اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

وقف انعطاف پذیری برای حل مشکلات اقتصادی مردم را دارد/ضرورت افزایش وقف آثار هنرمندان

وقف انعطاف پذیری برای حل مشکلات اقتصادی مردم را دارد/ضرورت افزایش وقف آثار هنرمندان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: وقف انعطاف پذیری لازم را دارد تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،فاطمه کرباسی، امروز در حاشیه بازدید از  نمایشگاه همه واقف باشیم اظهار داشت: شفاف سازی در اجرای نیت موقوفات و بیان عملکرد اوقاف به مردم موجب ترویج فرهنگ وقف در جامعه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های فضای مجازی در ترویج فرهنگ وقف استفاده شود، ادامه داد: هنرمندان، محققان و پژوهشگران می توانند آثار خود را وقف کنند که همین موضوع موجب ماندگار شدن آثار اصحاب فرهنگ و هنری می شود.

,

این مسئول با اشاره به وقف آثار استاد فرشچیان به آستان قدس رضوی،خاطرنشان کرد: این امر موجب ماندگاری این آثار شده است. 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برضرورت اطلاع رسانی مناسب در زمینه وقف به مردم تاکید کرد و گفت: تعداد موقوفات ما همه ساله در حال افزایش است و اگر جامعه ما در حوزه اقتصادی دچار مشکل است اوقاف باید حضور داشته باشد.

,

 کرباسی خاطرنشان کرد: اوقاف با توجه به منابع و نیت های مختلفی که در اختیار دارد می تواند در بسیاری از زمینه ها در استان ورود پیدا کند.

,

وی افزود: برنامه های فرهنگی با محوریت امامزادگان از ایده خوبی است که سازمان اوقاف آن را دنبال می کند.

,

این مسئول با بیان اینکه در فضای فرهنگی و مذهبی مردم بیشتر با اوقاف ارتباط می گیرند، تصریح کرد: اجرای نیت واقف همین مسائل موجب ترویج فرهنگ وقف می شود.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان یادآور شد: وقف انعطاف پذیری لازم را دارد تا مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود.

,

وی با اشاره به گستردگی وقف در مسائل اقتصادی و اجتماعی و قرآنی،افزود: اوقاف می تواند با ورود به مسائل اجتماعی از وقف های دسته جمعی بهره گیری کند چرا که وقف های دسته جمعی با مشارکت گسترده مردم بسیار موثر است. 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان مهم ترین پایه های توسعه اقتصادی استان اداره اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: اوقاف می تواند با کمک مردم دانشگاه، مدرسه، بیمارستان و... بسازد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی را برطرف کند. 

,

وی به همکاری خیرین حوزه فرهنگ و هنر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: این خیرین در طول تابستان کارهای ماندگار خود در حوزه خوشنویسی و آیین نگارش را از طریق آموزش به بچه های مساجد در کانون های فرهنگی و هنری منتقل کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه