اخبار داغ

همزمان با هفته وحدت؛

برگزاری جشن های میلاد در 32 بقعه مبارکه زنجان

برگزاری جشن های میلاد در 32 بقعه مبارکه زنجان
همزمان با هفته وحدت و روز ولادت پیامبر گرامی اسلام و حضرت امام صادق (ع)،جشن های میلاد در استان زنجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا،پیروان حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) عاشقان خاندان عصمت و طهارت و اهالی ولایتمدار استان زنجان،از دیشب با برپایی جشن های عمومی و مردمی ولادت پیامبر (ص) و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق (ع) را گرامی داشتند. 
چراغانی و آذین بندی معابر، پخش شیرینی و شربت و نواختن موسیقی های شاد در خیابان ها، بوستان ها و پارکها و اجرای برنامه های تواشیح و مولودی خوانی و ختم صلوات در حسینیه ها، تکایا و مساجد و امامزادگان استان از دیگر برنامه های بوده که نمادی دلنشین از سرور و شادی را در شهر به نمایش درآورد. 
نظیر این آئین های جشن در نقاط مختلف شهری و روستایی زنجان شب گذشته و امروز در حال برگزاری بوده و شرکت کنندگان همچنین از سخنان و مولودی خوانی در زمینه فضائل و شخصیت والای نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام صادق (ع) بهره مند هستند.
مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان با برگزاری جشن ها و ایستگاه های صلواتی این روز را جشن می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
,
,
,

به مناسبت 17 ربیع الاول، ولادت حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) در جای جای استان زنجان مراسم های جشن برپاست و مردم به صورت خودجوش اقدام به پخش شیرینی و شکلات در بین همشهریان می کنند.

,

همچنین روز میلاد رسول اکرم (ص) ویژه برنامه‌ هایی متشکل از سخنرانی، مداحی و مولودی همراه با پذیرایی در بقاع متبرکه اجرا شده است.

,

 سخنرانی، مولودی خوانی و قرائت زیارت حضرت رسول اکرم(ص) و همچنین زیارت امام جعفر صادق(ع)  نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

,

برنامه‌ های میلاد رسول اکرم (ص) در 32 بقعه متبرکه استان برگزار شده است و برنامه‌های اجرایی در این ایام سخنرانی پیرامون موضوع بررسی سیره و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، مدیحه‌سرایی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌های معرفت است.

,

 

,

*جشن های بهار مهربانی در زنجان برگزار شد

, *جشن های بهار مهربانی در زنجان برگزار شد, *جشن های بهار مهربانی در زنجان برگزار شد,

همچنین به منظور ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آبنده در جامعه جشن های بهار مهربانی در مرکز و شهرستان های تابعه استان زنجان به مناسبت هفته وحدت برگزار شده است.

,

این جشن ها با رویکردهای بهره گیری از مناسبت های دینی برای ترویج شادی، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده ها و سازمان های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه های گوناگون مردمی اجرا می شود.
این جشن ها می تواند در قالب سینمای سیار، نمایش خیابانی، موسیقی اقوام، برنامه های مذهبی، هنرهای سنتی، هنرهای تجسمی و جشنواره غذا اجرا شد.

,
,

عرضه محصولات فرهنگی همانند کتاب، آلبوم موسیقی، صنایع دستی، کارگاه قصه های قرآنی برای کودکان از برنامه های حاشیه های این جشن ها در زنجان بود.

,

جشن های بهار مهربانی به مناسبت آغاز ماه ربیع الاول و مقارن با میلاد پیامبر گرامی اسلام از 29 آبان ماه تا 4 آذرماه امسال مصادف با 12 تا 17 ربیع الاول برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه