اخبار داغ

یادداشت/

بسیج یعنی امنیت کشور

بسیج یعنی امنیت کشور
بسیج از پدیده های اجتماعی است که منحصر به یک جامعه ویژه با تفکری خاص نیست. هر چند که هر جامعه ای بسیج را در چارچوب ایدئولوژی خاص خود تعریف و تحلیل می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ بسیج از پدیده های اجتماعی است که منحصر به یک جامعه ویژه با تفکری خاص نیست. هر چند که هر جامعه ای بسیج را در چارچوب ایدئولوژی خاص خود تعریف و تحلیل می کند اما شاخصه های کلی و مشترکی در توده ها و جوامع وجود دارد که می تواند سطوح مختلفی از بسیج را مطرح و ارائه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

البته بسیج به معنای اسلامی آن نیز ویژگیهای منحصر به فرد خود را داراست و می تواند در کنار مشخصه های کلی و مشترک بسیج مفهومی را شکل دهد. به هر حال به خوبی روشن و واضح است که بسیج به فرمان امام خوبی ها و زیبائی ها مردمی شکل یافته در گروهها و سازمانهای اجتماعی امروزه تا اندازه زیادی مورد استفاده و مایه ی افتخار و پیشرفت شده است.

,

تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات و الطاف جلیه ی خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب به خصوص جنگ تحمیلی نهادها و گروههای فراوانی با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند. ولی در حقیقت اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود؟

,

هنوز آوای ملکوتی امام خمینی (ره) و بیان پر صلابت و استوار و دلنوازش، جانها و دلهایمان را معطر و روشن می کند و روزنه ای به عالم ملکوت می گشاید تا در تار و پود این جهان نپیچیم و اوج و تعالی مسیر الی اله را به نظاره بنشینیم. آنجا که می فرمایند من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.

,

آری در مکتب امام خمینی (ره) بسیجیان همان مجاهدانی اند که عرفان و حماسه را با هم درآمیخته و بسان خود او که افتخارش را به بسیجی بودن می دانست، مقصد خویش را لقای الهی بر گزیده اند و چند صباحی درنگ در این دنیای فانی را با همان عرصه جانبازی و جانفشانی و عشقبازی در راه حضرت حق می دانند.

,

بسیج در منظر ملت ما نیز یادآوار جانفشانی ها، رشادت ها، از خود گذشتگی ها و فتوحات دلاور مردانی است که اقتدار و گمنامی را با هم در آمیختند و جمع اضداد را در زیباترین شکل و با ارزش ترین محتوا به نمایش گذاشتند. آری: بسیج رمز اقتدار ملت ما در اوج تنهایی کشورمان بود و با هیمنه ی خود آنچنان رعبی در قلب و روح دشمنان ایجاد کرده بود که آنها از نام و چهره و آرمان بسیج وحشت داشتند.

,

بسیج، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و در برابر هجمه های بنیان برافکن استکبار جهانی و ضد انقلابهای داخلی در اوان پیروزی انقلاب با پایداری و استقامت از آرمانها و ارزشهای اسلامی انقلاب جانانه دفاع کرد و پیروزمند بیرون آمد. روشن است که این انقلاب و این نهضت پر هیمنه، بدون در اختیار داشتن دلاور مردان و زنان بسیجی هرگز به پیروزی نمی رسید.

,

آری: بسیجیان سلحشور ما با فرهنگ ولایت و عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که بازوی پر توان ایران اسلامی در حمایت از ملت ایران و دستاوردهای شکوهمند انقلاب اسلامی می باشد و توانستند به یاری حضرت حق، طلسم قدرت مستکبران جهانی را در هم بشکنند.

,

امروزه نیز بسیج، رمز و راز تداوم انقلاب اسلامی و کشور و ملتمان و در یک کلام، اکسیر حیات آن است و بسیجیان نیز قدرتمندتر و آگاه تر و با بصیرت تر از هر زمان دیگری آماده ی حضور در همه ی عرصه های انقلاب می باشند گرچه امروزه متاسفانه بسیج و بسیجیان مورد کم لطفی و ناسپاسی و ناباوری مسئولان قرار گرفته اند اما حضور بسیج در میدانهای سازندگی و عرصه های فرهنگی و عرصه های علمی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است که غفلت از آن، صدمات مهلکی و جبران ناپذیری بر حیات انقلاب و استقلال کشور وارد خواهد . بسیج در کار آباد کردن دنیاست ولی خود اهل دنیا نیست.

,

یادداشتی از احسان خداشناس

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه