اخبار داغ

نماینده مردم تویسرکان در مجلس:

ایجاد تنها زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده کشور در تویسرکان/انجام 150 هزار پیوندک در سال جاری در تویسرکان

ایجاد تنها زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده کشور در تویسرکان/انجام 150 هزار پیوندک در سال جاری در تویسرکان
نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: تنها زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده کشور در تویسرکان؛ به زودی تمامی پیوندک های مورد نیاز را تأمین می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، عملیات اجرایی و رسمی ایجاد باغ مادری نهالستان گردوی تویسرکان که طرحی بی نظیر در غرب آسیا است و به همت و پیپگیری های مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در راستای مقاوم سازی درختان گردو در برابر آفات متعدد در ابتدای سال جاری و پیگیری های مقدمات آن از سال های گذشته رقم خورده بود، این روزها مراحل تکمیلی خود را در پیش دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

برای تکمیل و در نهایت بهره برداری از این باغ مادری بیش از 25 میلیارد ریال مصوب شده است.

,

بدون تردید با توجه به آفات های مختلف و به ویژه سرمازدگی درختان چه سرمای پاییزه چه سرمای بهاره، می طلبید که چنین نهالستانی برای ایجاد درختان گردوی مقام ایجاد شود و حال کم کم شاهد به نتیجه رسیدن مراحل اجرایی این نهالستان گردو هستیم.

,

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در حاشیه بازدید از نخستین و تنها زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده کشور دراین شهرستان عنوان کرد که در حال حاضر ساخت گلخان  این نهالستان هم در دستور کار قرار دارد و با تکمیل آن و اضافه شدن به بخش های دیگر زنجیره تولید تکمیل می شود.

,

وی با بیان اینکه تنها زنجیره تولید نهال گردو گواهی شده کشور در تویسرکان؛ به زودی تمامی پیوندک های مورد نیاز را تأمین می کند، اظهار کرد: بدون تردید با بهره برداری از این نهالستان نه تنها نیاز استان بلکه نیاز کشور در حوزه نهال گردوی مقاوم هم مرتفع می شود.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح، برنامه خوب و مطلوبی است تا از این طریق تمام درختان گردوی تویسرکان از طریق مدل چنلر تولیدات مناسبی باشند.

,

مفتح تصریح کرد: برای سال جاری هم انجام 150 هزار پیوندک را در برنامه داریم که مقدمات آن از سوی جهاد کشاورزی فراهم شده است.

,

«منصور رضوانی جلال» مدیر کل جهاد کشاورزی استان همدان هم گفت: نهالستان تولید پیوندک و زنجیره کامل نهال گواهی شده تویسرکان در سال های آینده علاوه بر تامین پیوندک های استان، تمامی پیوندک های مورد نیاز کشور را تامین می کند.

,

به گزارش رودآور، از آنجا که تویسرکان، شهرستانی تک محصولی است و اقتصاد عمده مردم آن به طور مستقیم و غیر مستقیم به تولید گردوی وابسته است، به همبین دلیل اجرای طرح های متنوع در راستای مقاوم سازی درختان گردو در راستای افزایش و ارتقای تولید کمی و کیفی گردوی آن می تواند، سایه رکود اقتصادی را از سر شهرستان بردارد.

,

زنگنه

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه