اخبار داغ

یک هزار دانش آموزان محروم از تحصیل در ریگان/همت سپاه برای پایان تبعیض آموزشی در جنوب کرمان

یک هزار دانش آموزان محروم از تحصیل در ریگان/همت سپاه برای پایان تبعیض آموزشی در جنوب کرمان
استان کرمان اگر چه پهناورترین استان کشور شناخته می شود اما در بسیاری از نقاط آن و به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی آن شاهد محرومیت در زمینه های آموزشی و مشکلات معیشتی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ؛ توجه به آموزش و پرورش بشر امری ضروری است به گونه ای که در طول تاریخ این امر مورد توجه مربیان  بوده است و عدم توجه به این مقوله سبب عدم بهره گیری مناسب  از پتانسیل ها و جایگاه بایسته خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

دو مفهوم آموزش و پرورش لازم و ملزوم یکدیگر بوده اند که آموزش بر جنبه شناختی انسان و پرورش بر جنبه های غیر شناختی آدمی تأکید دارد؛ آموزش و پرورش شاید از نظر مفهومی متفاوت و جدای از یکدیگر باشند؛اما در عمل به هم امیخته اند به این معنی که هیچ آموزشی بدون پرورش محقق نمی شود و بالعکس.

,

بنابراین توجه به امر آموزش و پرورش در نقاط مختلف ایران اسلامی امری ضروری است و در این زمینه نهادهای مختلف و به ویژه وزارت آموزش و پرورش و نهادهای وابسته به آن در سطح استان ها باید امکانات منطبق با استاندارهای آموزشی در قسمت های مختلف اعم از ساختمان مدرسه، مدرس مناسب و منطبق با اصول آموزشی کشور، وسایل ایاب و ذهاب برای دانش آموزان و …. در اختیار بگذارند.

,

استان کرمان اگر چه پهناورترین استان کشور شناخته می شود اما در بسیاری از نقاط آن و به ویژه در مناطق جنوبی و شرقی آن شاهد محرومیت در زمینه های آموزشی، مشکلات معیشتی و …. هستیم.

,

, ,

باقری:وجود مدارس سنگی و کپری در ریگان

, باقری:وجود مدارس سنگی و کپری در ریگان, باقری:وجود مدارس سنگی و کپری در ریگان,

امین باقری امروز در گفتگویی اظهار کرد: در شهرستان ریگان مدارس غیراستاندارد آجری، سنگی و کپری و خشت و گل وجود دارد که امنیت جانی دانش‌آموزان ریگانی را تهدید می‌کند.

,

فرماندار ریگان با بیان اینکه مدارس غیراستاندارد در مرکز شهرستان و روستاها قرار دارند، بیان داشت: افزایش تعداد دانش‌آموزان در مدارس شهرستان نگاه خیران و همچنین نوسازی مدارس را نسبت به احداث مدارس استاندارد می‌طلبد.

,

باقری بیان داشت: به دلیل شرایط آب و هوایی و گرد و غبار و طوفان‌های شدید شن محوطه نیمی از مدارس شهرستان خاکی است و تاکنون خیرین ۲۵ واحد آموزشی را در شهرستان ریگان ساخته‌اند.

,

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از مدارس شهرستان میز و صندلی ندارد خواستار توجه آموزش و پرورش در راستای تجهیز مدارس شهرستان شد.

,

, ,

نیکزادی پناه: یک هزار محروم از تحصیل در ریگان/فاجعه تحصیلی در مدرسه تیز هوشان بم

, نیکزادی پناه: یک هزار محروم از تحصیل در ریگان/فاجعه تحصیلی در مدرسه تیز هوشان بم, نیکزادی پناه: یک هزار محروم از تحصیل در ریگان/فاجعه تحصیلی در مدرسه تیز هوشان بم,

حبیب الله نیکزادی پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به وضعیت آموزشی دانش آموزان شرق استان کرمان گفت: گزارشات لازم در این خصوص به وزیر آموزش و پرورش داده شده است؛ اما متأسفانه تا کنون در بسیاری از موضوعات به نتیجه نرسیده ایم.

, راه آرمان, راه آرمان,

وی ادامه داد: در منطقه شرق استان با کمبود  امکانات آموزشی و کمبود مدرسه و ساختمان هایی که باید استاندارهای آموزشی لازم را داشته باشند رو به رو هستیم و به شدت در این زمینه مشکل داریم که اخیرا برخی از خیرین ارزشمند تعدادی مدرسه در شرق استان و چهار شهرستان مربوطه ساخته اند.

,

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه دولت هیچ اقدامی را در این زمینه انجام نداده است، عنوان کرد: در شهر بزرگ بم ۱۹ مدرسه ساختمان ندارند و دانش آموزان در بدترین شرایط سرما و گرما در کانکس تحصیل می کنند.

,

نیکزادی پناه ابراز کرد: ماحصل کم لطفی ها و کمبودهای آموزشی در این منطقه موجب شده است که بار علمی دانش آموزان شرق استان کرمان به شدت کاهش پیدا کند و این بچه ها نمی توانند همانند دانش اموزان سایر شهرستان ها در کنکور رقابت داشته باشند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  در شهرستان ریگان بر اساس آمار فرماندار این شهرستان بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز محروم از تحصیل هستند؛ عنوان کرد: دولت برای افراد با سن و سال بالا نهضت سواد آموزی دایر کرده است؛ در حالی که برخی از دانش آموزان که باید هم اکنون مشغول به تحصیل باشند، از تحصیل باز مانده اند.

,

وی با تأکید بر اینکه در زمینه آموزش و پرورش از دولت گله مند هستیم، تصریح کرد: از مسئولین استان و شهرستانی نیز بسیار گله مند هستیم که نتوانسته اند امکانات را فراهم بیاورند.

,

این مقام مسئول افزود: ماحصل عدم رسیدگی به  کمبودهای آموزشی سبب شده است که هم اکنون مدرسه تیز هوشان شهرستان بم که  ۳۶ صندلی داشته هم اکنون سی و سه صندلی آن خالی باشد و این مسئله جای بسی تأسف برای مسئولین آموزش و پرورش ما دارد؛ علی رغم تذکراتی که داده ایم در این خصوص هیچ اقدامی انجام داده نشده است.

,

وی با بیان اینکه امیدواریم که این کاستی ها با تغییر مدیر آموزش و پرورش استان رفع شود، تصریح کرد: دانش آموزان شهرستان بم در گذشته بالاترین آمار قبولی را داشته اند و بیشترین قبولی رشته های فنی از این شهرستان بوده است؛ اما هم اکنون همه چیز بر عکس شده است.

,

نیکزادی پناه با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: هم اکنون در یک مدرسه تیز هوشان که داشن آموزان با یکدیگر رقابت داشته اند از ۳۶ صندلی ۳۳ صندلی آن خالی است و این مسئله خود نشان می دهد که چه فاجعه ای در منطقه به وجود آمده است.

,

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وزیر آموزش و پرورش در میان گذاشته ایم که برخی از مدارس در روستاها تعطیل شده اند و داشن آموزان برای تحصیل مجبورند که به روستای دیگر مراجعه کنند؛ اما متأسفانه به دلیل نداشتن بضاعت مالی و نبود وسائط نقلیه داشن آموزان و به ویژه دختران ترک تحصیل کرده اند.

,

, ,

کمالی پور:مدارس عشایری جیرفت و عنبرآباد مشکلات عدیده ای دارند/وجود مدارس تخریبی در جنوب استان

, کمالی پور:مدارس عشایری جیرفت و عنبرآباد مشکلات عدیده ای دارند/وجود مدارس تخریبی در جنوب استان, کمالی پور:مدارس عشایری جیرفت و عنبرآباد مشکلات عدیده ای دارند/وجود مدارس تخریبی در جنوب استان,

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو راه آرمان ؛ در خصوص مشکلات آموزشی در دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد گفت: در زمینه آموزش و پرورش و همچنین آموزش عشایری متأسفانه دارای مشکلات و ایرادات اساسی و مهمی بوده ایم که برخی از آنان هنوز ادامه دارد.

, راه آرمان , راه آرمان,

وی ادامه داد:تا کنون وزیر آموزش و پرورش، سازمان توسعه و تجهیز کشور و خیرین مدرسه ساز را به این دو شهرستان آمورده ایم که اقدامات خوبی را در خصوص آموزش و پرورش انجام داده اند؛ اما متأسفانه به دلیل اینکه مشکلات و گرفتاری های این منطقه بسیار زیاد است؛ اقدامات انجام شده خود را به خوبی نشان نمی دهد.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ مدرسه عشایری در دو شهرستان یاد شده وجود دارد که سرویس بهداشتی ندارند  و این در حالی است که پنج شهرستان جنوبی استان شرایط بدتری در حوزه مدارس دارند.

,

, ,

کمالی پور با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس در دو شهرستان جیرفت و عنبرآباد قدیمی و تخریبی هستند، اظهار کرد:عملا وجود دانش آموزان در این مدارس مخاطره آمیز است و اگر زلزله پنج ریشتری بیاید مطمئنا این مدارس خراب می شوند؛بسیاری از مدارس که ساخته شده اند آب و برق ندارند و دچا گرفتارهایی عدیده ای هستند.

,

سیفی:کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در مناطق محروم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد

, سیفی:کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در مناطق محروم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد, سیفی:کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در مناطق محروم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد,

محمدرضا سیفی سرپرست اداره آموزش و پروش عشایری کشور در سفر خود به جنوب استان کرمان گفت:در اساسنامه مدارس عشایری، سرانه معلمان عشایری سه برابر مدارس عادی است و معلمان عشایری حق آمد و شد، حق سکونت و حق بیتوته باید داده شود که تاکنون این اتفاق نیفاتده است و در اینجا فرصت خوبی است تا از نمایندگان مجلس بخواهیم که در اجرای اساسنامه کمک کنند تا بتوانیم مشکلات معلمان عشایری را به حداقل برسانیم.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: اداره عشایری با کمک قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، ۲۰۰ سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس عشایری استان کرمان به‌ویژه در مناطق محروم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد احداث خواهد کرد.

,

, ,

علی ای حال با محرومیت آموزشی که در مناطق شرق و جنوب استان شاهد هستیم؛ امیدواریم با  همت بالای نمایندگان و مسئولین شهرستان های یاد شده مشکلات در عرصه آموزشی به زودی مرتفع گردد و بار دیگر شاهد رشد و شکوفایی دانش آموزان در این خطه پهناور باشیم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه