اخبار داغ

روایتی از تلاش و پشتکار سه برادر کُردستانی ساکن روستایی محروم

روایتی از تلاش و پشتکار سه برادر کُردستانی ساکن روستایی محروم
3 دانش آموزان برادر دهگلانی در کنکو 97 امسال توانستند در رشته های علوم پزشکی و دکترای مهندسی صنایع دانشگاه فلوریدای امریکا افتخار آفرین شهرستان و استان باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، شهرستانی محروم از همه چیز اما با داشتن نخبگان، دانشجویان و فارغ التحصیلانی که  امید آینده مردم شهرستان با وجود این افراد است که در راستای کسب علم و دانش برای خدمت به آینده جامعه با هزاران تلاش می خواهند خدمتگزاران واقعی مردم شان باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


با توجه به اینکه شهرستان دهگلان در استان کردستان از لحاظ علمی همیشه در استان و حتی در کشور حرف برای گفتن دارد امسال دهگلان شاهد درخشش دانش آموزان در رشته های مختلف قبولی دانشگاه بود اما قبولی 3 برادر از یک خانواده در روستای محروم دهگلان، 3 برادر که بدون هیچ امکاناتی همانند سایر دیگر دوستانشان درس خواندند بر افتخارات شهرستان افزود.

,
,


آری این روستای محروم که نامش گردمیران علیا در بخش بلبان آباد در 30 کیلومتری دهگلان واقع شده واقع شده زاداگاه 3 برادر است که توانستند که در کنکور امسال با افتخار آفرینی نام روستا، بخش، شهرستان و حتی استانشان را زبانزد درخشش علمی نمایند.

,
,


 هرچند روستای 600 خانواری گردمیران علیا درد دلی از محرومیت دارد اما وجود چنین دانش آموزانی همچون جلال، کمال و شاهین قادرمرزی 3 برادر از یک خانواده  امید برای خدمت آینده  زادگاه، شهرستان و استان کردستان است که توانستند در رشته های پزشکی در دانشگاههای علوم پزشکی همدان، علوم پزشکی کردستان  و دکترای مهندسی صنایع دردانشگاه فلوریدای امریکا این افتخار را برای زاداگاه، شهرستان و استان کسب کنند.

,
,


به محض شنیدن این موفقیت بزرگ در یک خانواده متوسط آن هم در روستای محروم بخش بلبان آباد طی تماس تلفنی با محمود قادر مرزی پدر خانواده جویای احوال 3 پسر ش که توانستند افتخار آفرین شهرستان باشند می شویم پدر خانواده با کمال میل در گفتگو با خبرنگار ما احساس خوشحالی می کند و از شغلش که کشاورزی ناچیز اما بعد از فصل کشاورزی به کار بنای مشغول است می گوید.

,
,


محمود قادر مرزی پدر 3 فرزند موفق شهرستان می گوید شکر خدا توانستم با شغل  بنای فرزندانم را به ثمر برسانم وبه فرزندانم گفته بودم که شما باید برای آینده خود و آینده مردم شهرستان در پی کسب علم و دانش باشید که الحمدالله توانستد اول با کمک خدا وهمت پشتکار خودشان و تلاش خانواده به این موفقیت دست یابند.

,
,


 از پدر خانواده سراغ فرزندانش را گرفتم در جواب گفت: یکی از پسران به اسم جلال  مهندسی صنایع دانشگاه فلوریدای امریکا قبول شده اما هزینه رفتنش به دانشگاه برای خانواده ما که بنیه مالی ضعیفی داریم مشکل است.

,
,


 محمود قادر مرزی می گوید تاکنون مبلغ 38 میلیون تومان برای پسرم هزینه نموده ام  اما برای رفتن به دانشگاه فلوریدا به مبلغ 50 میلیون تومان دیگر نیاز داریم که فراهم کردن این مبلغ برای ما سنگین است.

,
,


 محمود قادرمرزی برای حل این مشکل خواهان ارائه وام 50 میلیون تومانی برای هزینه فرزندش به دانشگاه فلوریدا می باشد که اینکار نیازمند حمایت مسئولان  شهرستان واستان است.

,
,

 

,

پدر و مادر 3 دانش  آموز  دهگلانی موفق در کنکور 97

,

 

,

 

,

, ,

 

,

بدریه ساسانی مادر 3 دانش آموز موفق در کنکور

,


بدریه ساسانی مادر3 پسر موفق در کنکور هم می گوید فرزندانم با کمک خداوند متعال و همت و پشتکار خود تواسنتند موفق شوند ما هم هرچه در توانمان بود برای موفقیتشان انجام دادیم.

,
,


مادر این 3 دانشجوی موفق گفت: پدرشان کارگر است و ما کشاورزی عمده هم نداریم که در حال حاضر مشکل نداشتن هزینه رفتن پسرمان به دانشگاه فلوریدا می باشد که دراین زمینه نیاز کمک مسئولان هستیم.

,
,

 

,

کمال قادرمرزی پسر بزرگتر پذیرفته شده دانشگاه علوم پزشکی همدان

,

 

,

کمال قادر مرزی متولد 69 دانشجوی پذیرفته رشته پزشکی دانشگاه همدان می گوید دوران ابتدایی و راهنمایی را در روستای گردمیران گذرانده و ادامه تحصیل را در دبیرستان توحید شهر دهگلان گذراندم.

,


وی  می گوید: با به دست آوردن اطلاعاتی در مود رشته پزشکی در آبان ماه 96 شروع به خواندن برای کنکور دراین رشته نمودم که توانستم با رتبه 350 منطقه 3 در رشته پزشکی دانشگاه همدان موفق شوم.

,
,

 

,

جلال قادر مرزی پذیرفته شده دانشگاه فلوریدای امریکا در رشته دکترای مهندسی صنایع

,

 

,

 در ادامه برای چگونگی تحصیل جلال از ابتدایی تا مرحله قبولی در رشته دکترای مهندسی صنایع به گفتگو می پردازیم جلال قادرمرزی متولد 72 در جواب خبرنگار ما می گوید: دوران ابتدای و راهنمایی را در روستا گردمیران علیاگذرانده و برای ادامه تحصیل دبیرستان با  مشاوره و راهنمایی برادر بزرگترم برای ادامه  تحصیل  وارد دبیرستان نمونه زانیاران وابسته به دانشگاه کردستان شدم.

,


 
جلال گفت: در دبیرستان نمونه زانیاران در رشته ریاضی فیزیک ادامه تحصیل دادم  و مثل بقیه دوستان در خوابگاه  درس می خواندم که توانستم در کنکور رتبه 870 منطقه 3 در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم  و صنعت تهران  را کسب کنم.

,
,
,

 

,

وی افزود: کسانی که معادل بالا در دانشگاه را داشتند می توانستند بدون کنکور درصورت درخواست و پذیرفته شدن برای ارشد ادامه تحصیل دهند که با درخواست برای ادامه تحصیل ارشد بدون کنکور  پذیرفته شدم  بعد از اتمام ارشد در آزمون برای دکترا شرکت کردم که توانستم در رشته مهندسی صنایع دانشگاه فلوریدای امریکا قبول شوم.

,


جلال با وجود داشتن مشکلات مالی گفت: باید 50 روز دیگر به دانشگاه بروم هرچند بورسیه همان دانشگاه هستم  اما قبل از رفتن هزینه های دارد که برعهده خودم می باشد که خانواده ام  قادر به پرداخت آن نیستند.

,
,


 وی ضمن درخواست از مسئولان خواستار رفع این مشکل شد و گفت: برای هزینه اولیه و ر فتن به دانشگاه نیازمند50 میلیون تومان هستم که بتوانم به تحصیل در این دانشگاه ادامه دهم.

,
,

 

,

شاهین قادر مرزی پذیرفته شده دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رشته پزشکی

,

 

,

 شاهین قادرمرزی سومین فرزند خانواده متولد 76 قبول شده در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در زادگاهش گردمیران علیا سپری می کند و برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان نمونه خوارزمی شهر دهگلان می گذراندمی شود.

,


شاهین می گوید در سال 96 با رتبه 1800  در کنکور پذیرفته شدم اما منصرف شدم و مجددا خودم رابرای آزمون کنکور 97 آماده نمودم که توانستنم در کنکور 97 موفق به کسب رتبه 570  منطقه 3 در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان شوم.

,
,


سخن آخر 3 برادر موفق در کنکور:  از پدر و مادرمان که برای ما خیلی زحمت کشیدند و پدرمان که صبورانه با کار کشاورزی و بنایی امکانات لازم را برای درس خواندن ما مهیا کردند صمیمانه کمال تشکر و قدردانی را داریم

,
,


 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه