اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

حضور زنان در ورزشگاه ها باید از دید علمی بررسی شود نه سیاسی/بحث در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها دعوا بر سر هیچ است

حضور زنان در ورزشگاه ها باید از دید علمی بررسی شود نه سیاسی/بحث در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها دعوا بر سر هیچ است
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خانم هایی که می خواهند به استادیوم بروند چه امتیازی به آن ها تعلق می گیرد و یا اگر نروند چه مشکلی برای آن ها ایجاد می شود، متاسفانه ما بر سر هیچ دعوا می کنیم و تحت تاثیر هیجانات و فضاهای سیاسی قرار می گیریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا ابراهیمی نژاد در گفت و گو با خبرنگار  راه آرمان در خصوص حضور زنان در ورزشگاه ها، گفت: این گونه مسائل باید به صورت علمی بررسی شود نه بر اساس نگاه سیاسی ولی متاسفانه در کشور ما موافق و مخالف مسائل فرهنگی، جریانات سیاسی افراطی و تفریطی هستند که نمی توان در چنین شرایط  آشفته ای حق مساله و نظر درست کارشناسی را ارائه داد و به همین دلیل بحث در خصوص این گونه موضوعات به سرانجام نمی رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: افرادی که اصرار دارند خانم ها در استادیوم های ورزشی حضور پیدا کنند پشتوانه سیاسی دارند و ما می بینیم که اکثر شبکه های خارجی در خصوص حضور زنان ما در ورزشگاه ها اظهار نظر می کنند و مسایل و قوانین اجتماعی و فرهنگ عمومی جامعه را مورد اغماض قرار می دهند.

,

ابراهیمی نژاد بیان کرد: لذا این موضوع به گونه ای ساختار شکنانه مطرح می شود و نوعی ابزار براندازی به دنبال دارد و  لذا طرح هر موضوعی باید باید با شرایط و فضای عمومی جامعه کارشناسی شود.

,

وی حضور زنان در ورزشگاه ها را به فضای عمومی جامعه نسبت داد و عنوان کرد: در مرحله اول باید دید که فرهنگ عمومی پذیرش این موضوع در جامعه وجود دارد و جایگاه زن در جامعه و فرهنگ و مذهب چگونه تعریف شده است و آیا  با طرح این موضوع  منزلت و نقش حضور زن در جامعه محفوظ می ماند و تقویت می شود؟

,

این دکترای روانشناسی بالینی و علوم رفتاری تصریح کرد: طرح این موضوع نشان می دهد که حضور زن در جامعه از حساسیت بالایی برخوردار است به همین دلیل انتظارات هم بالاست ولی اینجا این سوال مطرح می شود که زن در جامعه معنوی و دینی بیشتر می تواند نقش ایفا کند یا در یک جامعه سکولار وغیر دینی؟

,

ابراهیمی نژاد عنوان کرد: ایفای نقش زن در یک جامعه دینی با جامعه غیر دینی و غربی قابل مقایسه و کارشناسی است ولی آنچه که مسلم است این است که ماهیت وجودی زن در عاطفه، سازندگی و شکوفایی فرهنگی و اجتماعی نقش نخست را ایفا می کند.

,

وی در ادامه یادآور شد: آیا زن فقط در یک جامعه سکولار و غیر دینی با هویت جنسیتی می تواند فضای مناسب برای ایفای نقش پیدا کند یا اینکه در یک جامعه دینی با حفظ هویت زنانه و اعطای نقش های مختلف؛ تا انجایی که واقعیت های میدانی نشان می دهد در جامعه غیر مذهبی زن تبدیل به یک ابزار می شود و وقتی هم که ابزار شد به دنبال هویت رفتن دیگر معنی ندارد که این هویت  و نقش در این فضا پیدا نمی شود.

,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان متذکر شد: از طرفی شخصیت مرد و زن به واسطه بیداری عاطفه رشد می کند و اگر امروز فرزندانمان را از عاطفهعضو هیات علمی دانشگاه شهید علوم پزشکی کرمان مادری محروم کنیم به شخصیت فرزندان آسیب جدی می رسانیم و به نظر من موافقان و مخالفان این مسئله باید آن را به افراد علمی و منصف که افرادی سیاسی نیستند واگذار کنند تا این مسئله را از بعد فرهنگی و اجتماعی بررسی کنند.

,

ابراهیمی نژاد حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه ها را یک جنگ بی ثمر بیان و تاکید کرد: سوال اصلی اینجاست خانم هایی که می خواهند به استادیوم بروند چه امتیازی به آن ها تعلق می گیرد و یا اگر نروند چه  مشکلی برای آن ها ایجاد می شود، آیا نقش های دیگر را مطالبه کرده ایم،متاسفانه ما بر سر هیچ دعوا می کنیم و تحت تاثیر هیجانات و فضاهای سیاسی قرار می گیریم و مسائلی مطرح می شود که برای جامعه هیچ ضرورتی ندارد.

,

وی با بیان اینکه این موضوعات هزینه های زیادی را به جامعه تحمیل می کند و مردم را از کارهای اساسی خود باز می دارد، خاطر نشان کرد: خانم ها می توانند در جامعه نقش مهمی ایفا کنند و زن نقش شکوفا کننده را دارد و از این نظر تاثیرگذار است بنابراین جایگاه زن نیز باید متناسب با همین نقش تعریف شود به طوری که بیشترین نقش را ایفا کند و کمترین صدمه را ببیند.

,

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مطرح کرد: من موافق دخالت خانم ها در سیاسست هستم اما با در نظر گرفتن هویت کارشناسی شده علمی، هیجانات همیشه مربوط به احساسات  افراطی ها و تفریطی هاست که این نوع نگرش آسیب زا است  چرا که در فضای هیجانی علم مخدوش و منزوی می شود؛ یعنی با ایجاد هیجان هیچ آدم علمی نمی تواند وارد شود و کار علمی انجام دهد.

,

ابراهیمی نژاد مطرح کرد: معمولاً در جامعه ما عده ای عادت کردند در کاری که تخصص ندارند اظهار نظر کنند و نتیجه آن منزوی شدن و خانه نشینی متخصصین است در حالی که در همه جای دنیا وقتی که به مشکلی بر میخورند به سراغ متخصص و کارشناس آن موضوع می روند که گرایش سیاسی خاصی ندارد و علم آن ها بر سیاست غلبه می کند.

,

این کارشناس و استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: بنابراین مطرح کردن این موضوعات که فقط جنبه سیاسی دارد از اساس غلط است و بهتر است اظهار نظر در این خصوص به افراد کارشناس و علمی واگذار شود تا بتوان بهترین نتیجه را از آن حاصل کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه