اخبار داغ

مشکلات دانش آموزان مدارس چنگ الماس بیجار از نگاه والدین

مشکلات دانش آموزان مدارس چنگ الماس بیجار از نگاه والدین
فراهم نمودن امکانات آموزشی از حداقل های است که دولت باید برای تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم فراهم نماید ، اما بخش چنگ الماس بیجار مانند سایر مناطق محروم در این بخش با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند که نیازمند توجه بیشتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی،  11 هزار و 845 نفر دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف در شهرستان بیجار در حال تحصیل هستند که یک هزار و 312 معلم کار تدریس آنها را بعهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

شهرستان بیجار دارای سه بخش مرکزی، کرانی و چنگ الماس هست که در هر کدام از این بخش ها یک روستای بزگ نام شهر را یدک می کشد اما اهالی آن روستاهای شهرنما از داشتن کمترین امکانات شهری محروم هستند.

,

 

,

فراهم نمودن امکانات آموزشی از حداقل های است که دولت باید برای تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم فراهم نماید.

,

 

,

مردم شهر بابارشانی با تماس مکرر با خبرنگار کردتودی خواستار انعکاس مشکلات آموزشی شهرشان شده اند که امیدواریم انعکاس آن تاثیری در خدمت رسانی مضاعف مدیریت آموزش و پرورش در این منطقه باشد.

, کردتودی,

 

,

 

,

, ,

 

,

یکی از اولیاء دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: شهر بابارشانی مدت 10 سال است نام شهر را یدک می کشد اما هر روز شاهد افت شدید امکانات آموزشی در این شهر هستیم.

,

 

,

وی بیان داشت: مدرسه دخترانه این شهر فاقد هر گونه امکانات آزمایشگاهی و کارگاه های آموزشی است و دانش آموزان در راستای تفهیم درس هایشان با مشکل رو به رو هستند.

,

 

,

این شهروند بابارشانی تصریح کرد: این در حالی است که کارگاه نرم افزار در داخل این ساختمان وجود دارد اما تنها دانش آموزان پسر حق استفاده از آن را دارند.

,

 

,

 

,

یکی دیگر از اولیاء دانش آموزان با اظهار گلایه از کمبود امکانات در مدارس این شهر گفت: شاید برایتان غیر قابل باور باشد مدرسه دخترانه ما تا چند سال قبل سرویس بهداشتی نداشت و اولیاء دانش آموزان با همت خود و جمع آوری سه میلیون 500 هزار تومان توانستند دو چشمه سرویس بهداشتی در این مدرسه بسازنند.

,

 

,

وی با طرح این سوال که چرا مدیران آموزش و پرورش شهرستان هر سال یکی از مدارس این شهر را منحل می کنند، گفت: در حال حاضر با تعطیلی مرکز شبانه روزی که تمامی امکانات و زیر ساخت ها را داشت برخی از دانش آموزان مجبور به ترک تحصیل شدند که این امر موجب بروز مشکلاتی در این منطقه شده است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

به گفته یکی دیگر از اولیاء، دانش آموزان دختر حق استفاده از سالن ورزشی سرپوشیده شهر را ندارند این در حالی است که ورودی این سال ورزشی کاملا مجزا است و دانش آموزان دختر ساعت ورزش را به بطلالت می گذرانند.

,

 

,

وی ادامه داد: تنها دبستان شهر بابارشانی از داشتن یک دستگاه رایانه و دستگاه کپی هم محروم است و معلمان در این راستا سختی های زیادی را تحمل می کنند.

,

 

,

این شهروند بابارشانی اعلام کرد: مدارس شهر بابارشانی و بخش چنگ الماس از هوشمند بودن کلاسها بی بهره هستند و معلمان در رشته های غیر مرتبط با تخصصشان در حال خدمت هستند که آموزش دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است.

,

 

,

وی ادامه داد: تنها دبستان این شهر از داشتن یک سردر که به نام مدرسه مزین باشد محروم است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

به گفته اهالی روستای گنبدی، قرادربند وگوجه کند ، دانش آموزان این روستاها تا چند روز قبل در مخروبه ها تحصیل می کردند و بعد از گذشت 45 روز از آغاز سال تحصیلی صاحب کانکس برای ادامه تحصیل شده اند و این سوال ذهن مردم این آبادی ها را به خود مشغول کرده است که آیا آموزش و پرورش شهرستان بیجار در طول سه ماه تابستان فرصت تهیه کانکس را نداشت؟

,

 

,

کمبود معلم در روستاها مشکل دیگری است که روستانشینان با دست و پنجه نرم می کنند و به طوریکه برخی روستاها در هفته دو روز معلم دارند.

,

 

,

امیدواریم مسئولان شهرستان بیجار نسبت به رفع نواقص مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بیجار اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه