اخبار داغ

نقدی در نشست معرفت افزایی و هم اندیشی اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان:

خطای تربیت یافتگان مکاتب غربی را نباید به پای انقلاب نوشت/ مشکل اقتصادی ساده ترین مشکل پیش روی انقلاب است

خطای تربیت یافتگان مکاتب غربی را نباید به پای انقلاب نوشت/ مشکل اقتصادی ساده ترین مشکل پیش روی انقلاب است
محمدرضا نقدی در نشست معرفت‌افزایی و هم‌اندیشی استادان ودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: انقلاب به خودی خود هیچ کاستی نداشته است و اگر کسی در مکتب انقلاب پرورش یافته باشد و بر اساس آن عمل کند، به فساد کشیده نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان سردار محمدرضا نقدی عصر گذشته در نشست معرفت‌افزایی و هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با موضوع دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، گفت: اکثر انقلاب‌های جهان به چهل‌سالگی نرسیده‌اند اما انقلاب اسلامی ایران متفاوت از دیگر انقلابهای جهان بوده و دراین مورد هم بی همتا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با انقلاب‌های کمونیسم، مائو و فرانسه و کاستی‌های آنها تشریح کرد: انقلاب اسلامی بدون هیچ تکیه‌گاه خارجی، به‌تنهایی در مقابل همه قدرت‌های جهانی ایستاد بدون آنکه سر سوزنی از اصول و ارزش‌هایش کاسته شود.

,

وی با تأکید بر موفقیت انقلاب اسلامی در همه آزمون‌ها خاطرنشان کرد: انقلاب به خودی خود هیچ کاستی نداشته است و اگر کسی در مکتب  انقلاب پرورش یافته باشد و بر اساس آن عمل کند، به فساد کشیده نمی‌شود اما کسانی که تحت تربیت اجانب، تفکرهای وارداتی، رسانه‌های دشمن و تربیت‌های خارجی قرار داشته باشند، تربیت‌یافته مکتب انقلاب اسلامی نیستند و خطای آنها را نباید به پای انقلاب نوشت.

,

نقدی با اشاره به نامه‌ها و خطبه‌های حضرت امیرالمؤمنین (ع) در باب مبارزه با فسادهای برخی در دوران حکومت ایشان افزود: در دوران حضرت علی (ع) هم مواردی هست که ما به‌دلیل مبارزات حضرت با مفاسد از آنها باافتخار یاد می‌کنیم؛ چراکه آنان که باید شرمنده باشند، کسانی هستند که از آموزه‌های حضرت خروج کرده‌اند و بر اساس تفکر امیرالمؤمنین عمل نکره‌اند؛ بنابراین این فاسد است که باید شرمنده باشد و انقلاب به دنبال مجازات آن است؛ بر همین اساس ما با افتخار از نامه‌ها و خطبه‌هایی که در آن از مفاسد زمان حکومت حضرت آمده است، یاد می‌کنیم؛ چراکه نظام مبتنی بر عدالت است و با آنها مبارزه می‌کند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران ضمن تاکید بر حفظ شعائر انقلاب از جمله استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای سنجش انقلاب باید آرمانها را سنجید و امروز می بینیم که به هیچکدام خدشه ای وارد نشده است.

,

وی با مقایسه ایران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تصریح کرد: پیش از انقلاب هیچ استقلالی نبود تا جایی که حق نداشتند نخست‌وزیر انتخاب کنند و به‌دلیل همین نبود استقلال، ثروت مملکت به جیب کشورهای سلطه‌جو می‌رفت؛ انقلاب آمد و استقلال را برای ما آورد و ایران مستقل شد.

,

محمدرضا نقدی در مورد آزادی به‌عنوان یکی دیگر از آرمان‌های انقلاب عنوان کرد: در زمان طاغوت آزادی‌هایی از نوع بی‌بند و باری وجود داشت؛ ولی آن چیزی که از سوی انقلابی‌ها مطالبه می‌شد، آزادی اندیشه و آزادی بیان بود. تمام کتاب‌های چاپ شده در کل زمان طاغوت ۱۱ هزار عنوان بود، در حالی که فقط در سال ۱۳۹۶ یکصد و ۷۰ هزارعنوان کتاب در ایران چاپ شده است، یعنی حدود ۱۰ برابر فقط در یک سال؛ دقیقاً در زمانی که ما با کمونیست‌ها مشکل داشتیم، کتاب‌های آنها رسماً در ایران چاپ می‌شد، یک خبرگزاری داشتیم؛ ولی اکنون ۴۲ خبرگزاری با انواع نگرش‌ها، تفکرات و عقاید سیاسی متفاوت مشغول به فعالیت هستند. در زمان طاغوت یک حزب داشتیم، در حالی که اکنون ۵۰۰ حزب داریم. صدها روزنامه هست و انواع سایت‌های خبری مشغول کارند.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با برشمردن دیگر آرمانهای انقلاب اسلامی خاطر‌نشان کرد: در مسئله جمهوریت رأی مردم تعیین کننده سرنشوتشان می باشد و آرامش مردم با سختی‌های کنونی نیز به‌دلیل مشارکتشان است، همچنین در خصوص اسلامیت هم هیچ‌کس اجازه عبور از اسلام را ندارد و حضور شورای نگهبان نشانه همین امر است.

,

وی افزود: مشکلات ایجادشده از جانب انقلاب اسلامی و انقلابی‌گری نیست؛ مشکل فاصله‌گرفتن از انقلاب اسلامی است.

,

نقدی در پایان خاطرنشان کرد: امروزه ساده‌ترین مشکلی که سر راه انقلاب است، مشکل اقتصادی است؛ چراکه در گذشته ما با دست خالی مقابل مشکلات بزرگ‌تری پیروز شده‌ایم و امروز دستمان خالی نیست زیرا در صنایع دفاعی بسیار موفق بوده‌ایم؛ چراکه نگاهمان به‌دلیل تحریم‌ها به دانشگا‌ه‌ها، محققان و ظرفیت‌های داخلی بود؛ اگر در تمام موارد دیگر هم نگاهمان به داخل باشد و به اقتصاد و تولید درون‌زا توجه کنیم، موفق می‌شویم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه