اخبار داغ

مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

اثر تحریم ها بر کمبود دارو ملموس نیست/مردم نسبت به خروج اقلام دارویی خارجی از سازمان های بیمه گر معترض هستند

اثر تحریم ها بر کمبود دارو ملموس نیست/مردم نسبت به خروج اقلام دارویی خارجی از سازمان های بیمه گر معترض هستند
مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت : در بحث دارو اثر تحریم ها ملموس نیست زیرا قبل از تحریم ها بر اساس پروتکل های سازمان مقدار زیادی از داروهایی را که احساس می کردیم دچار کمبود می شوند را تامین کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حصیبی مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با کمبود دارو در استان اظهار داشت : کمبود دارویی همیشه وجود دارد و یکسری از اقلام و برندها در مقطعی کم و در مقطعی دیگر زیاد است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


وی گفت : اکنون چیزی خارج از عرف نداریم و این کمبودها در مقاطع قبلی هم وجود داشته است منتها بر اساس نوع تامین دارو که وارداتی باشد یا تولید داخل معمولا وزارت خانه در جهت رفع این کمبود عمل می کند .

,
,


مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با وضعیت دارو با توجه به تحریم ها خاطر نشان کرد : در بحث دارو اثر تحریم ها ملموس نیست زیرا قبل از تحریم ها بر اساس پروتکل های سازمان مقدار زیادی از داروهایی را که احساس می کردیم دچار کمبود می شوند را تامین کرده ایم.

,
,


حصیبی توضیح داد : امروز یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که سازمان های بیمه گر آمده اند و مقدار زیادی از اقلام خارجی را از شمول بیمه خارج کرده اند بنابراین از بیمه هیچ گونه تخفیفی دریافت نمی کنند .

,
,


وی اضافه کرد : مشکل بیماران این است که تخفیفات سازمان های بیمه گر تنها مشمول بیمه داروهای ایرانی می شود و آن ها در خرید داروهای خارجی دچار مشکل شده اند.

,
,


مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان افزود : اکنون مردم نسبت به این موضوع معترض هستند که چرا قبلا سازمان های بیمه گر در ازای خرید داروی خارجی به ما کمک می کردند ولی اکنون چنین اتفاقی نمی افتد.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه