اخبار داغ

امام جمعه کاشمر:

بسیاری از مشکلات رفتاری جامعه به دلیل عدم انس با کتاب است

بسیاری از مشکلات رفتاری جامعه به دلیل عدم انس با کتاب است
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه بسیاری از مشکلات رفتاری جامعه به دلیل عدم انس با کتاب است، گفت: تقصیر عدم ارتباط با کتاب را نباید فقط به گردن مردم انداخت بلکه مسئولان هم نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه کافی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حجت الاسلام سید محمدکاظم طباطبایی، صبح امروز در نشست انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر اظهار داشت: تقصیر عدم ارتباط با کتاب را نباید فقط به گردن مردم انداخت بلکه باید اذعان کرد مسئولان هم نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه کافی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه در کدام مکتب مادی و حتی الهی، اولین سخنی که برای پیامبر آن نازل شده، دستور به خواندن است؟، خاطرنشان کرد: معضلات و آسیب های اجتماعی همچون عدم رعایت حقوق شهروندی، عدم رعایت نظم و قانون و... باید ما را به فکر فرو ببرد که چرا شاهد چنین مشکلاتی در سطح جامعه هستیم و آیا یکی از دلایل مهم آن عدم توجه به مقوله کتاب و مطالعه نیست؟

,

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه ما امروز در برابر یک هجمه و حمله بی رحمانه و سنگین از سوی دشمنان هستیم، تصریح کرد: در این شرایط نیاز به نوشته ها، اشعار و آگاهی های مناسب و مفید داریم بنابراین تنها برگزاری جلسه و تنظیم صورتجلسه و تهیه گزارش کفاف نمی کند بلکه باید در عمل و با برنامه ریزی جامعه را به سمت کتابخوانی سوق داد.

,

وی با اشاره به اینکه هر چند وقف برای عزاداری امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است اما این عزاداری باید آگاهانه باشد، اذعان کرد: اگر کسی برای موضوع کتاب و کتابخانه وقف کند و باعث شود که مردم با مطالعه و آگاهی کافی برای اهل بیت عزاداری کنند اجر و پاداش فراوانی خواهد داشت.

,

طباطبایی در ادامه بسیاری از مشکلات رفتاری جامعه را به دلیل عدم انس با کتاب دانست و عنوان کرد: بنده حاضرم دست آن افراد ثروتمند و نیکوکاری که برای کتاب و کتابخانه ها وقف کنند و کتاب های مورد نیاز و متناسب کودکان و جوانان را به ویژه در مدارس و روستاها تأمین کنند ببوسم.

,

وی در پایان با بیان اینکه امروزه دشمنان ما تلاش می کنند فضای مجازی را جایگزین کتاب کنند، تشریح کرد: لذا باید گفت اگر همین مقدار اهمیتی را که جامعه ما برای فضای مجازی قائل می شود برای کتاب قائل بود، شاهد تشکیل یک مدینه فاضله بودیم ولی متأسفانه شاهد هستیم که این یار مهربان را از ما گرفته اند و فضای مجازی که در مقابله با شمشیر را از رو بسته است در اختیار جوانان وفرزندان ما قرار داده اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه