اخبار داغ

دو شیفته بودن مدارس در شهرستان بر کیفیت آموزش تاثیر منفی می گذارد/ مدرسه 12 کلاسه شهرک امین آباد در حد شناژ رها شده است

دو شیفته بودن مدارس در شهرستان بر کیفیت آموزش تاثیر منفی می گذارد/ مدرسه 12 کلاسه شهرک امین آباد در حد شناژ رها شده است
مدیر آموزش وپرورش دهگلان در نشست شواری اداری شهرستان که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، گفت: اکثرهای پروژه های عمرانی شهرستان به حالت نیمه تمام مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صباح قاسمی مدیر آموزش و پرورش دهگلان در چهارمین نشست شورای شهرستان که با حضور استاندار کردستان و مسئولان استان و شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش پایه و زیربنا در توسعه اقتصاد و صنعت و اقتصاد و از شاخص های توسعه یافتگی درعرصه بین المللی به شمار می رود 3 مقوله مهم امنیت، آموزش و بهداشت را جزو وظایف حکومتها عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


 وی توجه بیشتر به حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش را بسیار مهم ذکر کرد و گفت: توجه بیشتر به حل مشکلات آموزش و پرورش می تواند آینده ای درخشان برای این استان رقم بزند.

,
,

 

,


قاسمی در ادامه با اشاره به فرصت، پتانسیل و ظرفیت بزرگ شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش آموزان بسیار مستعد و دارای استعداد خوب و نیروهای آموزشی این شهرستان از نظر بنیه علمی غنی هستند نیاز است مدیریت صحیحی انجام گیرد.

,
,

 

,


 رئیس اداره آموزش و پرورش دهگلان با بیان مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در سطح شهرستان و تامین آن با توجه به افزایش جمعیت دانش آموزان راه حل این کمبود را نیازمند توجه دانست.

,
,

 

,


قاسمی گفت: وجود فضاهای تخریبی با توجه به قدمت بالای ساختمان در 7 روستا و داخل شهر فضاهای کاملا تخریبی و غیر قابل استفاده از طرف اداره کل نوسازی اعلام شده است که این موضوع اهمیت و ضرورت توجه به فضاهای آموزشی را می طلبد.

,
,

 

,


وی افزود: با وجود تصمیمات و برنامه ها که سالهاست در راستای یک شیفت بودن مدارس از طرف وزارتخانه  و اداره کل پیگیر هستند ولی متاسفانه اکثر مدارس در شهرستان هنوز دو شیفته بوده که این امر می تواند تا حدودی برکیفیت  آموزش تاثیر منفی بگذارد البته در صورت عدم تامین فضای سطح شهر سال آینده مجبور خواهیم شد که مدارس را  دو شیفته کنیم.

,
,

 

,


وی پروژه های نیمه تمام در این حوزه را کانون شهید مطهری، دبیریستان شهید تعریف و استخر سر پوشیده آموزش و پرورش و مدرسه 17 کلاسه شهرک امین آباد عنوان نمود که سالها رها شده و در حد شناژ مغفول مانده بوده است.

,
,

 

,


قاسمی در ادامه گفت: سالهاست آموزش و پرورش سالن آمفی تئاتر در خور و شایسته فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان ندارد که خواسته بحق این قشر است و سیستم گرمایشی  و فرسودگی مدارس و تجهیزات اداری و آموزشی که در کلاسها و مدارس بر کیفیت آموزش سایه افکنده است از جمله کمبودهای است می باشد که نیازمند بودجه است.

,
,

 

,

 

,

 وی ضمن در خواست از استاندار دومین مشکل این اداره را بدیهی مدارس به ادارات خدمات رسان از جمله شرکت گاز در حدود 30 مدرسه  و کمبود نیروهای خدماتی که مجوزی جهت استخدام و جذب در این اداره وجود نداردخواستار حل این مشکل شد.

,

 

,


قاسمی خطاب به استاندار گفت: اگر به حوزه آموزش و پرورش دهگلان توجه نکنیم قطعا در سالهای پیش رو شاهد بزرگترین لطمات جبران ناپذیر در شهرستان خواهیم بود.

,
,

 

,

 

,

رئیس اداره آموزش و پرورش دهگلان با ارائه پیشنهاداتی به استاندار کردستان گفت: برای حل مشکلات موجود در شهرستان اول اینکه اداره کل صنعت، معدن تجارت استان، معادن فعال شهرستان را مکلف کند از محل پرداخت 2 درصد عوارض معادن به شهرستان هر معدن دار ساخت یک فضای آموزشی را در دهگلان به عهده گیرند.

,

 

,


 وی افزود: با توجه به اینکه مدرسه روستای محمد آباد خرزه در پی احداث سد قوچم زیر آب می رود از طریق اداره کل منابع آب متولی سد را متعهد به انجام تکمیل یک فضای آموزشی در این روستا از محل اعتبارات این سد نماید.

,
,

 

,

 

,

قاسمی گفت: کل مطالبات عنوان شده در این جمله عنوان می شود که برنامه ریزی درست اکنون می تواند اعمال نفوذی بر ساختن  آینده ما و فرزندانمان در این شهرستان و استان باشد.
 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه