اخبار داغ

انتقاد فرماندار گچساران از روند پروژه های راه و شهرسازی/مدیرکل:ریشه مشکلات در ضعف مشاوران و طراحی ها است

انتقاد فرماندار گچساران از روند پروژه های راه و شهرسازی/مدیرکل:ریشه مشکلات در ضعف مشاوران و طراحی ها است
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمدگفت:ریشه کلی این مشکلات در ضعف مشاوران و طراحی ها بوده است که موجب به وجود آمدن مشکلات شده است،نقدینگی که در گچساران برای پروژه‌ها آمده است در کل کشور بی سابقه بوده و عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی یکی دیگر از مشکلات راه و شهرسازی در سطح استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آفتاب جنوب،سید عبدالمجید نژاد صفوی،مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی پروزه های راه و شهرسازی گچساران که با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در سالن فرمانداری گچساران برگزار شدگفت: امروز بازدیدی از پروژه‌های راه و ساختمان شهرستان گچساران انجام شد که بیمارستان  140 تختخوابی نرگسی این شهرستان در حال حاضر بیش از 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

بهره برداری بیمارستان نرگسی تا پایان سال

, بهره برداری بیمارستان نرگسی تا پایان سال, بهره برداری بیمارستان نرگسی تا پایان سال,

وی افزود:پروژه بیمارستان نرگسی گچساران از مرداد ماه 92 در حال احداث است و این بیمارستان در مساحت4 هکتار زمین با زیربنای 11 هزار و 295 مترمربع  در 6 طبقه  و 2 بلوک در حال احداث است که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسیدکه برای تکمیل و تجهیز این بیمارستان به  40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

اعتبارات جدیدبرای مصلای گچساران

, اعتبارات جدیدبرای مصلای گچساران, اعتبارات جدیدبرای مصلای گچساران,

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد درادامه با اشاره به وضعیت مصلای گچساران اظهارکرد:متاسفانه اطلاعات دقیقی از پروژه مصلای گچساران در دست نداریم وبرای تکمیل و بازسازی مصلی گچساران نیاز به اعتبار جدیدی داریم، برای بازسازی گنبد مصلای گچساران هم اکنون مشاور برای برآورد هزینه و مهندسینی که سابقه کار در پروژه‌های بزرگ را دارند برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

,

نژادصفوی گفت:به دنبال مشاور برای مقاوم سازی ساختمان مصلی هستیم که با توجه به شرایط کنونی در کشورباید صرفه جویی در هزینه صورت بگیرد که متاسفانه در دو پروژه راه و شهرسازی در گچساران صورت نگرفته است.

,

وی درادامه افزود: عملیات اجرایی احداث مجتمع فرهنگی هنری آفتابگردان از سال 83 در این شهرستان آغاز شده که متاسفانه تا قبل از سال 1390 به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود، این پروژه دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی است که برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن آن به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

,

 عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی پروژه ها

,  عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی پروژه ها,  عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی پروژه ها,

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:ریشه کلی این مشکلات در ضعف مشاوران و طراحی ها بوده است که موجب به وجود آمدن مشکلات شده است،نقدینگی که در گچساران برای پروژه‌ها آمده است در کل کشور بی سابقه بوده است و عدم رعایت عدالت در پرداخت نقدینگی یکی دیگر از مشکلات راه و شهرسازی در سطح استان است.

,

 نژاد صفوی اظهارکرد:یکی دیگر ازمشکلات کندی پروژه های راه و شهرسازی عدم طراحی در مسیرهای راه و شهرسازی است؛ از سال گذشته تا سه ماهه ابتدای سالجاری حدود 70 کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت انجام گرفته است و 12 کیلومتر دیگر راه روستایی  از جمله راه روستایی سربیشه، بیدزرد و کلاغ نشین نیاز به روکش آسفالت دارد.

,

کندی پروژه های راه و شهرسازی درگچساران

, کندی پروژه های راه و شهرسازی درگچساران, کندی پروژه های راه و شهرسازی درگچساران,

عبدالرحیم رحیمی،فرماندار گچساران در ادامه این نشست اظهارکرد:متاسفانه پروژه های راه و شهرسازی در گچساران به کندی پیش می‌رود، 13 پروژه راه و شهرسازی با اعتباری بیش از 150 میلیارد تومان در این شهرستان دست اجراست.

,

وی افزود:از مجموع 13 پروژه تعداد 7 پروژه راه اصلی و 4 پروژه راه روستایی است که میانگین پیشرفت فیزیکی این تعداد پروژه‌ها 50 درصد است،احداث محور باباکلان _گچساران، احداث محورگناوه _گچساران، احداث محور  دیلم_ گچساران به سمت گناوه و راه‌های روستایی از جمله جاده آبریگون، جاده نیمدور و جاده انجیر سیاه از جمله پروژه‌های راه و شهرسازی در این شهرستان است.

,

رحیمی اظهارکرد:طول کل مسیری که در این شهرستان بهسازی و احداث خواهد شد 150 کیلومتر است که متاسفانه برخی از محورهای تعریض و بهسازی جاده گچساران به باباکلان و نیز محور گچساران به گناوه به دلیل  برخی مشکلات تعطیل و یا به کندی پیش می‌روندو قریب بر 2 سال است که تعریض محور گچساران به گناوه به طول انجامیده است.

,

مشکلات عبور روستاییان

, مشکلات عبور روستاییان, مشکلات عبور روستاییان,

فرماندارگچساران درادامه با اشاره به وضعیت سدچمشیرتصریح کرد:در حال حاضر سدچم شیر 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در ماه های آینده آماده آبگیری خواهد شد و این جاده فرعی که در حال حاضر محل عبور روستاییان شده است به زیر آب خواهد رفت و با به زیر آب رفتن این مسیر فرعی مشکلاتی را برای اهالی روستاهای اطراف به وجود خواهد آورد.

,

 خلف وعده اداره راه و شهرسازی به شرکت نفت

,  خلف وعده اداره راه و شهرسازی به شرکت نفت,  خلف وعده اداره راه و شهرسازی به شرکت نفت,

در ادامه نیز هوشنگ صیدالی،مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران اظهارکرد:محور گچساران به گناوه بر اساس وعده‌ای که اداره راه و شهرسازی داده بود قرار شد ظرف مدت 6 ماه این محور تعریض و بهسازی شود که متاسفانه این امر صورت نگرفته است.

,

وی افزود:با انسداد مسیر جاده گچساران به بی‌بی حکیمه و گناوه ،کارکنان شرکت نفت برای تردد باید از جاده پازنان به زیدون و به بی‌بی حکیمه بروند که این کار به جز خستگی برای کارکنان هزینه دو برابری برای شرکت نفت خواهد داشت.

,

صیدالی اظهارکرد:جلساتی متعددی با مسئولان راه و شهرسازی در جهت تعریض دو محور گچساران باباکلان به بی بی حکیمه و گچساران به گناوه برگزار شدواز مسئولان راه و شهرسازی خواهش کرده بودیم که اگر این راه تخریب شد هر چه سریعتر بهسازی شود چرا که این مسیر، مسیر عبور کارکنان نفت به تاسیسات نفتی است.

,

مدیرعامل شرکت نفت و گازگچساران افزود:محل تامین اعتبارات احداث و بهسازی این محور مواصلاتی از سوی وزارت نفت است که در حال حاضر اعتباری به میزان 120 میلیارد تومان برای احداث و بهسازی دو پروژه در نظر گرفته شده است، 3 خط لوله 26 اینچی نفت در مسیر تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی قرار گرفته است.

,

بروزمشکلات درخطوط لوله انتقال نفت

, بروزمشکلات درخطوط لوله انتقال نفت, بروزمشکلات درخطوط لوله انتقال نفت,

صیدالی گفت:با توجه به کاهش بارندگی در سال گذشته خوشبختانه مشکلی برای خطوط انتقال نفت در این محورها به وجود نیامده بود اما امسال با توجه به پیش بینی افزایش باران امکان وجود مشکلاتی در مسیر خطوط لوله های نفتی در این محورها به وجود خواهد آمد.

,

فرج الله استلاحی ،بخشدار گچساران درادامه این نشست نیز اظهارکرد: 3 قطعه از محور گچساران به گناوه پیمانکاران آن مشخص شده و مشغول به فعالیت هستندکه در حال حاضر دو قطعه از این محور در حال فعالیت و یک قطعه تعطیل و قطعه دیگر تاکنون به مناقصه نرفته است.

,

 

,

کلنگ طرح تعریض و بهسازی دو محور گچساران- باباکلان به روستای بی‌ بی‌حکیمه و محور گچساران به گناوه در بهمن ماه 95با حضور نماینده گچساران و باشت، استاندار وقت و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده شد که متاسفانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه