اخبار داغ

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس:

تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته است/استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده است

تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته است/استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته است، گفت: استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، امیر خجسته ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مذاکره و مکاتبه با سازمان گردشگری کشور در خصوص ثبت جهانی هگمتانه خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه با وجود پیگیری‌ها و مکاتبات متعدد، هنوز هیچ تغییری و جدیتی برای ثبت جهانی آثار تاریخی استان همدان وجود ندارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی در ادامه گفت: در آخرین مذاکره تلفنی که در دبیرخانه اجلاس unwto با رئیس سازمان گردشگری کشور انجام دادیم از ایراداتی نام برده و گلایه شد که این ایراد نمی گذارد ثبت جهانی برای این اثر عملیاتی شود و استان همدان هم این ایرادات را برطرف نمی‌کند. 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متأسفانه سال‌ها تحلیلی در مدیریت همدان برای فعال کردن صنعت گردشگری وجود نداشته و هنوز آثار و نتایج آن را به دوش می‌کشیم.

,

وی با بیان اینکه امروز و بعد از چند سال پیگیری، این درک که همدان می‌تواند با جذب توریست و فعال کردن صنعت گردشگری اقتصادش را از رکود بی تدبیری‌ها خارج کند جا باز کرده است، افزود: متاسفانه در همین بین مهترین مسئله یعنی استفاده از امکانات بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی همدان مغفول مانده و برای آن جدیتی دیده نمی‌شود در حالی که در سایر استان‌ها با قدمت بسیار کمتر از همدان چندین ثبت جهانی دارند. 

,

خجسته تصریح کرد: جذب و برگزاری بزرگترین رخداد های گردشگری بین‌المللی سال 2018 در همدان نشان داد روحیه‌ای برای دور شدن از وعده دادن و امیدوار کردن واهی مردم ایجاد شده است.

,

وی ادامه داد: باید در خصوص ثبت جهانی نیز با شفاف کردن مشکلات و موانع هر چه سریع‌تر موضوع را به نتیجه برسانیم یا اینکه متولیان موضوع اعلام کنند که برای این کار تصمیمی ندارند. 

,

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: طی مکاتبه‌ای از سازمان گردشگری کشور درخواست کردیم به صورت شفاف مشکلات موجود در راه ثبت شهر تاریخی هگمتانه را اعلام کنند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر پیگیر رفع آنها باشیم.

,

وی در پایان یادآور شد: از مدیران استان به ویژه سازمان میراث فرهنگی استان می‌خواهیم موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه