اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل سیاسی؛

سردمداران کاخ سفید نابودی امریکا را تسریع بخشیده اند/پنجه در پنجه شدن با ایران زمینه ساز افول و انزوای امریکا شده است

سردمداران کاخ سفید نابودی امریکا را تسریع بخشیده اند/پنجه در پنجه شدن با ایران زمینه ساز افول و انزوای امریکا شده است
صدرالحسینی: امریکایی که در گذشته با یک اشاره می توانست رهبران کشورها، امرا و پادشاهان اغلب کشورها را با سیاست های خود هماهنگ کند امروز افول کرده و مخالفت های شدیدی را در قبال خود مشاهده می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیردنا؛ کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفتگو با سفیردنا در خصوص سیاست های چهار دهه اخیر امریکا و آینده سیاسی آن گفت: با نگاهی به فراز و فرود تمدن های گذشته، اگر با یک دید تاریخی و فرهنگی به ایالات متحده امریکا نگاه کنیم متوجه می شویم که حداقل در چهار دهه گذشته امریکایی ها بسیار افول داشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیردنا, .,

 

,

 

,

سید رضا صدرالحسینی افزود: امریکایی که بعد از انتخاب سیاست انزوا در جنگ اول جهانی توانست در همه امور بعد از جنگ دوم جهانی حضور داشته باشد و مقدرات بخش قابل توجهی بیش از 50 درصد از جهان را ترسیم بکند، امریکا که در طول سال های گذشته دشمن قدری برای خودش متصور بود که آن هم نظام کمونیستی بود و پس از جنگ سرد موفق شدند این نظام کمونیستی را سرنگون کنند و از عرصه رقابت خارج کنند.

, .,

 

,

 

,

صدرالحسینی عنوان کرد: حرکت هایی که از امریکا مشاهده می شد پس از پیروزی انقلاب اسلامی متوجه این موضوع می شویم که امریکای فعلی دیگرامریکای سابق نیست بخصوص در چهار دهه اخیر نیست، امریکایی که با اعزام ناوهای خود به سراسر دنیا می توانست در کلیه امورات سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشورها دخالت داشته باشد، در دهه های اخیر این موضوع افول پیدا کرده است.

,

 

,

 

,

وی گفت: امریکایی که در منطقه خایج فارس و غرب آسیا با دکترین دو ستونی خود  منطقه ای گسترده ای از انسانها، انرژی و منابع زیرزمینی و روزمینی را کنترل می کرد، مشاهده می کنیم که مجبور است خودش وارد صحنه شود و در بسیاری از موارد با اصرار فراوان بتواند این موضوعات و مسایل مورد نظر خود را پیش ببرد، اما این نکته نیز در دهه های اخیر افول پیدا کرده است بخصوص در دهه گذشته مشاهد می کنیم که با وجود داشتن یک ظاهر قدرتمند و صدای خیلی بلند توسط امپراطوری رسانه و یا ذرات خانه ای از اسلحه های مختلف و سلاح های اتمی، میکروبی و شیمیایی اما نتوانستند بر اراده مردم بخصوص در نقاطی که انرژی وجود دارد تاثیر گذاری کنند و غرب آسیا یک از این نقاط است.

, .,

 

,

 

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با بیان اینکه همین وضعیت را امریکایی ها در منطقه امریکای لاتین دارند گفت: در گذشته بخش قابل توجهی از کشورها با اراده کشور امریکا رئیس جمهمور خود را انتخاب می کردند، ولی در حال حاضر مشاهده می کنیم در بسیاری از کشورهای امریکای لاتین، رئیس جمهور ضد امریکایی بر سرکار هستند، این مسئله نیز در شرق آسیا هم وجود دارد بنابرین شرایط کنونی امریکا را در افول و ضعف مشاهده می کنیم و این موضع موضوعی نیست که فقط در قالب گفتار و شعار باشد، واقیتی اسشت که همه تحلیل گران سیاسی، سیاسی-اقتصادی، اجتماعی ، نظامی و امنیتی دنیا و و بسیاری از تحلیل گران مسائل داخلی امریکا به این مسئله اذعان دارند.

, . ,

 

,

 

,

صدرالحسینی با بیان اینکه امریکا دیگر آن امریکای دهه هفتاد و هشتاد نیست، گفت: امروز با وجود موضوعات پیش آمده نیز می توانیم به خوبی بگوییم که امریکای امروز دیگر آن امریکای دهه نود و اوایل قرن بیست و یکم هم نیست.

, .,

 

,

 

,

وی افزود: امریکایی که در گذشته با یک اشاره می توانست رهبران کشورها، امرا و پادشاهان اغلب کشورها را با سیاست های خود هماهنگ کند امروز مخالفت های شدیدی را درقالب اقدامات مردمی و حرکت های دولتی در قبال خود مشاهده می کنند.

, .,

 

,

 

,

صدرالحسنی با اشاره به اینکه امریکایی ها امروز مورد تنفکر بخش قابل توجهی از مردم جهان هستند، گفت: فراموش نمی کنیم که میلیون های انسان در یک روز مشخص برعلیه امریکا تظاهرات می کنند، امروز درغرب آسیا مشاهده می کنیم که دولت هایی در حال اداره جامعه خوداند که کاملا مخالف امریکا و سیاست های آن هستند.

,

 

,

 

,

وی افزود: امریکا هم پیمانان خودشان از جمله بخشی از اروپای غربی را نیز از دست داده اند یعنی یک نمونه بارز از این را در ماه های اخیر می توانیم مشاهده کنیم که اروپایی ها کاملا خود را در خصوص مسایل اقتصادی در مقابل امریکا قرار داده اند.

,

 

,

 

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی عنوان کرد: در یک جمع بندی باید گفت اگر یک نمودار از زمان تشکیل امریکا تا به امروز ترسیم کنیم، مشاهده می شود که بعد از قدرت یافتن امریکا به عنوان ابر قدرت امپریالیسم، در چهار دهه گذشته از قدرت امریکا به میزانی که قدرت رسانه ها و افکار عمومی افزایش یافته است، کاسته شده و ضعیف شده است.

,

 

,

 

,

صدرالحسینی گفت: نکته اساسی که در این راستا وجود دارد آنجاست که امریکا پس از پیروز انقلاب اسلامی با ملت ایران پنجه در پنجه انداخته است، در این زمینه افول امریکا را در این نمودار فرضی می توان به وفور مشاهده کرد، در عین حال اگر بخواهیم بر اساس این روند شناسی امرایکا را مورد تجزیه و تحلیلی قرار دهیم، باید گفت بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان تمدن شناس که سالیان طولانی در غرب و امریکا تحصیل و زندگی کرده اند موضوع نابودی این تمدن غربی را توسط امریکا کاملا مشاهده می کنند و آن را می توان مورد تائید قرار داد .

,

 

,

 

,

یکی از دلایلی که امروزه اندیشمندان بزرگ غربی و امریکایی تذکرات بسیار جدی را به سردمداران امریکا می دهند این است که این سردمداران کاخ سفید افول و نابودی قدرت و اقتدار امریکا را تسریع بخشیده اند. بنابراین بر اساس سنت الهی و آیات مستند قرآنی این موضوع را مورد تاکید قرار می دهیم که قدرت امریکا رو به نابودی است و یقینا امریکایی که امروز دراوایل قرن بیست و یکم مشاهده می کنیم، به هیچ عنوان در دهه های آینده نمی تواند خود را به عنوان یک کشور قدرتمند حتی برای مناطق نسبی خود قلمداد کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه