اخبار داغ

همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع)؛

حرکت ۱۱ هزار زائر پیاده به سمت حرم مطهر رضوی از سبزوار

حرکت ۱۱ هزار زائر پیاده به سمت حرم مطهر رضوی از سبزوار
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار از حرکت بیش از 11هزار زائر با پای پیاده به سمت حرم مطهر رضوی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید محمدجواد سجادی نژاد در گفتگو با صبح توس؛ با بیان اینکه هرساله و در ایام شهادت رسول اکرم(ص)،امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) خیل زائران و عاشقان اهل‌بیت به‌سوی حرم رضوی حرکت می‌کنند اظهار داشت: در سال جاری و هم‌زمان با این ایام بیش از 11 هزار نفر از زائرین از شهرستان‌های غربی خراسان با پای پیاده عازم حرم مطهر رضوی شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی همچنین  با اشاره به افزایش تعداد زوار پیاده نسبت به سال گذشته افزود: سال گذشته 9هزار و 300 نفر از زوار در قالب کاروان‌های پیاده به حرم رضوی سفر کردند که این رقم برای سال جاری به 11هزار و 80نفر رسیده و از این تعداد 4هزار و 890نفر از زوار را برادران و مابقی را خواهران تشکیل داده‌اند.

,

 

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی در طول مسیر و اهمیت برپایی نماز جماعت تأکید کرد: برای برپایی این فریضه همراه هر کاروان یک روحانی نیز اعزام‌شده است تا نماز جماعت و اول وقت برگزار شود.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه کاروان‌های پیاده از12 آبان ماه سفر معنوی خود را آغاز کرده‌اند و به‌طور متوسط هر کاروان طی مدت 5روز این مسیر با پای پیاده طی سفر می‌کند ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود حرکت کاروان‌ها تا 17 آبان ماه در طول جاده‌ها ادامه یابد و امکانات ضروری برای زائران پیاده فراهم شود.

,

 

,

گفتنی است بزرگ‌ترین موکب بین‌راهی برای اسکان و اطعام زوار رضوی در جایگاه نماز جمعه سبزوار برپاشده است که در شبانه‌روز ظرفیت اسکان بیش از 3هزار زائر را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه