اخبار داغ

سیاری: باور ایرانی بهتر از اس 300 روسی است

سیاری: باور ایرانی بهتر از اس 300 روسی است
سامانه «باور»، با یک حرکت دیگر از نظر توانمندی، از سامانه اس-300 پیشی می‌گیرد و بهتر می‌شود. همچنین سامانه موشکی تلاش، سامانه‌ای بسیار چابک، دقیق و با برد مناسب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی ارتش؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس هیات مدیره برگزاری رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 در گفت‌و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه هدف از برگزاری هر رزمایش، نشان دادن توان نظامی و دفاعی کشور است، گفت: هر رزمایش پیامی را در پی دارد. به نمایش گذاشتن توان دفاعی، برای دوستان و دشمنان مان پیام آور است. پیام این رزمایش نشان دادن توان پدافند هوایی کشور در مقابل هر گونه تهدید است. سلاح‌های مختلف به کار رفته در این رزمایش، در صورتی که به طور موفقیت آمیز عمل کنند، این پیام را دارد که ما می‌توانیم سلاح‌های موردنیاز خودمان را به دستان توانمند متخصصان داخلی تامین کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه متخصصان پدافند هوایی با دانش و مهارت به روز توان ساخت و استفاده از تجهیزات کاملا بومی را دارند، افزود: ما نیازی به کمک دیگران نداریم. هر اقدامی در ابعاد مختلف پیام آور است. اگر غیر از این بود، تسلیحات خودمان را در معرض نمایش قرار نمی‌دادیم. ملت قهرمان ایران می‌دانند که فرزندان‌شان در پدافند هوایی به توان لازم رسیدند و از مرزهای هوایی کشور دفاع می‌کنند. دشمنان هم بدانند هر گونه تعرضی با پاسخ کوبنده ما مواجه می‌شود.

,

معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: از ابتدا تا انتهای سال برابر یک برنامه زمان بندی مشخص و منطبق با آموزش‌هایی که ارائه می شود، باید تمریناتی را انجام دهیم.  همه رزمایش‌ها نتیجه آموزش‌هایی است که در طول سال داده شده و نیاز است جنبه عملی پیدا کند.

,

امیر دریادار سیاری درباره همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش در اجرای این رزمایش مشترک، تاکید کرد: تمام نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشور یک دست و یک‌پارچه عمل می‌کنند.  نتیجه اتحاد، انسجام و هماهنگی بین نیروهای مسلح،  هم افزایی و افزایش توان بازدارنگی کشور است.

,

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نگاه تعاملی هر سه نیروی شرکت کننده در این رزمایش با تعامل، هماهنگی و یک دستگی به دنبال ارتقاء توان پدافند هوایی کشور هستند، ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی هوایی ارتش به طور 24 ساعته مرزهای هوایی کشور را تحت کنترل خود دارند و در طول 24 ساعت آماده رصد و پایش مرزهای هوایی کشور هستند.

,

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات و تسلیحات به کار رفته در این رزمایش بومی و کاملا ایرانی است، خاطرنشان کرد: اگر وضعیت فعلی را با گذشته مقایسه کنیم، می فهمیم که اکنون در کجا قرار داریم. تمام سامانه‌های به کار رفته در این رزمایش از صفر تا صد بومی هستند و یا بهینه شده‌اند. این توانمندی با وجود همه تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب بر کشورمان تحمیل شده، توسط ابتکار و خلاقیت جوانان پای کار به دست آمده است. سامانه راداری «باور»، با یک حرکت دیگر از نظر توانمندی، از سامانه رادریS-300 پیشی می‌گیرد و  بهتر می‌شود. همچنین سامانه موشکی تلاش، سامانه‌ای بسیار چابک، دقیق و با برد مناسب است.

,

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه باید تهدید را به خوبی شناخت و بر اساس آن اقدام به فراهم کردن نیازها کرد، گفت: اگر تهدید را نشناسیم نیازمان را نمی‌فهمیم. چون تهدیدهای به روز را می‌شناسیم، توانمندی دشمنان را می‌دانیم. بر مبنای تهدیدها حرکت می‌کنیم و به سلاحی که جوابگوی این تهدیدها باشد، دست پیدا می کنیم. تهدید امروز با تهدید دفاع مقدس متفاوت است.

,

رئیس هیات مدیره رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 گفت: تجهیزات پدافندی دوران هشت سال جنگ تحمیلی جوابگوی نیاز امروز نیست. سلاحی که امروز استفاده می کنیم، باید متناسب با سطح تهدیدات باشد. امروز سامانه‌های موشکی مثل سوم خرداد، تلاش، سراج و ... قابلیت تحرک دارند و عملیاتی هستند. در گذشته سامانه‌های راداری به صورت استقراری عمل می‌کردند.

,

امیر دریادار سیاری ادامه داد: این سامانه‌ها در هر مکانی مستقر و در کمترین زمان آماده اجرای عملیات می‌شوند. همچنین سامانه‌های یاد شده با کمترین تجهیزات و با فناوری به روز در موقعیت مورد نظر مستقر شده و با سرعت زیادی کار می‌کنند. «دقت در اصابت»، «مقاوم در جنگ‌های الکترونیک»، «رصد هدف با سطح مقطع گوناگون» از دیگر ویژگی‌ تجهیزات به کار رفته در این رزمایش است.

,

رئیس ستاد آجا همچنین با بیان اینکه رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 عنوان پرشلیک‌ترین رزمایش را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: اهداف این رزمایش هواپیماهای غول پیکر نبودند که به راحتی قابل مشاهده و رصد باشند. سامانه‌های موشکی حرکت هواپیمای با سرنشین را تا مرحله رصد و قفل کردن روی هدف کنترل می‌کردند اما شلیکی صورت نگرفت و هواپیماهای بدون سرنشین مورد هدف واقع شدند. پهپادهای مختلفی با سرعت‌ها و سطح مقطع راداری مختلف به کار رفته است که همگی بسیار کوچک هستند.

,

وی از رهگیری و انهدام تمام پهپادهای وارد شده به منطقه رزمایش توسط سامانه های راداری و موشکی خبر داد و افزود: همه پهپادهای حاضر در منطقه عملیاتی، شناسایی و یا رزمی هستند و در شرایط کاملا واقعی و با سرعت جت و سطح ارتفاع مناسب پرواز کردند. هیچ یک از پهپادهای وارد شده به منطقه رزمایش نتوانستند به خارج از این محدوده بروند و بازگشتی وجود نداشت. به کاربران و خدمه گفته شده که هیچ هدفی از منطقه خارج نشود.  اگر سامانه‌ای روی هدفی قفل کرد و نتوانست هدف را مورد اصابت قرار  دهد، امکان ندارد سامانه بعدی اجازه خروج از منطقه را به هدف پروازی بدهد.

,

رئیس هیات مدیره رزمایش مشترک پدافند هوایی ولایت 97 با بیان اینکه این رزمایش 500 هزار کیلومتر از مرزهای هوایی را در بر گرفت، گفت: این مساحت برابر با یک سوم مساحت مرزهای زمینی کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه