اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

معرفی انقلاب برای نسل های دیگر مهمترین رویکرد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است/برچیده شدن سفره دین هدف دشمنان است

معرفی انقلاب برای نسل های دیگر مهمترین رویکرد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است/برچیده شدن سفره دین هدف دشمنان است
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ،معرفی انقلاب برای نسل دوم، سوم و چهارم را از جمله کارهای بسیار کلیدی ستاد برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان، آیت الله خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:  استان کرمان از زمانی که شکل گرفته همزمان با انقلاب بوده  و از همدلی زیادی نیز برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه  همدلی بین ارکان نظام در کرمان دیده می شود ، گفت: من به عنوان یک طلبه با سفرهایی که به تمامی استان های کشور داشتم این همدلی در استان کرمان قابل ستایش است.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که این همدلی در بین بزرگان و مسئولین این استان نیز به خوبی احساس می شود ، افزود: ائمه جماعات نقش بسیار مهمی در این همدلی دارند.

,

خاتمی بیان داشت: مدیریت خوب علیدادی در مدت ۱۰ ساله ایشان در کیش بوده است، کیش از جاهایی است که حساسیت های ویژه ای دارد و ایشان در این مکان نمره بالایی آوردند و آن تجربیات را به کرمان انتقال داده اند و چشم وگوش بسته چیزی نمی گویند زیرا وی مطالعه و تجربه دارند.

,

وی ، معرفی انقلاب برای نسل دوم، سوم و چهارم  را از جمله کارهای بسیار کلیدی ستاد برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برشمرد.

,

خاتمی اذعان داشت: اینکه این انقلاب یک کودتا و شورش کور نبوده بلکه یک حرکت با انگیزه و دینی بوده است  باید برای نسل های بعد از انقلاب تبیین شود.

,

وی تصریح کرد: نکته کلیدی که باید روی آن تاکید کرد این است که هدف استعمارگران علی الخصوص انگلیس در رابطه با ایران جمع کردن سفره دین بوده است که باید برای نسل بعد از انقلاب معلوم شود.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سال ۱۳۰۰ تا ۱۲۹۹ انگلیس ، رضاخان را  برای جمع کردن سفره دین سرکار آورد و او ۲۰ سال حکومت کرد و تنها در این مدت یک سفر خارجی ۱۲ روزه داشت و آن سفر به ترکیه برای آموزش دیدن تجربه های آتاترک بود.

,

خاتمی ،  کشف حجاب، مبارزه با روحانیت را از عوامل استعمار انگلیس در کشور ایران در زمان رضاخان برشمرد.

,

وی افزود:  تمامی دشمنان ایران انتظار دارند این مناسبت (چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی) اتفاق نیفتد و یا اگر هم اجرا می شود کم رنگ باشد.

,

خاتمی عنوان کرد: ستاد باید در سطوح مختلف از جمله صدا و سیما، مدارس و دانشگاه ها برنامه های جذاب داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه باید در طول ۵۷ سال حکومت سیاه پهلوی که ایران تحت الحمایه انگلیس و آمریکا بود به نسل های بعد از انقلاب گفته شود ،  اذعان داشت: از برکات انقلاب آن است که برای جوانان بردگی طاغوت و استقلال امروز ملموس است.

,

خطیب موقت تهران تصریح کرد: مسئولین می توانند با داشتن انگیزه در این عرصه نقش آفرینی کنند زیرا با ابلاغ اداری کار پیش نمی رود و کسانی که می خواهند مجری این شکوه باشند باید انگیزه داشته باشند.

,

خاتمی عنوان کرد: اگر قرار باشد چهلمین سالگرد انقلاب بصورت اداری و تشریفاتی اجرا شود حق این مناسبت ادا نشده است و باید از ظرفیتهای مردمی استفاده شود، از جمله حوزه علمیه ، ائمه جماعات، مساجد، عظام، خطبا که باید به نحو تمام و  کمال استفاده شود که با تبیین بتوانند به این مناسبت رنگ مردمی بدهند.

,

وی بیان کرد: دومین راه مردمی کردن استفاده از ظرفیت های هیئات مذهبی است زیرا به وسیله این هیئات می توان این انقلاب را به انقلاب سیدالشهدا (ع) گره زد.

,

خاتمی همچنین مساجد و بسیج را از ظرفیت بالایی عنوان کرد و ابراز داشت: ۲۲ بهمن نباید خروجی آن فقط راهپیمایی باشد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه