اخبار داغ

کارشناس اقتصادی:

زمین گیر شدن دلار با پیش بینی رکود مسکن و خودرو / قاچاق کالا به کشورهای همسایه موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است

زمین گیر شدن دلار با پیش بینی رکود مسکن و خودرو / قاچاق کالا به کشورهای همسایه موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است
کارشناس اقتصادی گفت: پیش بینی رکود در بازار مسکن و خودرو،دلار را نیز زمین گیر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: همانطور که پیش بینی شد،پیش خور شدن تاثیر تحریم ها حتی بیش از تاثیر واقعی آن،باعث شد دلار ریزشی شده و اصلاح کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود:دلار بازار آزاد مصرفی نیست و فقط بین دلالان و سرمایه گذاران ارزی دست به دست می شود.

,

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: بدلیل عدم افزایش قیمت دلار پس از 13 آبان ،برخی دلار دارها استراتژی فروش در پیش گرفته اند.

,

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه پیش بینی رکود در بازار مسکن و خودرو،دلار را نیز زمین گیر کرد،خاطرنشان کرد: بخشی از کاهش قیمت به دخالت بانک مرکزی مربوط است.

,

محمودی تصریح کرد: بحث مربوط به پیمان سپاری ارزی و معافیت صادرات زیر 1میلیون دلار و تخفیف به صادرات بین 1 و 10 میلیون باعث شده است بخشی از ارز صادراتی به زودی در بازار آزاد به جای بازار ثانویه، عرضه شود که این امر نیز موجبات ریزش دلار را فراهم آورد.

,

وی یادآور شد: با وجود افزایش  قیمت دلار،صادرات در 7 ماه امسال، تنها 13 درصد افزایش یافته است که بخشی از آن نیز مربوط به قاچاق معکوس است.

,

این استاد دانشگاه بیان داشت: طی چند ماه اخیر کالاهای اساسی با سود کلان به صورت قاچاق به کشورهای همسایه صادر شد که این امر موجب کاهش قدرت خرید مردم و کاهش تقاضا در بازار شد.

,

محمودی تصریح کرد: به دلیل چسبندگی،کاهش قیمت ها در برخی بازارها به کندی صورت می گیرد که این امر موجبات رکود تورمی را فراهم می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه