اخبار داغ

شایعه یا واقعیت؛

آب شرب شهر سنندج سالم است و جای هیچ نگرانی نیست

آب شرب شهر سنندج سالم است و جای هیچ نگرانی نیست
این روزها شایعاتی در خصوص کدر بودن و داشتن بوی بد در خصوص آب شرب شهری سنندج رواج پیدا کرده است که مدیر عامل آبفای استان کردستان این شایعه ها را رد کرد و گفت: آب شرب شهر سنندج مطلوب است و هیچ مشکل خاصی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، کمبود آب در ایران یکی از عوامل محدودکننده ی فعالیتهای اقتصادی و توسعه ای است. افزایش سریع جمعیت از یک سو و محدودیت منابع آب های شیرین از سوی دیگر باعث پدید آمدن رقابت و چالش بین بخش های مختلف مصرف آب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,


بنابراین از اهداف بلند مدت مدیریت راهبردی آب کشور، برقراری تعادل بین عرضه و تقاضای منابع موجود بخصوص در بخش شرب در جهت توسعه ی پایدار است.

,
,

 

,

, ,


این روزها شایعاتی در خصوص کدر بودن و داشتن بوی بد در خصوص آب شرب شهری سنندج رواج پیدا کرده است که مدیر عامل آبفای استان کردستان این شایعه ها را رد کرد و گفت: آب شرب شهر سنندج مطلوب است و هیچ مشکل خاصی ندارد.

,
,


با سری به تصفیه خانه ی شهر سنندج از نزدیک روال کار مورد بررسی قرار گرفت تا ببینیم چقدر بر تصفیه بودن آب شهر سنندج نظارت می شود.

,
,

 

,

, ,

 

,

محمد حسین محمدی مدیر عامل آبفای شهر سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی محدوده سد  قشلاق در سطح آبریز را  100 هزار هکتار دانست و گفت :در محدوده آبریز تمام سدها، یک سری نقاط مسکونی وجود دارد که مصارف مواد صنعتی و کشاورزی موجود در آن باید تمهیدات لازم برای سیستم تصفیه اندیشیده شود.

,

 

,

, ,


محمدی با بیان اینکه یک درصد فاضلاب روستایی در ایران تصفیه نمی شود گفت: کار تصفیه خانه حسین آباد  به عنوان بزرگترین نقطه شروع و در فاز بعدی سراب قامیش است.

,
,


وی ادامه داد: تصفیه خانه شماره دو سنندج در راستای تحقق اهداف شرکت و در خصوص تامین ، تصفیه و توزیع بیشتر آب شرب سالم و بهداشتی برای مصرف شهروندان سنندج و همچنین  کاهش  مصرف انرژی می باشد.

,
,

 

,

, ,


 وی  با بیان اینکه کیفیت آب نیز به صورت مستمر و دائمی مورد پایش قرار می‌گیرد گفت: در کیفیت آب خامی در تصفیه خانه تغییری محسوس و حادی مشاهده نمی شود و همچنین نسبت به سال های گذشته نیز تغییری ایجاد نشده است.

,
,


وی یادآور شد: باتوجه به تغییرات دمای هوا در فصول سال و جابجایی آب خام ممکن است طعم و بوی آب در برخی مناطق تغییر کند اما این تغییرات تاکنون هیچ تاثیری در کیفیت آب نداشته است.

,
,

 

,

, ,


محمدی با اشاره به اینکه کیفیت آب به طور مرتب پایش می‌شود، عنوان کرد: تاکنون تغییر محسوس و حادی در کیفیت آب شرب دیده نشده و جای نگرانی نیست.

,
,


وی با تاکید بر اینکه آب شرب شهر سنندج هیچگونه مشکلی ندارد، گفت: البته لازم است در این راستا اطلاع رسانی بیشتر و دقیق تری انجام شود و در این راستا شرکت این مهم را در اولویت قرار داده است.

,
,


مدیر عامل آبفای شهر سنندج تاکید کرد: ظرفیت تصفیه آب در سنندج بیش از نیاز شهروندان است و روزانه 70 درصد آب تصفیه شده به مصرف شهروندان می رسد.

,
,

 

,

, ,


محمدی یادآور شد: آب وارد شده به این تصفیه خانه ها از مراحل زباله زدایی، پایش مواد نفتی، تولید و تزریق ازن، گند زدایی، لکه گیری و تزریق کلر عبور کرده تا آب سالم و بهداشتی به مصرف مشترکان برسد.

,
,

 

,

, ,


آزمایشگاه آب این تصفیه‌خانه در سنندج مجهزترین آزمایشگاه استان است

,
, آزمایشگاه آب این تصفیه‌خانه در سنندج مجهزترین آزمایشگاه استان است, آزمایشگاه آب این تصفیه‌خانه در سنندج مجهزترین آزمایشگاه استان است,


حبیبی کارشناس آزمایشگاه آب های شرب سنندج نیز در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه 16 آزمایشگاه آب در سطح استان فعالیت دارند، اظهار کرد:   آزمایشگاه آب این تصفیه‌خانه در سنندج مجهزترین آزمایشگاه استان و از بهترین آزمایشگاههای آب کشور است و کنترل کیفی فرآیند آب براحتی در تصفیه‌خانه انجام می‌گیرد.

,
,


وی  با یادآوری وجود آزمایشگاه مرجع مجهز در سنندج، بیان کرد: این آزمایشگاه به عنوان یک برند در کل کشور عمل می کند و حتی موفق شده بدون استفاده از خدمات مشاور، گواهی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ را دریافت کند و هم اکنون از سایر استانها هم نمونه ها برای انجام آزمایش به کردستان فرستاده می شود.

,
,

 

,

, ,


حبیبی خاطر نشان کرد: در این آزمایشگاه فرایند آزمایش آب شامل جذب اتمی، اندازه‌گیری ریزآلاینده‌های عالی باقیمانده در آب، مواد عالی موجود در آب، جلبک‌شناسی آب و آزمایش میکروبی آب انجام خواهد شد.

,
,


تا الان هیچ نوع میکروبی در آب های سنندج وجود نداشته است

,
, تا الان هیچ نوع میکروبی در آب های سنندج وجود نداشته است, تا الان هیچ نوع میکروبی در آب های سنندج وجود نداشته است,


مهندس غلامی نیز افزود: تصفیه خانه در فاز یک و دو انجام می شود و تعداد نمونه ها در فصل بهار و تابستان زیاد می شود تا الان نمونه هایی که انجام شده ، هیچ نوع میکروبی وجود نداشته است.

,
,


وی گفت: با کاشت در یک محیطی گرم، مواد مغذی میکروب ها تولید می شود و به آب اضافه می گردد تا میکروب ها از آن تغذیه کنند و بزرگ شوند و بتوانیم آنها را سریعتر از بین ببریم  لذا نظارت بر آب شهر سنندج کامل صورت می گیرد و هیچ مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

,
,

 

,

, ,


به گفته ی مهندس غلامی، تمام نمونه ها قابل ردیابی هستند و هرکسی بخواهد نمونه ای داشته باشد با استفاده از ایزو 2017 قابل شناسایی است.

,
,


وی افزود: توزیع مخازن، ذخیره خروجی و ورودی تصفیه خانه کاملا مورد بررسی قرار می گیرد و براساس استانداردهای جهانی تعیین شده است.

,
,

 

,

, ,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه