اخبار داغ

هشدار ۳۵ سازمان حقوقی: یمن در آستانه قحطی است

هشدار ۳۵ سازمان حقوقی: یمن در آستانه قحطی است
۳۵ سازمان حقوقی غیردولتی در داخل و خارج از یمن هشدار دادند که یمن در آستانه قحطی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت عربی 21، 35 سازمان غیردولتی در داخل و خارج از یمن خواستار "توقف فوری اقدامات خصمانه" در یمن شده و هشدار دادند که 14 میلیون نفر در یمن در آستانه قحطی قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اتحادیه بین المللی حقوق بشر، فعالیت برای مبارزه با قحطی، کر اینترنشنال، اوکسفام و پزشکان جهان در کنار شماری از سازمان های یمنی این 43 سازمان حقوقی را تشکیل می دهند.

,

در بیانیه مشترک این سازمان ها آمده است: 14 میلیون نفر اعم از زن و مرد و کودک که نیمی از ساکنان یمن را تشکیل می دهند، در آستانه قحطی قرار دارند.

,

این بیانیه از دولت ها خواست تا "توقف فوری اقدامات خصمانه را تضمین" و "گسیل سلاح را که بیم آن می رود که از آن در یمن استفاده شود،" به حالت تعلیق درآوردند.

,

این بیانیه خاطرنشان کرد: بحران انسانی در یمن ساخته و پرداخته دست انسان و نیتجه مستقیم طرف های درگیر و محدودیت های شدید اعمال شده برای دسترسی به مواد غذایی، سوخت، وسایل و تجهیزات پزشکی وارده و کمک های انسانی است.

,

این بیانیه افزود: سقوط ریال یمن و عدم پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی فاجعه را تشدید می کند.

,

این بیانیه تاکید کرد: ما از دولت ها می خواهیم تا تلاش خود را برای تضمین دسترسی بدون مشکل به مواد و کالاهای ضروری .. از جمله از طریق بندر حیاتی الحدیده دوچندان کنند، زیرا مردم در جریان از سرگیری نبردها در چند روز گذشته در محاصره قرار دارند.

,

این درحالی است که سازمان های امدادرسان بین المللی خواستار ایجاد گذرگاه های امن برای غیرنظامیان با توجه به نزدیک شدن به بیمارستان های شهر 600 هزار نفری الحدیده شدند.

,

رژیم سعودی در قالب ائتلاف خود از بیش از سه سال پیش جنگ همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به شهادت بیش از 10 هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیون ها نفر و شیوع بیماری های واگیر دار و گرسنگی در این کشور منجر شده است.

,
منبع: تسنیم
, منبع: تسنیم]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه