اخبار داغ

امام جمعه تبریز در مراسم بزرگداشت آزادسازی سوسنگرد؛

شهید مدنی نقش موثری در آزادسازی سوسنگرد داشت/ بنی‌صدر خائن اجازه‌ی شکست حصر را نمی‌داد

شهید مدنی نقش موثری در آزادسازی سوسنگرد داشت/ بنی‌صدر خائن اجازه‌ی شکست حصر را نمی‌داد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شهید محراب آیت‌الله مدنی و رهبر انقلاب اسلامی نقش مهمی را در آزادسازی سوسنگرد و جلوگیری از سقوط خوزستان ایفا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد که در پارک‌موزه دفاع مقدس آذربایجان‌‌‌‌شرقی برگزار می‌شد، با اشاره به اهمیت سوسنگرد در جنگ تحمیلی، عنوان داشت: امام خمینی(ره) دو بار از کلمه باید برای شهرها تحت اشغال و نفوذ دشمن استفاده کردند که یکی مربوط به آبادان و دیگری مربوط به سوسنگرد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: با تعبیر حضرت امام که فرمودند «تا فردا باید سوسنگرد آزاد شود»، این شهر اولین شهری بود که از محاصره دشمن درآمد و آزاد شد به‌طوری که سوسنگرد کلید فتح خوزستان شد و اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد، در حمیدیه شکست می‌خوردیم و اگر حمیدیه از دست می‌رفت، تکلیف خوزستان معلوم نبود.

,

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نقش اشخاص و نیروها در آزادسازی سوسنگر بسیار مهم بود، اظهار داشت: مردان عزیز لشگر٣١عاشورا، شهید علی تجلایی و ناصر بیرقی و بسیاری از رزمندگان دیگر سهم به سزایی در آزادسازی سوسنگرد داشتند که همواره باید قدردان این عزیزان بود.

,

وی ادامه داد: شهید محراب آیت الله مدنی و همچنین مقام معظم رهبری نیز به عنوان شخصیت‌های تاثیرگذار نقش فعالی در شکستن حصر و آزادی سوسنگرد ایفا کردند.

,

آل‌هاشم با اشاره به شرایط دشوار و عدم حمایت آن زمان دولت از رزمندگان، تصریح کرد: آن زمان نیاز بود که نیرو وارد منطقه شود و کمک کند اما بنی‌صدر خائن اجازه این کار را نمی‌داد و تا زمانی که مقام معظم رهبری شبانه به صورت تلفنی با حضرت امام صحبت می‌کنند و اجازه می‌گیرند و این باعث می‌شود که مقام معظم رهبری به همراه شهید چمران در منطقه مستقر شوند.

,

امام جمعه تبریز با بیان اینکه برای آزادسازی سوسنگرد علاوه بر رزمندگان لشکر عاشورا از لشکر اهواز هم نیرو برای این عملیات نیرو وارد شد، تاکید کرد: آنچه باعث شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد شد، اتحاد نیروهای مسلح بود و همه یک شعار در ذهنشان بود و آن اینکه باید سوسنگرد آزاد شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه