اخبار داغ

امامان جمعه کردستان عنوان کردند:

پیروی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب بهترین راهکار برای مقابله با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان است/ ضرورت توجه به وقف اموال بر اساس نیازهای روز

پیروی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب بهترین راهکار برای مقابله با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان است/ ضرورت توجه به وقف اموال بر اساس نیازهای روز
امام جمعه سنندج گفت: پیروی از نصایح و فرامین رهبر فرزانه انقلاب سبب پیروزی ملت ایران و بهترین راهکار برای مقابله با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کُردتودی، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، اظهار کرد: حضور دشمن شکن مردم ایران به ویژه مردم ولایت‌مدار کردستان در راهپیمایی 13 آبان جاری جواب دندان‌شکنی برای استکبار جهانی و در رأس آنها رئیس جمهور دیوانه آمریکا بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

امام جمعه سنندج گفت: پیروی از نصایح و فرامین رهبر فرزانه انقلاب سبب پیروزی ملت ایران و بهترین راهکار برای مقابله با جنگ اقتصادی و روانی دشمنان است.

,

 

,

وی ضمن گرامیداشت هفته وقف و تبریک آن به تمام مسلمانان جهان افزود:  وقف یعنی حفظ آن مال که قابل درآمد است برای مالک اصلی آن که مالک اصلی همه داریی‌های انسان خداوند است.

,

 

,

امام جمعه سنندج اضافه کرد: انسان با وقف مال خود در راه خدا آن را برای همیشه منشأ خیری برای خود در دنیا و قیامت می‌کند.

,

 

,

ماموستا خدایی با بیان اینکه وقف در دین اسلام حقیقت اساسی و قرآنی است، گفت: خداوند در آیات متعدد قرآن مجید درباره اهمیت وقف مسلمانان را آگاهی و به وقف بهترین اموالشان دستور داده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه وقف مال از بزرگ‌ترین کارهای نیک است، افزود: انسان در وقف باید بهترین مال خود را بخشش کند تا مورد قبول خداوند قرار گیرد.

,

 

,


استاندار باید استان داری کند / لازمه وحدت ،عدالت است 

,
,


حجت الاسلام علی مرادی امام جمعه شهرستان بیجار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که با حضور نمازگزاران در مصلی این شهر برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور پر شور مردم بیجار در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: راهپیمایی ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی است.

,
,

 

,

وی با اشاره به دیدار جمعی از جوانان با رهبر معظم انقلاب افزود:طبق فرمایش معظم له ،مسئولان در رفع مشکلات جوانان همت بیشتری داشته باشند. 

,

 

,

خطیب جمعه بیجار با اشاره به تصمیم استاندار کردستان نسبت به برگزاری جشن گندم در مرکز استان گفت:شهرستان بیجار با داشتن بیشترین زمین های زیر کشت گندم بعنوان انبار غله استان کردستان و غرب کشور است و شایسته است این مراسم در شهرستان بیجار برگزار شود.

,


به گفته حجت الاسلام مرادی :نباید حقوق مردم بیجار پایمال شود و از نماینده ولی فقیه در استان خواهشمندیم،مسئولین مربوطه را در این خصوص نصیحت کند.

,
,

 

,

وی تصریح کرد:تولید بالای گندم شهرستان بیجار موجب کسب رتبه دوم استان کردستان در تولید این محصول استراتژیک کشور شد.

,

 

,

وی ادامه داد:بی مهرهای برخی مسولان نسبت به شهرستان بیجار قابل تحمل نیست و باید برای مواضع خودشان را نسبت به این شهرستان ولایی تغییر دهند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه لازمه وحدت،عدالت است،بیان داشت:استاندار کردستان باید استان داری کند و تنها به فکر یک یا دو منطقه نباشد.

,

 

,

ضرورت توجه به وقف اموال بر اساس نیازهای روز

,

ماموستا عبدالله عبدالهی امام جمعه موقت بانه به اهمیت وقف پرداخت و افزود : وقف در لغت به معنی ایستادن و ساکن و حبس کردن است و در اصطلاح فقه، یعنی حبس مایملک و جلوگیری از انتقال آن به دیگری، چه از راه فروش و چه از راه بخشش و در مقابل منافع و سود حاصل از آن را در راه خداوند قرار دادن است که در واقع همان راه خدمت به مردم و گره‌گشایی مشکلات و سر و سامان دادن به وضعیت عادی و فرهنگی آنان می‌باشد. 

,


امام جمعه موقت بانه تاکید کرد :  اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و اجتماعی و بهداشتی جوامع اسلامی را  را حل کنیم باید دیدگاه و فرهنگ وقف را که در بین واقفین به غلط جا افتاده است ، تغیر دهیم  و دیدگاه اسلامی را در این رابطه برای مردم تبیین کنیم.

,
,

 

,

ماموستا عبدالهی افزود : وقف فقط در رابطه با احداث مسجد نیست می تواند شامل ساخت مدارس و کمک به بی سرپرستان ، زاندانیان وخانواده های آنها ،مسافران و حیوانات و موارد بسیاری شود و این وظیفه ما و اداره اوقاف است که این موقوفات به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم نسبت به آن آگاهی بیشتری داشته باشند و تشویقی برای امر وقف در مردم ایجاد شود.

,


در آخر امام جمعه موقت شهرستان بانه اشاره ای به مشکلات وقف کرد و گفت : نبود مدیریت درست در موقوفات و نبود قوانین جدید برای فروش موقوفات فاقد درآمد کافی و نیز سوء استفاده مستاجران از موقوفات و استفاده از آنها با پرداخت هزینه بسیار ناچیز و نیز قدیمی بودن این قوانین سبب شده که امروزه موقوفات درامد بسیار کمی داشته باشند و چه بسا این املاک تخریب و یا بلا استفاده شده است.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه