اخبار داغ

دردنامه‎ای از مسیر مدارس حاشیه نشین شهرم، سنندج!

دردنامه‎ای از مسیر مدارس حاشیه نشین شهرم، سنندج!
در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر من خانه‌هایی وجود دارد با آدم‌هایی دریادل، همان‌هایی که هیچ‌وقت به چشم من نمی‌آیند. با دردهایی که شاید من تا به امروز نه از آن‌ها خبری داشتم و نه لمسشان کرده‌ام. ..
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر من خانه‌هایی وجود دارد با آدم‌هایی دریادل، همان‌هایی که هیچ‌وقت به چشم من نمی‌آیند. با دردهایی که شاید من تا به امروز نه از آن‌ها خبری داشتم و نه لمسشان کرده‌ام. برخی از این کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر من آن‌قدر پردرد است که می‌توان درد نامه‌ای در وصفش نوشت، شاید هم درد نامه نوشته‌شده و فقط باید ورق بزنی تا ببینی و باور کنی آنچه تا به امروز از چشمانت پنهان مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

, ,


برای خواندن صفحه‌ای از این درد نامه راهی یکی از این محلات شدیم اما هرچه این درد نامه را بیش‌تر ورق زدیم بیشتر در آن گم شدیم.

,
,

 

,

, ,


محله ی فرجه سنندج یکی از محلات حاشیه نشین شهر سنندج است که سال گذشته بعد از کلی رفت و آمد و نامه نوشتن اهالی محل، بعضی از کوچه های آنجا آسفالت شد اما در کمال تعجب خیابان و کوچه ای که دانش آموزان راهی دبستان می شوند کاملا خاکی است و آنها مجبور هستند حدود 150 پله را هر روز با پای پیاده زی کنند و یا جان را کف دستشان بگیرند و زمین های خاکی و گل آلود را برای رفتن به این مدارس طی کنند.

,
,

 

,


ساعت 7 و سی دقیقه ظهر است و دانش آموزان راهی مدارس می شوند ، اما چه مدارسی، مدرسه هایی که رنگ و بوی حاشیه نشینی آن از دور بیداد می کند، راه  خاکی و پله های زیاد برای رفت و آمد دانش آموزانی که تنها یکی دو سال از دنیا ( دانش آموز روستای گرماش کوچکتر و یا بزرگتر هستند) ، به راستی آیا مسئولین برای یک بار هم که شده به این مدرسه ها آمده اند و ببینند که چه غوغایی در آنجا برپاست، هر چند شاید شادی های کودکانه ی آنها فرصت مجال را به آنها ندهند که چطور از این مسیر می گذرند و یا شاید نیز به آن عادت کرده اند اما وقتی سر سخن را با والدین آنها باز می کنیم سخنان دیگری می گویند که دل هر انسانی را به لرزه در میآورد چرا که مجبورند خود آنها نیز همانند فرزندانشان راهی این مدارس شوند فقط عملکرد ماهانه و یا کارنامه ی درسی را ندارند اما حضور آنها تنها به خاطر مسیر خطرناک دانش آموزانی است که به این مدارس می روند.

,
,

 

,

, ,


هر چند مدیر کل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرده بود که هزینه برای تعمیر سستی این مدارس بالاست ولی آیا نمایندگان یک بار به خود اجازه می دهند که فرزندانشان این چنین به این مدرسه ها بیایند بدون هیچ سرویس مدرسه ای !

,
,

 

,

, ,


فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران اشاره ای به مدارس تخریبی شهر سنندج داشتند و اظهار کرده بودند که باید این مدارس تعمیر شود و لی باید اذغان داشت که ؛ آقای نماینده می شود سری به این مناطق بزنی، می شود سری به این مدارس حاشیه نشین بزنی چون مدیر کل های شهرمان، زمانی برای بازدید از این مسیرهای نگران کننده ندارند و باید این چنین توجیه کنند که " تا جلسات هست رسیدگی به کار مردم کیلویی چند؟!" !!!

,
,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه