اخبار داغ

در گفتگویی عنوان شد؛

امروز به برکت مدیریت هوشمندانه پیامبر(ص) سر سفره اسلام نشسته ایم/مسئولان از بخشندگی و تواضع امام حسن(ع) درس بگیرند

امروز به برکت مدیریت هوشمندانه پیامبر(ص) سر سفره اسلام نشسته ایم/مسئولان از بخشندگی و تواضع امام حسن(ع) درس بگیرند
امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت:امام حسن مجتبی علیه السلام را کریم اهل بیت علیه السلام می نامند؛ این مسئله درس با اهمیتی برای مدیران و مسئولان کشور ما دارد که از وقت و توان خودشان برای مردم بگذارند و برای آنان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان در گفتگو با راه آرمان ؛ضمن عرض تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی علیه السلام گفت: سیره و روش امامان معصوم علیه السلام همان سیره پیامبر اکرم (ص) است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان ,

وی ادامه داد: در حدیثی از امام باقر علیه السلام آمده است که مصیبتی بزرگتر از مصیبت از دست دادن پیامبر اسلام(ص) وجود ندارد؛ چرا که پس از ارتحال پیامبر اکرم(ص) پیامبری دیگری نداریم و باب وحی بسته شده است.

,

امام جمعه رفسنجان با اشاره به مطلب فوق افزود: پس از پیامبر خاتم (ص) فرزندان پاک و مطهر رسول الله (ص)  وظیفه تبیین وحی و راهبری جامعه را به عهده دارند و انقطاع وحی به وسیله رحلت پیامبر اکرم (ص)  رقم خورد.

,

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دوران مختلفی را پشت سر گذاشته اند، ابراز کرد: وظایف هر پیامبری و به ویژه پیامبر خاتم این بود که وحی را از خداوند بگیرد و آن را به مردم ابلاغ کند؛ از دیگر وظایف پیامبری می توان به تبیین و تفسیر وحی اشاره کرد که آن را به مردم تفهیم کنند.

,

این مقام مسئول تشکیل حکومت اسلامی را به عنوان یکی دیگر از وظایف پیامبران دانست، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) سه مورد یاد شده را به خوبی انجام داده اند و اگر امروز ما سر سفره اسلام نشسته ایم به برکت مدیریت هوشمندانه پیامبر اکرم(ص)  بوده است.

,

امام جمعه شهرستان رفسنجان تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) در نهادینه کردن اسلام موفق شدند؛ خداوند در قرآن فرموده است" بر اخلاق بزرگ و سترگی استوار هستید" ؛ بنابراین مدیری در جامعه موفق خواهد بود که اخلاق داشته باشد و اگر کسی بخواهد فعالیتی در جامعه داشته باشد باید اخلاق داشته باشد.

,

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با اشاره به اینکه امامت ادامه رسالت و نوبت است که به امر ذات پروردگار نهادینه شده است، اظهار کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام؛ امامی متواضع و بخشنده بودند و همواره رعایت حال مردم ،محرومین و ستم دیدگان توجه داشتند.

,

وی ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام را کریم اهل بیت علیه السلام می نامند؛ این مسئله درس با اهمیتی برای مدیران و مسئولان کشور ما دارد که از وقت و توان خودشان برای مردم بگذارند و برای آنان باشند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه این مسئله کرامتی است برای مردم که از ناحیه امام حسن مجتبی علیه السلام، عنوان کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام همچون برادرشان امام حسین علیه السلام شجاع بودند ؛ در جنگ صفین امام علی علیه السلام فرمودند بروید و جلوی این دو جوان را بگیرید که اینقدر در دل دشمن نفوذ پیدا کرده اند.

,

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور در پایان خاطر نشان کرد:امام مجتبی علیه السلام در طول عمر خود چندین بار  تمام اموال خود  را در راه خدا صرف و انفاق کردند ؛در راه خدا شایسته است که انفاق از اموال و حقوق شخصی باشد نه از حقوق بیت المال؛ چرا که هر  کاری که انسان انجام میدهد باید برای عقبی خودش و آخرت خود سرمایه گذاری کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه