اخبار داغ

ماجراهای ادامه دار آبگرم متعلق کلیبر؛

بیانیه شرکت تعاونی فراگیر متعلق در رد سخنان نماینده کلیبر

بیانیه شرکت تعاونی فراگیر متعلق در رد سخنان نماینده کلیبر
در پی انتشار درخواست اهالی روستای متعلق کلیبر برای تعاونی شدن آبگرم این روستا و اعلام حمایت قلی‌زاده از این درخواست، شرکت تعاونی مربوط به روستای متعلق با صدور بیانیه‌ای ادعای نماینده کلیبر را رد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مدتی پیش خبری در پایگاه اطلاع رسانی آناج منتشر شد که در آن از درخواست اهالی روستای متعلق شهرستان کلیبر برای تعاونی شدن استفاده از آبگرم روستایشان خبر داده و از برخی موانع موجود و نفوذها پرده برداشته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

با انتشار این خبر که پای نماینده فعلی کلیبر را هم به قضییه باز کرده بود، قلی‌الله قلی‌زاده در بیانیه‌ای ضمن رد تمام شایعات مربوط به دخالتش در موضوع آبگرم متعلق و شرکت آذر سئلین و همچنین تکذیب مدیرعاملی این شرکت، از پیگیری‌ها و حمایت‌هاش برای تعاونی شدن آبگرم و اجبات شدن درخواست مردم سخن گفته بود.

,

پس از انتشار این مطالب، شرکت تعاونی فراگیر دهستان آبگرم متعلق که از قضا پیگیر مردمی شدن اداره این آبگرم را دارد، با انتشار بیانیه و اسنادی، ادعای نماینده کلیبر را رد کرده و گفته است: «این شرکت (شرکت تعاونی فراگیر دهستان آبگرم متعلق قلعه کندی) به استثنای نماینده محترم شهرستان که عدم اقدام عملی ایشان در رابطه با موضوع انتقال حق السهم اهالی از چشمه آبگرم متعلق به شرکت مذکور موجب بی مهری قرار گرفته است با تمامی ادارات و نهاد های دولتی مربوطه تعامل مثبت داشته و امید انتقال آبگرم متعلق به شرکت موصوف را نه تنها از دست نداده است بلکه در انتظار احیای حقوق اهالی از سوی دولت محترم می باشد».

,

متن کامل بیانیه ارسالی شرکت تعاونی فراگیر روستای متعلق به پایگاه اطلاع رسانی آناج به این شرح است:

,

واقعیت آبگرم متعلق _ پیوست : پنج برگ

,

به دنبال اعتراضات مردمی نسبت به نحوه واگذاری آبگرم متعلق به شرکت آذرسئلین ارس (سهامی خاص) و اظهارات نماینده‌ی محترم مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی، شرکت تعاونی فراگیر روستای متعلق بر خود واجب دید به منظور تنویر افکار عمومی مطالبی را مطرح نماید. در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که یک قسم از دو قسم آبگرم متعلق را شورای تامین وقت شهرستان کلیبر به نفع اهالی تصویب کرده بودند و این مهم در رای اصداری دستگاه قضایی نیز مشهود است. طوری که فرماندار وقت شهرستان کلیبر جناب آقای بابایی نیز در مصاحبه ای با خبرگزاری آناج به این رویداد اذعان کرده اند.

,

برای سرمایه گذاری در حق السهم تعیین شده، با تصمیم اهالی نسبت به تشکیل تعاونی ، هیئت موسس تشکیل و روند اداری کار آغاز می‌گردد اما روند تشکیل شرکت با نفوذ عوامل سود جو چشمگیر نبوده است. طوری که اسناد بدست آمده گواه بر آن دارد که بعد از 20 روز از انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال 1394 موافقتنامه تشکیل تعاونی به جای شرکت تعاونی فراگیر دهستان آبگرم متعلق قلعه کندی که خواسته ی خود مردمی باشد با عنوان شرکت تعاونی فراگیر بخش آبش احمد کلیبر صادر شده است. این امر موجبات اعتراض اهالی را در برداشته و با پیگیری هیئت مدیره موافقتنامه اصلاح و اصل بر خواسته مردم شد.

,

اما بر خلاف واقعیت، عوامل پشت پرده که منافع خود را با تولد شرکت تعاونی فراگیر دهستان آبگرم متعلق قلعه کندی در خطر می‌دیدند علاوه بر شعارهای واهی و ماجراجویانه، با اعمال نفوذ در مرحله ثبتی شرکت نیز موانع متعدد ایجاد کرده بودند که اعضای وقت شوراهای اسلامی روستای متعلق و قلعه کندی طی مکاتبه‌ای با معاونت محترم سیاسی امنیتی و مدیر کل محترم بازرسی استانداری آذربایجان شرقی خواستار رفع موانع غیر قانونی عوامل پشت پرده شدند.

,

در نهایت با پیگیری استانداری آذربایجان شرقی شرکت فراگیر دهستان آبگرم متعلق قلعه کندی در تاریخ 22/10/95 با شماره ثبت 544 و به شناسه ی ملی14006487120 به ثبت رسید.

,

اعضای وقت شورای اسلامی روستاهای متعلق و قلعه‌کندی برای خنثی سازی اهداف شوم و ماجراجویانه دست های پنهان تفرقه افکنان، مشترکا باصدور نامه‌ای به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی مربوطه شرکت تعاونی فراگیر دهستان آبگرم متعلق قلعه‌کندی را بعنوان امین مردم معرفی و خواستار واگذاری حق السهم اهالی از چشمه  آبگرم متعلق به شرکت مذکور شدند.

,

قابل تامل اینجاست که بعد از نشر مطالبی در پایگاه‌های خبری مبنی بر احتمال ارتباط آقای قلی‌زاده نماینده فعلی شهرستان با شرکت آذرسئلین ارس، فایل ویدیویی با عنوان واقعیت امر موضوع آبگرم متعلق از کانال تلگرامی منتسب به ایشان که به کانال اطلاع رسانی قلیاله قلیزاده مشهور است، مطالبی منتشر گردید که متاسفانه برخلاف انتظار، شعارهای بی‌پایه و اساس و ماجراجویانه و تفرقه افکنانه پشت پرده این‌بار از زبان ایشان شنیده می‌شود.

,

در حالی که شرکت تعاونی فراگیر دهستان آبگرم متعلق قلعه‌کندی یک‌پارچه و متحد و به دور از هرگونه مسائل سیاسی و جناحی در راستای تحقق رسالت اصلی خود مبنی بر استیفای حقوق اعضای شرکت از چشمه ی آبگرم متعلق مصمم و متعهد بوده و هرگونه ارتباط این شرکت با موضوعات آبگرم یلسویی قلعه کندی را بی اساس می داند و ضمن تکذیب اعلام می دارد: این شرکت (شرکت تعاونی فراگیر دهستان ابگرم متعلق قلعه کندی) به استثنای نماینده محترم شهرستان که عدم اقدام عملی ایشان در رابطه با موضوع انتقال حق السهم اهالی از چشمه آبگرم متعلق به شرکت مذکور موجب بی مهری قرار گرفته است با تمامی ادارات و نهاد های دولتی مربوطه تعامل مثبت داشته و امید انتقال آبگرم متعلق به شرکت موصوف را نه تنها از دست نداده است بلکه در انتظار احیای حقوق اهالی از سوی دولت محترم می باشد.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه