاب اسلامی را در این چهل سال نگاه می کنید این چنین افراد و اشخاصی را داریم کسانی که فقط به ظواهراسلام قایلند و در همین استان کرمان در محل مراسمات محرم و صفر هم شاهد هستیم افراد و اشخاصی در مساجد و حسینیه ها می گویند: برای چه می گویید: مرگ بر آمریکا ؟، مرگ بر اسراییل ؟و مرگ بر منافق ؟ خودتان را درگیر با آمریکا و استکبار کردید؛ بس است دیگر. مگر چقدر باید شعار داد؛ چرا باید راهپیمایی ۲۲بهمن و روز قدس را در این کشور برگزار کرد و جمهوری اسلامی مقابل با دنیای استکبار بایستد .

,

وی با بیان اینکه شرایط انقلاب ما بسیار پیچیده شده گفت: این فریادی که امام حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ، این علی زمان که فریادش بلند است بصیرت بصیرت بصیرت، این عمار ،این عمار این عمار؛ یک بخش آن مربوط به این افراد و اشخاصی است که فقط از اسلام ظاهرش را فهمیدم و به آن عمل می کنند، همین افراد می گویند چرا ما در سوریه شهید، جانباز بدهیم؟، چرا ما به مردم سوریه و عراق، مردم لبنان و فلسطین کمک می کنیم، چرا ما مشکلات خود را حل نمی‌کنیم می رویم سراغ ملت های مسلمان و مستضعف، و به داد آنها می رسیم؛ این ریشه اش در کربلاست، ریشه اش در جنگ نهروان است. بنا به تعبیرپیامبر مکرم اسلام (ص)، دو دسته کمر اسلام را می شکنند؛ یک دسته منافقین زیرک و یک دسته متحجرین احمق.

,

سردار ابوحمزه افزود: اینها متحجرین احمقی اند که در مقابل امیرمومنان، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و ائمه هدی ایستادند و امروز هم در مقابل فرزندعلی و یاران فرزندعلی می ایستد. چنین افرادی را هم در گذشته، حال و آینده خواهند بود.

,

وی با اشاره به اینکه افرادی با رشوه دادن به مداحان وسخنرانان از آنها می خواهند تفرقه بین امامت وولایت با امت شیعه وسنی بیندازند گفت: اگاه باشید وبشناسید افرادی را که چهره غلط اندازی دارند، آنها اهل ذکر و تسبیح اند ظواهر شان ظواهر اسلامی است، حتی مقید به برگزاری مراسم های ائمه هدی هستند ، درصف اول نمازهستند اما بصیرت ندارند. اینها کسانی هستند آگاهانه و نا آگاهانه آب به آسیاب دشمن می ریزند.
فرمانده سپاه ثارالله استان گفت: دسته دوم؛ کسانی هستند، که برای خون خواهی عثمان خلیفه سوم به کربلاآمدند. حرفشان این بود، کسی باعث کشته شدن عثمان شدعلی وفرزندانش هستند. چرا ؟ چون به شکل گسترده با تبلیغات جهنمی خودشان آنگونه وانمود کرده بودند که عامل اصلی کشته شدن عثمان، علی (علیه السلام) است چون به دنبال خلافت است.

,
,

وی افزود: درانقلاب هم به انحای مختلف مقابل ولی فقیه می ایستند وتلاش می کنند تهمت بزنند. امروز بیشترین هجمه در عرصه شبهات، توهین وتحقیر به ولایت فقیه در انقلاب اسلامی است.

,

, , ,

سردار ابو حمزه اضافه کرد: کسانی که انقلاب راقبول داشتند و خودشان را متعهد به اسلام می دانستند به محض اینکه در 14 خرداد سال 68 مقام ولایت را کشف کردند نه انتخاب؛ چون ائمه از سوی خداوند متعال نصب می شوند، وقتی امام، مقام ولایت را کشف کردند و در جایگاه ولایت قرار گرفت، آنهایی که دم ازامام می زدند درمقابل ولی فقیه ایستادند. شروع به توطئه کردند، آدم هایی که سابقه مبارزات قبل از انقلاب هم داشتند.

,

قیامی که خون حسین ویارانش در آن باشد تاقیامت راه وهدفش را گم نمی کند

, قیامی که خون حسین ویارانش در آن باشد تاقیامت راه وهدفش را گم نمی کند,

وی افزود: کربلا دانشگاه عظیمی است که همه موضوعات تاقیامت درآن نهفته است، قیامی که خون حسین ویارانش در آن باشد تاقیامت راه وهدف ومسیر خودش را گم نمی کند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان با اشاره به دسته سوم یزید و بنی امیه که به خاطر قدرت و ثروت در مقابل فرزند امیرمومنان ایستادند وآن جنایت را ایجاد کردند گفت: شمر از سرداران و فرماندهان و جانباز جنگ صفین در رکاب امیر مومنان علی (ع) در سال 38 هجری قمری در مقابل معاویه و عمرعاص می ایستد، حتی مجروح و جانباز می شود، 23 سال بعد در محرم 61 در مقابل فرزند امام می ایستد و آن جنایت ایجاد می کند تاریخ را بخوانید.

,

وی با بیان اینکه امروز هم از این افراد در انقلاب اسلامی داریم افزود: دراین استان کسانی که ۳۰ سال همه امکانات در دستشان بودند و در کشور در قدرت و ثروت بودند؛ برای مردم چکار کردند؟، چرا اکنون ما باید شاهد حقوقهای نجومی، سواستفاده اقتصادی میلیاردی وقاچاق کالا با۶ هزار ماشین مدل بالاباشیم.

,

سردار ابوحمزه گفت: کسانی دنبال قدرت و ثروت اند؛ ظاهر اسلامی دارند اما باطنی خبیث و دنبال حزب، بستگان و آقازاده ها ودختر و پسرانشان هستند، در کربلا هم چنین بود وقتی امام حسین (ع) رو کرد به بعضی از فرماندهان یزید وگفت: من تضمین می کنم بهشت را برای شما، گفتند: بهشت نسیه است ملک ری و بغداد نقد است.

,

وی عامل فساد و سوءاستفاده اقتصادی را قدرت و ثروت دانست و افزود: قدرت و ثروت اگر مبنای تقوا، ایمان و ایثار مبنای خدمت به مردم را نداشته باشد به سمت انحراف خواهد رفت.

,

فرمانده سپاه ثاراالله استان کرمان گفت: دسته چهارم حدیث نفس ما و شماست، وظیفه بسیار حساس و مهم نیروهای متدین و انقلابی امروزی ماست.

,

وی افزود: شخصیتی در کربلا بنام سلیمان بن صردخزاعی ازیاران نزدیک امیرالمومنین (ع) و فرزندانش است و اولین فردی که به امام حسین (ع) اعلام آمادگی می کند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: وسوسه شیطان، نفس اماره و ضعف بصیرت سلیمان بن صرد خزاعی را دچار شک و تردید کرد به موقع و به اندازه عمل نکرد و بعد از خبر شهادت امام حسین (ع) وجدان خفته اش بیدار شد پشیمان و توبه کرد، جریان توابین را راه انداخت ودر مقابل یزید و بنی امیه ایستاد و دهها برابر شهدای کربلا در جنگ توابین شهید شدند و خود سلیمان بن صرد خراعی فرزندان و یارانش هم شهید شد این به تعبیر مقام معظم رهبری است جریان توابین هیچ اثری در تاریخ صدر اسلام نداشت چرا که به موقع و به اندازه عمل نکرد.

,

, , ,

وی با بیان اینکه چرا بعضی ها حرف مقام معظم رهبری را گوش نمی کنند گفت: مگر 24 سیاست را مقام معظم رهبری مشخص و ابلاغ نکردند؛ چراعمل نمی شود؟، چندین ساله سیاست های اقتصاد مقاومتی را تدوین کردند شما اجرا کنید وظیفه دولت اجرای این مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاست خارجی است شما وظیفه و تکلیف تان را انجام نمی دهید، نسخه رابطه با آمریکا را برای ملت ما می پیچید؛  کسانی اند که اهل تردید و شک و نگاهشان نسبت به کشور خارج  و غرب است.

,

سردار ابو حمزه بیان کرد: همه این مشکلات از گرانی، تورم، مشکل سکه، ارز، اشتغال، ازدواج، بیکاری و آسیب های اجتماعی قابل حل است اگر منویات و دستورات مقام معظم رهبری اجرا شود.

,

وی با اشاره به وظایف رهبر انقلاب و دولت در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی گفت: برای اینکه خودشان راتبرئه کنند دیگران را متهم می کنند. چرابعضی اگاهانه ومعرضانه وبعصی نااگاهانه توپ را درزمین مقام معظم رهبری می اندازند.

,

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اگر قیام سلیمان بن صرد خزایی با راه اندازی جنگ توابین هیچ اثری در تاریخ اسلام نداشت بدلیل بی موقع عمل کردن بود که امروز هم از این دسته افراد داریم.

,

وی با بیان اینکه فتنه سال 88 خط قرمز نظام اسلامی است افزود: آنهایی که در جریان فتنه سال 88 نقش داشتند به قم می روند و صحبت می کنند، چه سران و ساکتین فتنه؛ آنها خائن به نظام اسلامی و انقلابند با رفتن به این جلسه وآن جلسه مشکل حل نمی شود.

,

سردار ابوحمزه دسته پنجم را شهدا دانست وافزود: چرا در کربلا از امام حسین(ع) و 60نفر از اصحاب و یاران آن حضرت جز به جز زندگی آنها درتاریخ ثبت شده است، و با بعد از گذشت هزار و سیصد و اندی سال از جریان کربلا در محرم و صفر در سخنرانی ها، عزاداری ها، مداحان زندگی نامه، درس ها و اخلاق عاشورا را برای شما بیان کردند، حتی می دانید مادر وهب وقتی سر فرزندش را به سمت یزید و یاران یزدید پرت کرد می گوید: چیزی را که در راه خدا دادم ولو اینکه سر فرزندم باشد؛ پس نمی گیرم.

,

وی افزود: خون مطهر امام حسین (ع) و اصحاب و یارانش، کربلا و عاشور را نگه داشته و تا قیام قیامت راه هدف و جهت منش امام حسین (علیه السلام ) زنده خواهد بود .

,

سردار ابو حمزه تصریح کرد: شما ببیند قریب 26 میلیون نفر از 50 کشور در راهپیمایی عظیم اربعین امسال شرکت کردند بیش از 2میلیون و پانصد نفرفقط از ایران بود، کجای دنیا چنین راهپیمایی عظیمی را سراغ دارید؟.
این فرمانده سپاه ثارالله گفت: بدانید هر ساله در جریان اربعین محرم و صفر در بین مسیحی ها، یهودی ها، اهل سنت و احزاب و گروه های مختلف قریب به 20 هزار نفر زن و مرد شیعه می شودند و هر سال این تعداد بیشتر می شود، اینها همه به برکت خون ابا عبدالله (ع) است.

,
,

وی افزود: این عزتی که انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، مقام ولی ولایت و مردم دارند به برکت شهداست گر چه مشکلات در کشور هست اما به سرعت انقلاب اسلامی راهش را پیدا کرده و تحت تأثیر مشکلات نخواهند شد.

,

سردار ابو حمزه با بیان اینکه خداوند این مشکلات را ایجاد کرده تا آنهایی که دم از انقلاب، امام و ولایت می زنند امتحان باید بدهند، افزود: یک زمان امتحان جنگ بود، یک زمانی کودتا و فتنه 78، 88 و 96 بود و امروز امتحان گرانی تورم و مفاسد اقتصادی است، همه امتحان می شوند.

,

وی با بیان اینکه طبق قرآن خداوند مرگ و زندگی را قرار داده؛ تا ما را امتحان کند گفت: به سرعت انقلاب اسلامی را در لبنان ، فلسطین، سوریه، عراق، بحرین، شمال افریقا، قفقا، میانه ، اروپا و امریکا دنبالش بروید.

,

این فرمانده سپاه ثارالله با اشاره به گذشت6 سال از جریان سوریه و عراق گفت: نزدیک 250 تا 300هزار جوان بسیجی در کشورها پرورش پیدا کردند مثل بسیجی های رابر با همان جهت، ایثار و فداکاری. ما شهید و مجروح دادیم و مشکلاتی را تحمل کردیم اما هر چه نگاه به صفحه نورانی نهضت های آزادی بخش کنید همه جا اسلام و انقلاب است.

,

وی با بیان اینکه 70درصد عراق و 90 درصد سوریه دست داعش بود اکنون داعش و آمریکا کجاست؟، چه غلطی می توانند بکنند افزود: اینها به برکت ایثار، فداکاری، مجاهدت و نقش این فرزندی که در این منطقه پرورش پیدا کرده؛ سردار حاج قاسم سلیمانی زحمات زیادی را این فرزند انقلاب کشیده و می کشد.

,

, , ,


سردارابوحمزه افزود: به برکت ایثار وفداکاری فرزند انقلاب این مرز وبوم باتدبیر، جسارت وتلاش سردار حاج قاسم سلیمانی بود که داعش به خاک کشیده شد و هزاران حاج قاسم سلیمانی ها در این کشور داریم، جوانان بسیجی، پاسدار و نیروهای مسلح آماده شهادت، ایثار و فداکاری اند، آماده خدمتند، همه این تعهدات به برکت اسلام است، به برکت روحانیت متعهد انقلابی، امام راحل و مقام ولی ولایت حضرت آیت العظمی امام خامنه ای و به برکت شهدا، خانواده معزز و گرانقدر شهیدان، جانبازان، رزمندگان و آزادگان و پیشکسوتان است، قدر خودتان را بدانید این روحیه در مردم رابر است.

,
,


وی افزود: رابر را الگو در سطح استان و کشور در همه عرصه ها کنید، رابری که 350 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند بنابراین ظرفیت عظیمی است که شما مردم شهرستان دارید درسخت ترین شرایط دوران دفاع مقدس350 شهید داده اید، شهرستانی که این توان را دارد قطعا می تواند مشکلات اقتصادی، فرهنگی  واجتماعی خود را حل کند؛ منتها مردم و مسئولین همه سر خط اجرای منویات و دستورات مقام معظم رهبری باشد.

,
,


ابو حمزه اضافه کرد: خدا گواه است مسئولان چه در سطح کلان، استان و شهرستان دستورات و منویات مقام معظم رهبری را اجرا کنند والله قسم، تمام مشکلات حل می شود.

,
,


وی گفت: مسوؤلان ومردم باید دست به دست هم بدهند که مشکلات حل شود.هیچکدام به تنهایی قادر نیستند.

,
,

سردار ابو حمزه به اشاره به آیه ای ازقرآن گفت: آنهایی که گفتند: تربیت کننده، ما خداست، سپس استقامت کردند، ما امداد های غیبی را شامل حالشان کردیم، اینها غم و اندوهی نخواهند داشت، بشارت باد این وعده الهی پیروزند و قطعا انقلاب ما با دست با کفایت انقلاب جهانی متصل خواهد شد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه