اخبار داغ

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان عنوان کرد؛

اعزام قریب به ۱۵ هزار زائر اولی استان کرمان به مشهد مقدس

اعزام قریب به ۱۵ هزار زائر اولی استان کرمان به مشهد مقدس
مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان گفت : طرحی تحت عنوان زائر اولی های ۴۰ سال به بالا و زائر محروم مطرح شد که تا کنون قریب به ۱۵ هزار نفر در سطح استان کرمان با کاروان های زیارتی به مشهد مقدس اعزام شده اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین صابری مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با محورهای فعالیتی آستان قدس رضوی در استان کرمان اظهار داشت : از نیمه های سال ۹۵ و بر اساس سیاست ها و اهداف جدید آستان قدس رضوی در همه استان های کشور نمایندگی هایی دایر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با اشاره به این که استان کرمان از جمله استان هایی است که آستان قدس رضوی دارای املاک و موقوفات است ؛ افزود : آستان قدس رضوی در استان کرمان در چند محور فعالیت هایی را انجام داده است که یکی از محورها بر اساس فرمان مقام معظم رهبری و خطاب به تولیت جدید آستان قدس که بعدها تحت عنوان منشور هفتگانه خدمتی معروف شد کمک به اعزام زائر اولی های ۴۰ سال به بالا بود .

,

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان خاطر نشان کرد : در این طرح مفهوم جدیدی از زائر مطرح شد و به کسی که از منزلش به سمت مشهد حرکت می کند و دوباره به منزل  برمی گردد زائر می گویند و این فرد در همه مسیر زائر است .

,

صابری توضیح داد : از ان جایی که به نظر می رسد که تعداد زیادی در سطح کشور باشند که سال های سال آرزوی پابوسی آقا امام رضا(ع) را داشته اند طرحی تحت عنوان زائر اولی های ۴۰ سال به بالا و زائر محروم مطرح شد که تا کنون قریب به ۱۵ هزار نفر در سطح استان کرمان با کاروان های زیارتی به مشهد مقدس اعزام شده اند .

,

وی گفت : آستان قدس رضوی تغذیه کامل سه روز اقامت در مشهد مقدس را برای این زائر اولی ها تامین می کند که یک وعده غذای تبرکی مهمانسرای حضرت خواهد بود .

,

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان اضافه کرد : در همین راستا توافق هایی هم بین وزارت آموزش و پرورش ، آستان قدس رضوی و ستاد اقامه نماز صورت گرفته است که تا شهریور سال جاری تعدادی از دانش آموزان با یک برنامه هماهنگ به مشهد اعزام شدند که نتایج خوبی به دنبال داشته است .

,

صابری یکی دیگر از محورهای فعالیت آستان قدس رضوی در استان ها را کمک به محرومین در نقاط مختلف کشور دانست و ادامه داد : در راستای منشور هفتگانه خدمتی همه محرومین و نیازمندان سطح کشور باید از برکات امام رضا (ع) برخوردار شوند که در مناسبت هایی از قبیل دهه مبارک فجر ، دهه کرامت ، ایام پایانی ماه صفر ، ماه مهر و نیمه شعبان کمک هایی تحت عنوان نقدی وغیر نقدی و ارزاق به نیازمندان تقدیم می شود که در مناطق محروم جنوبی استان یک اقدام چشمگیر است.

,

وی یادآور شد :  محور دیگر فعالیت ها بر اساس منشور هفتگانه توانمندسازی افراد در مناطق محروم می باشد که در استان کرمان دو دهستان نهضت آباد و کوهستان از رودبار جنوب جزوء دهستان های هدف بوده است که در جهت توانمند سازی مردم و ارتقا سطح درآمد و معیشت و ثبات روستاییان در روستا قدم بر می دارد که در راستای کمک های زیربنایی قدم هایی بر داشته است.

,

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کرمان تصریح کرد : با مطالعه دقیق و بازدید های صورت گرفته در همه روستاها با توجه به این که آب کشاورزی قنات است با کمک اهالی ، دهیاری ها ، شورای روستا و مطالعات صورت گرفته حدود یک ماه پیش تصمیم به لایه روبی همه قنوات را گرفتیم که با یاری خداوند و همت مردم با اتمام این طرح آب دهی اکثر قنات ها دو برابر شده و سطح زیر کشت در منطقه افزایش پیدا کرده است و در بحث توسعه اشتغال و توانمندی مردم هم نقش موثری دارد.

,

صابری اظهار داشت : از دیگر اقدامات برجسته آستان قدس در این مدت فراهم کردن فضای بیشتر به آستان قدس و زائرین امام رضا (ع) است که از همان روزهای اول طرحی تحت عنوان خادم یاران رضوی مطرح شد و فرصتی استثنایی پیش آمد تا کسانی که سال های سال آرزوی خدمت در حرم امام رضا را داشتند تحت عنوان خادم یار در سامانه سراسری آستان قدس ثبت نام می کنند .

,

وی متذکر شد : این افراد دوره های توجیحی و آموزشی را در استان ها می بینند و بعد فرصت پیدا می کنند که ماهیانه یک روز در حرم آقا کشیک داشته باشند و همچنین به خدمت رسانی به نیازمندان و محرومین شهرستان ها بپردازند که در استان کرمان قریب به ۶ هزار نفر تا به حال ثبت نام کردند و نیمی از این افراد آموزش های لازم را دیده اند و ۳۰۰ نفر توفیق خدمت پیدا کرده اند  .

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه