اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

خانه تکانی در پاستور با اجرای قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» / «دولت بازنشسته‌ها» به دولت جوانان تبدیل می شود؟

خانه تکانی در پاستور با اجرای قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» / «دولت بازنشسته‌ها» به دولت جوانان تبدیل می شود؟
نگاهی به اعمال قانون منع بکارگیری بازنشستگان که در دولت اجرا شد نشان می دهد که چه مقدار شغل در دست بازنشسته ها بوده و چه ظرفیت‌هایی با اجرای این قانون برای حضور جوانان آزاد شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اعمال قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» یک خانه تکانی گسترده در دولت دوازدهم اتفاق افتاده است. دولت روحانی که به عنوان پیرترین دولت شناخته می شود و اغلب اعضای هیئت رئیسه دولت بالای 60 سال سن دارند، حالا با چالش جدی روبرو شده است. بازنشسته‌های معروف پاستور حالا باید کم کم چمدان‌های خود را ببندند تا شاید با استفاده از این قانون جوانان بتوانند سهمی در مدیریت اجرایی کشور به دست بیاورند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همواره نسبت به دولت یازدهم انتقاد می شد که چرا دولت از مدیران کهن سال استفاده می کند وعنایتی به جوانان ندارد. شدت این انتقادات آنقدر زیاد بود که معاون اول رئیس جمهور به این موضوع واکنش نشان داد و منتقدان را به قیامت و پیشگاه خدا سپرد.

,

« اسحاق جهانگیری» در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اظهار کرد: «کسانی که می‌گویند دولت یازدهم پیر و خسته است باید بدانند که خدا و قیامتی نیز هست و منظور از پیر و خسته بودن چیست؟ تورم کشور از 40 درصد یک رقمی شده، اشتغال از صفر به 700 هزار نفر در سال رسیده است. پارس جنوبی توسعه یافته و برداشت ما از قطر پیشی گرفته، خرید تضمینی گندم از 4 میلیون و 800 هزار تن سال 92 با قیمت هر کیلوگرم 800 تومان به 11.5 میلیون تن با قیمت 1270 تومان رسیده است به طوری که برای پرداخت پول گندمکاران 14.5هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.»

, « اسحاق جهانگیری» در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اظهار کرد: «کسانی که می‌گویند دولت یازدهم پیر و خسته است باید بدانند که خدا و قیامتی نیز هست و منظور از پیر و خسته بودن چیست؟ تورم کشور از 40 درصد یک رقمی شده، اشتغال از صفر به 700 هزار نفر در سال رسیده است. پارس جنوبی توسعه یافته و برداشت ما از قطر پیشی گرفته، خرید تضمینی گندم از 4 میلیون و 800 هزار تن سال 92 با قیمت هر کیلوگرم 800 تومان به 11.5 میلیون تن با قیمت 1270 تومان رسیده است به طوری که برای پرداخت پول گندمکاران 14.5هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.», « اسحاق جهانگیری» در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اظهار کرد: «کسانی که می‌گویند دولت یازدهم پیر و خسته است باید بدانند که خدا و قیامتی نیز هست و منظور از پیر و خسته بودن چیست؟ تورم کشور از 40 درصد یک رقمی شده، اشتغال از صفر به 700 هزار نفر در سال رسیده است. پارس جنوبی توسعه یافته و برداشت ما از قطر پیشی گرفته، خرید تضمینی گندم از 4 میلیون و 800 هزار تن سال 92 با قیمت هر کیلوگرم 800 تومان به 11.5 میلیون تن با قیمت 1270 تومان رسیده است به طوری که برای پرداخت پول گندمکاران 14.5هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.», :, .,

البته جهانگیر بعدها از مدیران بی انگیزه و آویزان انتقاد کرد و گفت: « متأسفانه برخی مدیران بی انگیزه، آویزان کشور شده اند و نه تنها خود شجاعت کنار رفتن را ندارند بلکه هیچ فردی نیز شجاعت کنار زدن آنها را ندارد.»

,

مولاوردی با استعفانامه خداحافظی کرد

, مولاوردی با استعفانامه خداحافظی کرد, مولاوردی با استعفانامه خداحافظی کرد, ,

«شهیندخت مولاوردی» دستیار رئیس جمهور در امور شهروندی چندی پیش با نوشتن استعفانامه‌ای جدایی خود از دولت را اعلام کرد. رئیس جمهور نیز بلافاصله استعفای وی را پذیرفت تا یکی از بازنشسته های دولتی از دولت جدا شود. البته مولاوردی در استعفانامه خود بیان کرده که وی از جمله کسانی بوده که خود را بازخرید کرده است. اجبار در استعفای مولاوردی به وضوح قابل رویت است.

,

دستیار مستعفی روحانی حتی در جایی از این استعفانامه خود مطرح کرده که باید این قانون بعد از دولت یازدهم اجرایی می شد تا افرادی مثل وی 2 و سال و نیم دیگر در پست مدیریتی خود در دولت دوازدهم می‌ماندند.

,

مولاوردی در بخش دیگری از استعفانامه معنادار خود نوشت: «مطلوب و عقلانی آن بود که چنین قانونی با شیب ملایم و به صورت تدریجی تا پایان دولت دوازدهم زمینه اجرایی پیدا کند و مجلس در پیگیری و نظارت لازم و موثر در اجرای قوانین موجود (ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط مربوط بر بازنشستگی در بخش های تخصصی و غیرتخصصی) و نیز قائل شدن ضمانت اجرایی و الزام به بهره مندی از مشاوران و دستیاران جوان توسط مدیران ارشد و ... را در دستور کار خود قرار دهد.»

, «مطلوب و عقلانی آن بود که چنین قانونی با شیب ملایم و به صورت تدریجی تا پایان دولت دوازدهم زمینه اجرایی پیدا کند و مجلس در پیگیری و نظارت لازم و موثر در اجرای قوانین موجود (ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط مربوط بر بازنشستگی در بخش های تخصصی و غیرتخصصی) و نیز قائل شدن ضمانت اجرایی و الزام به بهره مندی از مشاوران و دستیاران جوان توسط مدیران ارشد و ... را در دستور کار خود قرار دهد.», «مطلوب و عقلانی آن بود که چنین قانونی با شیب ملایم و به صورت تدریجی تا پایان دولت دوازدهم زمینه اجرایی پیدا کند و مجلس در پیگیری و نظارت لازم و موثر در اجرای قوانین موجود (ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری و ضوابط مربوط بر بازنشستگی در بخش های تخصصی و غیرتخصصی) و نیز قائل شدن ضمانت اجرایی و الزام به بهره مندی از مشاوران و دستیاران جوان توسط مدیران ارشد و ... را در دستور کار خود قرار دهد.», ... ,

دستیار مستعفی روحانی در بخشی از این نامه با اتهام زنی به نمایندگان مجلس نهم و غلط نامیدن تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مجلس دهم می‌نویسد: «بر این رویه غلط که پایه های آن از مجلس نهم گذاشته شد و برنامه آن مجلس برای گرفتن سرعت دولت یازدهم و مشغول کردن آن دولت بود، مهر تایید زدند!»

, !,

ترکان و یونسی هم می روند

, ترکان و یونسی هم می روند, ترکان و یونسی هم می روند, ,

تمدید اجرای نهایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان تا 15 آذر ماه است. در همین حیطه چند نفر دیگر از افراد برجسته دولت دوازدهم هم باید پست های خود را ترک کنند.

,

در این راستا طی چند روز گذشته برخی از منصوبان و مقامات نهاد ریاست جمهوری نیز به تبعیت از قانون استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به حجج اسلام مسیح دانشوری، علی یونسی و سیدرضا اکرمی و دکتر اکبر ترکان اشاره کرد

, ,

«اکبر ترکان» مشاور رئیس جمهور در بافت فرسوده که از جمله دولتمردان جنجالی بود که در چند حوزه با اظهارنظرهایش حاشیه هایی را برای دولت به وجود آورد و همچنین «علی یونسی» دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها از جمله بازنشسته های دولت هستند که به نظر می رسه که خود راضی به رفتن شده‌اند که دست به قلم برای استعفا شده‌اند.

, «اکبر ترکان» مشاور رئیس جمهور در بافت فرسوده که از جمله دولتمردان جنجالی بود که در چند حوزه با اظهارنظرهایش حاشیه هایی را برای دولت به وجود آورد و همچنین «علی یونسی» دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها از جمله بازنشسته های دولت هستند که به نظر می رسه که خود راضی به رفتن شده‌اند که دست به قلم برای استعفا شده‌اند., «اکبر ترکان» مشاور رئیس جمهور در بافت فرسوده که از جمله دولتمردان جنجالی بود که در چند حوزه با اظهارنظرهایش حاشیه هایی را برای دولت به وجود آورد و همچنین «علی یونسی» دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها از جمله بازنشسته های دولت هستند که به نظر می رسه که خود راضی به رفتن شده‌اند که دست به قلم برای استعفا شده‌اند.,

بازنشسته های دفتر رئیس جمهور

, بازنشسته های دفتر رئیس جمهور , بازنشسته های دفتر رئیس جمهور , ,

بازنشسته ها در دفتر رئیس جمهور هم حضور پررنگی دارند. از جمله این افراد می توان در نزدیکی رئیس جمهور به موضوع بازنشستگی وی اشاره کرد « محمود واعظی» است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشتر به عنوان مقام ارشد دولتی بازنشسته مطرح شده بود اما او یک بار بدون هیچ توضیحی اعلام کرد که بازنشسته نیست.

, رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشتر به عنوان مقام ارشد دولتی بازنشسته مطرح شده بود اما او یک بار بدون هیچ توضیحی اعلام کرد که بازنشسته نیست., رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیشتر به عنوان مقام ارشد دولتی بازنشسته مطرح شده بود اما او یک بار بدون هیچ توضیحی اعلام کرد که بازنشسته نیست., .,

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در 30 آبانماه گفت: «ما در نهاد ریاست جمهوری؛ برای همه بخش‌هایی که بازنشستگان هستند تا ساعت 24 امشب که قانون اجازه داده یا سرپرست انتخاب می‌کنیم و یا اینکه فرد جدید را انتخاب می‌کنیم. برای هیچ بازنشسته‌ای در نهاد ریاست جمهوری اجازه نگرفته‌ایم.»

,

اما به یکباره مهلت نهایی اجرای این قانون به 15 آذر تغییر یافت تا فرصت بیشتری به بازنشستگان دولتی داده شود. در همین رابطه، «مجید تخت روانچی»، معاون سیاسی دفتر ئیس‌جمهور و «بهمن حسین پور»، رئیس تشریفات دفتر ریاست جمهوری از جمله افرادی هستند که بازنشسته بوده و یا حتی درصورت اعاده به کار نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

, «مجید تخت روانچی»، معاون سیاسی دفتر ئیس‌جمهور و «بهمن حسین پور»، رئیس تشریفات دفتر ریاست جمهوری از جمله افرادی هستند که بازنشسته بوده و یا حتی درصورت اعاده به کار نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند., «مجید تخت روانچی»، معاون سیاسی دفتر ئیس‌جمهور و «بهمن حسین پور»، رئیس تشریفات دفتر ریاست جمهوری از جمله افرادی هستند که بازنشسته بوده و یا حتی درصورت اعاده به کار نیز در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده‌اند., .,

14 استاندار و 5 فرماندار باید بروند/ وزارت نفت باید 2400 مهندس جدید استخدام کند

, 14 استاندار و 5 فرماندار باید بروند/ وزارت نفت باید 2400 مهندس جدید استخدام کند, 14 استاندار و 5 فرماندار باید بروند/ وزارت نفت باید 2400 مهندس جدید استخدام کند, ,

روند جایگزینی استانداران طی شده است و تا به امروز برخی استانداران تغییر کرده اند.

,

«سید سلمان سامانی» سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت کشور اظهار کرد:« با توجه به بررسی هایی که تا کنون صورت گرفته است تعداد 14 استاندار، 11 معاون استاندار، 5 فرماندار، 12 نفر از مدیران ستاد وزارت کشور و 12 نفر از ستاد 31 استانداری کشور بازنشسته هستند که باید سمت خود را ترک کنند.»

, .,

«احسان قاضی زاده هاشمی» نماینده مجلس که در برنامه «حالا خورشید حضور یافته بود درباره میزان اشتغال بازنشستگان در مشاغل مختلف گفت: «هشت هزارنفر برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید بروند. 200 نفر «مقام» بازنشسته داریم،‌ «مقام» یعنی معاون وزیر ، سفیر و استاندار و ... .»

, «هشت هزارنفر برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید بروند. 200 نفر «مقام» بازنشسته داریم،‌ «مقام» یعنی معاون وزیر ، سفیر و استاندار و ... .», «هشت هزارنفر برابر قانون منع به کارگیری بازنشستگان باید بروند. 200 نفر «مقام» بازنشسته داریم،‌ «مقام» یعنی معاون وزیر ، سفیر و استاندار و ... .», 200,

همچنین به گفته این نماینده مجلس وزارت نفت باید 2400 مهندس جدید استخدام کند.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه