اخبار داغ

مردم اهل سنت کردستان از بهترین مریدان امام رضا(ع) هستند/ عشق و ارادت کُردها به امام رضا(ع) وصف ناپذیر است

مردم اهل سنت کردستان از بهترین مریدان امام رضا(ع) هستند/ عشق و ارادت کُردها به امام رضا(ع) وصف ناپذیر است
نام پیامبر و اهل‌بیتش که می‌آید، فرقی نمی‌کند مسلمان باشی، فرقی نمی‌کند چه دین و مذهبی داری، فرقی نمی‌کند که در کجای جهان زندگی می‌کنی ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، نام پیامبر و اهل‌بیتش که می‌آید، فرقی نمی‌کند مسلمان باشی، فرقی نمی‌کند چه دین و مذهبی داری، فرقی نمی‌کند که در کجای جهان زندگی می‌کنی ... نام حسین و عاشورا در همه جهان پیچیده است و یک جهان او را می‌شناسند و برایش احترام می‌گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,


اما داستان ایرانی‌ها متفاوت است؛ ایرانی‌ها چه شیعه باشند چه ارمنی باشند و چه اهل تسنن، امام هشتم شیعیان را صاحب کشور می‌دانند، همه ایران به او تکیه می‌کنند، برای حاجات خود نذر او می‌کنند و برایش جایگاه والایی قائل‌اند؛ او نگینی است بر خاتم انگشتری ایران، پشتوانه یک ملت ۸۰ میلیونیست که کوچک و بزرگ، مرد و زن، جوان و پیر حاجت‌های خود را از او می‌خواهند و می‌گیرند.

,
,

 

,

 

,

 امام رضا(ع) در سال 148 هجرى قمرى یعنى حدود (1250) سال پیش در شهر مدینه به دنیا آمد. پدر ایشان امام موسى بن جعفر(ع)، یعنى امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویى بزرگوار و خردمند به نام (تکتم) یا (نجمه) بود. امام رضا(ع) در همان سالى زاده شد که پدربزرگ ایشان، یعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.

,

 

,

مردم اهل سنت کردستان از بهترین مریدان امام رضا(ع) هستند 

,


ماموستا امین راستی ماموستا برجسته اهل سنت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: اکثر مردم کردستان مسلمانان شافعی مذهب هستند و بر اساس مبانی فقهی و عقیدتی خویش احترام ویژه‌ای را برای خاندان رسول الله(ص) قائل هستند.

,
, کردتودی,

 

,


وی افزود: اهل سنت کردستان دارای ارادت ویژه‌ای به اهل بیت (علیهم السلام) هستند و تاکنون با هزاران اثر ادبی، داستانی، شعر و آثار فرهنگی و هنری کردستانی‌ها در خصوص اهل بیت (ع) و امام رضا(ع) این ارادت خود را ثابت کرده‌اند که ممکن است برخی از مردم با این مساله آشنا نباشند.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه مردم کردستان در فرهنگ خود از امام هشتم به عنوان امام رضا (ع) غریب یاد می کنند یادآور شد:  ادبا، مشاهیر و بزرگان کرد زبان شافعی مذهب ارادت بسیار زیاد و خاصی به حضرت امام رضا(ع) داشتند و دارند به نحوی که در هر جایی که از ایشان یاد می کنند، به نام سلطان خراسان و سر آمد اولیا از حضرت نام می برند. 

,
,

 

,

 

,

وی با اشاره به تاریخ ادبیات و منابع دینی و فرهنگی کردهای اهل سنت عنوان کرد: این قشر از جامعه ایران اسلامی همانطور که به اصحاب رسول اکرم(ص) ارادت خاصی دارند به اهل بیت آن حضرت نیز عشق می ورزند. 

,

 

,

 

,

به گفته امام جمعه موقت سنندج، در کتب روایی و حدیثی اهل سنت نام اکثر ائمه اهل بیت به وضوح به چشم می خورد و از روایات آن بزرگواران در همه محافل استفاده می شود. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه