اخبار داغ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس عنوان کرد؛

دست رد به سینه آمریکا با حذف دلار از معاملات بین المللی/با ۲ طرح ارائه شده مجلس کشور را از بن بست خارج خواهیم کرد

دست رد به سینه آمریکا با حذف دلار از معاملات بین المللی/با ۲ طرح ارائه شده مجلس کشور را از بن بست خارج خواهیم کرد
کمالی پور گفت:قطعا با دو طرح «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» موافق هستم و تلاش خواهیم کرد که شرایطی بتواند پیش آید که از بن بست هایی که برای کشورمان ایجاد کرده اند خارج شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به ارائه دو طرح «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» مجلس شورای اسلامی گفت: امروز تنها ایران نیست که از اقدامات یک جانبه گرایی آمریکا در معرض آسیب و خطر قرار گرفته است؛بلکه تعداد زیادی از کشورهای هم پیمان آمریکا به دلیل یک جانبه گرایی این دولت متضرر شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه کشورهایی همچون چین، روسیه و حتی کشورهای اروپایی از اقدامات و تصمیمات آمریکا متضرر شده اند، ادامه داد: افزایش تعرفه ها بر برخی از اقلام و خروج از برخی معاهدات و قرار دادهای بین المللی توسط آمریکا  که ضررش متوجه برخی از کشورهای منطقه شده است.

,

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لذا اگر بتوانیم شرایط را به سمتی سوق دهیم که کشورهایی که به نوعی از اقدامات آمریکا متضرر شده اند، در کنار هم قرار بگیردند و یک جبهه واحد اقتصادی را تشکیل دهند می تواند به انزوای آمریکا کمک کند.

,

کمالی پور تصریح کرد:معتقدم که اگر ما بتوانیم این اقدامات را انجام دهیم و دلار را از معاملات و معادهدات بین المللی در حوزه اقتصاد حذف کنیم؛ همچنین با پول پایه کشورهای منطقه تجارت کنیم ؛هم می توانیم دست رد به سینه آمریکا بزنیم و هم اقدامات تحریمی یک جانبه گرایی آمریکا رنگ خود را از دست خواهد داد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود:کشورهای دیگر دنیا هم به این نتیجه رسیده اند که دلار را از معاملات تجاری خود حذف کنند؛ در نتیجه شاهد اقتصاد پویا  ارز داخلی مورد توافق کشورهای مختلف می توانیم باشیم.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعا با دو طرح «حذف دلار از معاملات بین المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران»  موافق هستم و  تلاش خواهیم کرد که شرایطی بتواند پیش آید که از بن بست هایی که برای کشورمان ایجاد کرده اند خارج شویم.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه