اخبار داغ

یادداشت؛

آیا گندم نیز همچون انار در دام مدیران کردستان گرفتار خواهد شد؟!

آیا گندم نیز همچون انار در دام مدیران کردستان گرفتار خواهد شد؟!
ظاهراً نمایندگان دولت در استان کردستان قصد دارند اوایل آذرماه امسال جشن شکرانه گندم برگزار کنند و بنابه خبرهای رسیده از استانداری، اینبار قصد دارند جشن گندم را مدیریت شده برگزار کنند تا دچار مصیبتهای جشنواره انار اورامان نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، استان کردستان یکی از قطب های تولید گندم در کشور است و به سبب کیفیت این محصول تولید شده در استان، سهم قابل توجهی در تولید نانی که به سر سفره های خانواده های ایرانی برده می شود، دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

اما با وجود پتانسیل های کردستان در تولید گندم، هنوز بیش از 80 درصد این محصول به صورت دیم کاشت و برداشت می شود و از حدود 558 هزار هکتار از زمین های زیر کشت گندم در کردستان تنها 30 هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

,

 

,

صد البته باید بابت این نعمت خدادادی و توجهی که خداوند به مردم کردستان دارد خدا را شاکر بود و مسؤولین استان کردستان می خواهند شکرانه این نعمت را در قالب یک جشن به جا بیاورند. البته همین مدیران برای محصول انار نیز می خواستند چنین شکرانه ای را بجا بیاورند اما به دلیل مدیریت نکردن برنامه و رها کردن آن و یا شاید هم تعمداً، جشنواره انار با اعمال خلاف شرع همچون رقص زنان با وضعیت نامناسب پوشش و حجاب که فیلم آن نیز در فضای مجازی منتشر شد، به حاشیه برده شد که همین موضوع باعث گله مندی باغداران اورامانی و خود مردم منطقه نیز گردید. البته اعمال خلاف شرع جشنواره انار اورامان چندین قربانی هم داشت و موجب برکناری چند نفر از پستهای مدیریتی خود و همچنین لغو جشنواره انار باینگان در استان کرمانشاه هم شد. توهین و افترا بستن به ماموستایان موضع گیرنده در قبال منکرات جشنواره انار و به سبب آن جریحه دار شدن احساسات و اعتقادات مذهبی مردم از دیگر خسارات این جشنواره بود.

,

 

,

طبق اخبار واصله از استانداری کردستان، مدیران استانداری با درس گرفتن از جشنواره انار اورامان عزم خود را جزم کرده اند تا اینبار جشن گندم را بدون هیچ حاشیه ای برگزار کنند. چون حساسیت گندم به مراتب بیشتر از انار است و گندم ریشه در اعتقادات دینی و ایمانی مردم کردستان دارد و از قداست زیادی نزد آنان برخوردار است.

,

 

,

در همین رابطه بهمن مرادنیا استاندار کردستان در نشست هم اندیشی تشکل های بخش کشاورزی استان گفته است: به احتمال فراوان جشن ملی شکر گزاری گندم با حضور مقامات عالی دولتی نظیر معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشاورزی و تعدادی از استانداران و تولید کنندگان ملی برگزار خواهد شد.

,

 

,

وی برگزاری این جشن را سپاس به درگاه خداوند به پاس فراوانی گندم در سال جاری عنوان کرده و افزوده: هدف دیگر از برگزاری این جشن در استان حضور برخی مقامات رده بالای کشور در استان و آشنایی آنان با پتانسیل ها و مشکلات استان در بخش کشاورزی است.

,

 

,

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت دسته بندی مشکلات بخش کشاورزی در دو حوزه استانی و ملی تاکید کرده و افزوده: مشکلاتی که در استان قابل حل است با جلسات داخلی حل و دیگر مسائل ملی را در سطح کلان و حضور در وزارتخانه ها پیگیری خواهیم کرد.

,

 

,

استاندار کردستان ادامه داده: برخی مسائل نظیر تخصیص آب به سطح ملی مربوط می شود و ما پیگیری های جدی را در سطح رئیس جمهور و معاون اول ایشان و وزارت نیرو انجام داده ایم که امیدواریم حق استان در برخورداری از منابع آب داده شود.

,

 

,

مرادنیا از تولید کنندگان و فعالان این بخش خواستار حضور جدی تر در صحنه شده و گفته: دولت حمایت های خود از بخش کشاورزی را ادامه می دهد اما خود کشاورزان و تشکل ها نیز لازم است در جهت ایجاد زنجیره های تولید کشاورزی و صنایع تبدیلی حضور موثر داشته باشند.

,

 

,

استاندار کردستان با بیان اینکه از تسهیلات اشتغال فراگیر بخش عمده آن به بخش کشاورزی پرداخت شده است، گفته: لازم است از تسهیلات کم بهره، کشاورزان استان نهایت استفاده را در جهت افزایش تولید و اشتغال داشته باشند.

,

 

,

استاندار کردستان در ادامه به مسئولیت خود در قبال تمامی بخش ها اشاره کرده و گفته: من به عنوان مقام عالی دولت در استان نسبت به همه بخش ها مسئولیت دارم و امیدوارم در دوره خدمت خود بتوانم منشا اثرات مثبت در بخش کشاورزی و توسعه آن باشم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه