اخبار داغ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

طرح «حذف دلار از معاملات بین‌المللی»باید عملیاتی و اجرایی شود/«حذف دلار از معاملات بین‌المللی» خواسته غالب کشورهای مستقل است

طرح «حذف دلار از معاملات بین‌المللی»باید عملیاتی و اجرایی شود/«حذف دلار از معاملات بین‌المللی» خواسته غالب کشورهای مستقل است
خجسته با بیان اینکه طرح «حذف دلار از معاملات بین‌المللی»باید عملیاتی و اجرایی شود، گفت: «حذف دلار از معاملات بین‌المللی» خواسته غالب کشورهای مستقل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار نافع، با اشاره به عنوان شدن دو طرح جدید «حذف دلار از معاملات بین‌المللی» و «تنبیه کشورهای همکار آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران» در مجلس، اظهار کرد: حذف دلار از معاملات بین‌المللی خواسته غالب کشورهای مستقل همچون روسیه، چین و بسیاری از کشورها با توجه به زورگویی و اعمال فشار آمریکا علیه کشورهای مختلف از طریق دلار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه  این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است که بتوانیم دلار را از مبادلات بین‌المللی حذف کنیم، گفت: تلاش‌هایی نیز از قبل صورت گرفت و چندین کشور نیز به جد پیگیر این موضوع هستند؛ امید است با تلاش‌های صورت گرفته این نکته را بتوانیم عملیاتی و اجریی کنیم.

,

آمریکا دلار را به عنوان اهرمی برای فشار بر سایر کشورها در دست گرفته است

, آمریکا دلار را به عنوان اهرمی برای فشار بر سایر کشورها در دست گرفته است,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون با توجه به اینکه دلار آن نفوذ و فشارهایی که بر کشورهای آسیایی و حتی کشورهای اروپایی وارد می‌کند بحث این است دلار را تضعیف و از معاملات خود حذف کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس بحث حذف دلار از معاملات بین‌المللی را پیگیری می‌کنند، افزود: این طرح باید عملیاتی و اجرایی شده و این کار باید انجام شود چراکه آمریکا دلار را به عنوان اهرمی در دست گرفته و هر کشوری را بخواهد حتی اروپا و کشورهای هم‌پیمان خود را از طریق آن تحت فشار قرار می‌دهد.

,

خجسته با بیان اینکه دلار، نوسانات، التهابات و شریط خاص ایجاد کرده است، تصریح کرد: تمام قراردها با دلار است، وقتی فروش نفت و صادرات داریم باید دلار وارد کشور شود اما وقتی بانک‌ها و حتی بانک‌های بین‌المللی را تحریم می‌کنند که به ما دلار ندهند، اقتصاد ما به سمت بسته شدن و مواجه با مشکل می‌رود.

,

با اجرای طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی از فشارهای آمریکا در بحث تحریم‌ها کاسته می‌شود

, با اجرای طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی از فشارهای آمریکا در بحث تحریم‌ها کاسته می‌شود,

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم ناچاریم قراردادهایی که داریم و نفتی که می‌فروشیم به جای دلار، کالایی دیگر در قبال آن دریافت کنیم، ادامه داد: راهی نداریم که پول‌ها را وارد کشور کنیم و در این شرایط باید دلار را از معاملات بین‌المللی خود حذف کنیم.

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطرنشان کرد: باید با کشورهای هم پیمان خود نیز صحبت کنیم که دلار را در معاملات خود تضعیف و یا حذف کنند.

,

وی در ادامه با تأکید بر اینکه با اجرای طرح حذف دلار از معاملات بین‌المللی از فشارهای آمریکا در بحث تحریم‌ها کاسته می‌شود، یادآور شد: با توجه به اینکه با آمریکا در جنگ اقتصادی هستیم باید بتوانیم برای دلار جایگزین دیگری در معاملات با کشورهای هم پیمان و همسو با این سیاست داشته باشیم.

,

دور زدن تحریم‌ها تنها راه حل ما در شرایط کنونی است/مسئولان و دولت باید به این بحث ورود کنند

, دور زدن تحریم‌ها تنها راه حل ما در شرایط کنونی است/مسئولان و دولت باید به این بحث ورود کنند,

خجسته با بیان اینکه با اجرای این طرح موضع کشورهای مختلف در قبال ایران با توجه به شرایط کنونی و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران مشخص خواهد شد، اظهار کرد: در تحریم‌ها آمریکا فشارهایی اعمال کرده که  کشورها در روابط با ایران عقب نشینی کنند و هر کشوری بخواهد با ایران معامله کند مورد هجمه و فشار قرار می‌گیرد؛ تقریباً تعدادی از کشورها موضع خود را در این شرایط مشخص کرده‌اند.

,

وی با تأکید بر اینکه در این شرایط تنها راه حل ما دور زدن تحریم‌هاست، گفت: مسئولان و دولت ما باید بتوانند با ورود به بحث‌های دیگر تحریم‌ها را دور بزنند و ناچار به انجام این کار هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه