اخبار داغ

پژوهشگران بسیجی پیشگام در عرصه جنگ اقتصادی؛

تولید طلای سبز مرغوب برای توسعه اقتصاد/ارتقاء کمی و کیفی گردوی کشور در پیوند پژوهش و عمل+فیلم و عکس

تولید طلای سبز مرغوب برای توسعه اقتصاد/ارتقاء کمی و کیفی گردوی کشور در پیوند پژوهش و عمل+فیلم و عکس
پژوهشگر جوان بسیجی در تویسرکان با پشتکار خودو با بهره‌گیری از تسهیلات بسیج سازندگی، دست به ایجاد نهالستان گردو در راستای کمک به عرصه اقتصاد و اشتغالزایی زد و این روزها می گوید می تواند با اندک حمایتی از سوی مسئولان زمینه توسعه نهالستان را ایجاد کرده و برای 10 نفر دیگر هم شغلی دست و پا کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ اینکه بسیج و بسیجیان در عرصه‌های مختلف در راستای خدمت‌رسانی به آحاد مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، بر  کسی پوشیده نیست و همواره این تفکر بسیجی است که موفقیت‌های ویژه‌ای برای نظام به ارمغان آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودآور,

به فرموده مقام عظمای ولایت امام خامنه ای(مدظله العالی) بسیج یکی از پدیده های شگفت آور انقلاب اسلامی است.

,

بی تردید بسیج برگرفته از همین مردم است و از تمام اقشار مختلف، من، تو و ما همگی بسیجی هستیم و این رمز پیروزی در برابر هجمه‌های همه جانبه دشمن چه در فضای مجازی چه در مسائل اقتصادی می‌شود.

,

بسیجیان گاهی در لباس رزم و سرابزی وطن وارد میدان می شوند و در دفاع مقدس هشت ساله غیرتو تعصب خود نسبت به آب و خاک و ناموسشان را نشان می دهند و گاهی در لباس خدمت رسانی به آحاد مردم در جای جای ایران اسلامی به ویژه در نقاط محروم.

,

امروز جنگ، جنگ اقتصاد است و دشمن خوب می‌داند که اگر بتواند به اقتصاد کشور ضربه بزند، زمینه‌ ناآرامی‌های مدنی را با تلفیق ایجاد دروغ‌پردازی و شایعه‌پراکنی‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی قوت می‌بخشد؛ از این رو توجه به محورهای اقتصادی با رویکردی که مقام عظمای ولایت بر آن تأکید دارند یعنی اقتصاد مقاومتی و اهتمام به تولید داخلی با نگاه به رفع مشکلات مردمی یک اصل است و بسیجیان همیشه در رکاب ولایت لبیک گویان برای اعتلای ایران اسلامی قیام کرده‌اند و این بار در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی نیز ورود می‌کنند.

,

نمی‌توان از نقش بسیج سازندگی و همکاری تنگاتنگ این بخش از بسیج با جهاد سازندگی چشم‌پوشی کرد، همکاری و هماهنگی بسیج سازندگی، بسیج مهندسین و بهره‌مندی از مشاوره های متخصصان در حوزه‌های کشاورزی و باغداری طی این سال‌ها تا حد قابل توجهی توانسته به رونق‌دهی این عرصه کمک دهد.

,

اقتصاد شهرستان تویسرکان برپایه گردو بنا نهاده شده است و تولید گردو در بیش از 5 هزار هکتار، آن هم گردوی مرغوب و منحصر به فرد در کشور، نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد؛ اما طی سال‌های گذشته آفاتی از جمله کرم خراط و سرمای بهاره و پاییزه بر درختان گردوی شهرستان اثر نامطلوبی گذاشته به طوری که سبب شده از نظر کمی و کیفی تا حدودی برای این محصول مشکلاتی به وجود بیاید.

,

بسیاری از مردم این شهرستان به طور مستقیم و یا غیرمستقیم اقتصاد و معیشتشان به وابسته تولید گردو است، به همین دلیل مسئولان و پژوهشگران به فکر راه چاره‌ای برای مقاوم‌سازی درختان گردو در برابر آفات و به ویژه سرما افتاده‌اند.

,

در این گزارش مجمل سعی بر آن است تا پژوهشگر بسیجی فعال در عرصه کشاورزی را برای خوانندگان خوب رودآور معرفی کنیم و ببنیم چگونه این نخبه بسیجی با بهره‌مندی از علم روز به دنبال ایجاد اشتغال و مقاوم‌سازی درختان است.

,

, ,

این کارآفرین بسیجی، «سید صابر نقیبی» کارآفرین بسیجی، کارشناس ارشد باغبانی ـ فیزیولوژی واصلاح درختان میوه، از ابتدا رشته تحصیلی دانشگاهی خود را با توجه به نوع شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه برگزید تا با فار‌غ التحصیل شدن کاری برای شهر خود انجام دهد.

,

نقیبی در گفتو گو با خبرنگار رودآور؛ در این باره گفت: اسفندماه سال 96 با دریافت تسهیلاتی از بسیج سازندگی سپاه تویسرکان، دست به ساخت گلخانه یا همان نهالستان گردو زدم.

,

وی اظهار کرد: دو سال پیش حدود دو هزار بذر در قسمت خزانه کشت کردم و اسفند ماه سال گذشته نهال‌ها را به داخل گلخانه انتقال دادم و پیوندهایی را در بهمن ماه گرفته و در یخچال نگهداری می‌کردم تا در اردیبهشت ماه سال جاری آن‌ها را پیوند بزنم.

,

این کارآفرین بسیجی بیان کرد: در این زمینه بیش از 90 درصد پیوندها گیرایی داشت که درصد قابل توجهی است و در اسفند ماه سال جاری هم آماده عرضه به کشاورزان است.

,

, ,

نقیبی افزود: پیوندک‌ها در بهمن‌ماه سال گذشته از درختان مادری رقم چندلر گرفته شده است و از خصوصیاتی همچون عملکرد بالا، باردهی جانبی، کیفیت مغز بالا و مقاوم به سرمای دیررس بهاره برخوردار است.

,

وی تصریح کرد: زمین این گلخانه به مساحت 300 متر توسط مادرم در اختیار من قرار داده شد و به طور قطع می‌توانیم آن را توسعه دهیم.

,

این محقق بسیجی اظهار کرد: رقم چندلر یکی از معروف ترین و پر کشت ترین ارقام گردو در جهان است و درختان این رقم در بهار دیربرگده بوده و حدود پانزده روز دیرتر از درختان بذری شروع به رشد می کنند.

,

نقیبی گفت: بنابراین برای مناطقی که با سرمای بهاره همچون شهرستان تویسرکان مواجه هستند می توانند مناسب باشند، از این رو به مست پیوند زدن با این نوع درخت گردو حرکت کردیم.

,

, ,

وی افزود: قدرت رشد درخت به نسبت کم، باردهی و عملکرد بسیار زیاد، کیفیت میوه نیز به دلیل درشتی، پوست کاغذی عالی مغز در این رقم بسیار سفید و حتی در تابستان های خیلی گرم نیز کیفیت آن خیلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

,

این پژوهشگر با بیان اینکه در حال حاضر در این بخش دو نفر مشغول به کار هستند، عنوان کرد: بی تردید اگر مسئولان امر پای کار بیایند و از این گونه طرح‌ها حمایت کنند، می‌توان گلخانه را توسعه داد و با توسعه آن برای حداقل 10 نفر دیگر در کمتر از یک سال شغل ایجاد کرد.

,

به گزارش رودآور، در سراسر ایران اسلامی، هستند بسیجیان محقق و پژوهشگری که با روحیه و توان جهادی از هر آنچه هست حتی اندک برای توسعه و آبادانی شهر و دیار خود گام های مؤثری برداشته اند و در این میان نیازمند حمایت مسئولان هم هستند تا برای رونق بخشی عمومی به فعالیت های خود به میدان بیایند.

,

لینک فیلم در آپارات

, لینک فیلم در آپارات,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

زنگنه

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه