اخبار داغ

مصاحبه با جوان بیجاری که بانی خیر ورود بچه ها به مسجد شد

مصاحبه با جوان بیجاری که بانی خیر ورود بچه ها به مسجد شد
سید میثم سید احمدی از شهرستان بیجار در بیست و هفتمین فراخوان اجلاس نماز در بخش ایده و تجربیات موفق به کسب رتبه اول شده است که برای آشنایی بیشتر با وی گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  نماز از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که باعث خشنودی خدا میشود و آیه 132 سوره طه مصادق بارز این اهمیت است که خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می فرماید : ای پیامبر خانواده ات را به نماز فرمان ده و بر آن شکیبایی کن .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , کُردتودی,

 

,

 

,

بیست و هفتمین فراخوان اجلاس نماز با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد،در این فراخوان تعداد ۱۵۳۶ اثر در ۴ بخش اصلی با موضوعات “ایده و تجربیات مؤفق”، “علمی و پژوهشی”، “آثار ادبی و هنری” و “محصولات نرم افزاری و سخت افزاری کمک آموزشی”شرکت نمودند که با ارزیابی هیئت داوری، تعداد  ۱۰۰۰ اثر به بخش نهایی داوری راه یافتند.

,

 

,

هیأت داوران از میان این آثار ، تعداد ۶۶ اثر را به شرح ذیل به عنوان آثار برگزیده فراخوان انتخاب و معرفی نموده اند که از برگزیدگان و برترین ها از سوی ستاد اقامه نماز، تقدیر به عمل خواهد آمد.

,

 

,

سید میثم سید احمدی از شهرستان بیجار در این فراخوان در بخش اتاق ورزش در مسجد موفق به کسب رتبه اول شده است که برای آشنایی بیشتر با وی گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

,

 

,

سید احمدی یکی از جوانان موفق شهرستان بیجار است که نامش برای دانشجوایان دانشگاه فرهنگیان استان کردستان و غرب کشور آشناست ، او چند سالی بعنوان نماینده دانشجویان تربیت معلم استان کردستان پیگیر مسائل کاری این قشر بود که با همت خود توانست اقدامات مثبتی انجام دهد.

,

 

,

وی متولد سال 1373 در بیجار است، دانش آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در رشته علوم تربیتی و در حال حاضر آموزگار پایه ششم دبستان شهید عربزاده.

,

 

,

وی در گفت گو با خبرنگار ما با اشاره به آیه 43  سوره بقره در خصوص خواندن نماز به صورت نماز جماعت ، اظهار داشت: با ایده اتاق ورزش در مسجد موفق به کسب رتبه نخست فراخوان اجلاسیه نماز شدم.

,

 

,

این جوان خوش ذوق بیجاری گفت: این طرح در تابستان سال ۱۳۹۶ و در بین تعدادی از بچه های سنین ۱۰ تا ۱۲ سال در منطقه شهرک آفتاب شهرستان بیجار انجام گردید.

,

 

,

وی تصریح کرد: روزهای زیادی بچه های محل خود را می دیدم که بدون وقفه در کوچه به بازی مشغول بودند در واقع تمام اوقات فراغت آن ها با بازی فوتبال و دوچرخه سواری در کوچه سپری می شد، یک روز با خود اندیشیدم به راستی چگونه میتوان بچه ها را متقاعد کرد که هنگام نماز جماعت در مسجد محل حاضر شوند؟

,

 

,

 

,

, ,

 

,

سید احمدی با بیان اینکه اگر کسی از این سن و سال با مسجد ارتباط برقرار کند،دیگر از آن جدا نمی شود، عنوان کرد: بر همین اساس ابتدا با بچه ها طرح دوستی را ریختم و ضمن حضور در بازی آنها با هفده نفرشان آشنا شدم و در این مدت،شش روز نیم ساعت قبل از اذان مغرب آنان را در بازی همراهی می کردم و زمانی که صدای اذان از گلدسته های مسجد پخش می شد از بچه ها خداحافظی کرده و به سمت مسجد روانه می شدم.

,

 

,

وی ادامه داد: بعد از گذشت روزها که با آن ها صمیمی شده بودم و من را به عنوان یک دوست در جمع خود پذیرفته بودند،علت اینکه هر روز سر ساعت مشخصی آن ها را ترک میکردم،جویا شدند و من نیز ضمن خرسندی از پرسش آن ها،علت را برایشان بازگو کردم.

,

 

,

معلم خوش فکر بیجاری اضافه کرد: در همین زمان با هماهنگی امام جماعت مسجد و هیئت امناء یک میز پینگ پنگ و فوتبال دستی از یکی از مدارس برای ایام تابستان این بچه ها به صورت امانت گرفتیم و در داخل یکی از اتاق قرار دادیم و با اختصاص این اتاق به اتاق ورزش مسجد توانستیم اقدام مثبتی انجام دهیم.

,

 

,

 

,

سید احمدی عنوان کرد: مانند روزهای گذشته نیم ساعت قبل از اذان مغرب نزد بچه ها میامدم و خبر خوب اختصاص اتاق ورزش مسجد را به آن ها دادم ،با خوشحالی بسیارگروه هجده نفریمان به سمت مسجد راه افتادیم حال دیگر بهانه ی حضور دانش آموزان در مسجد فراهم شده بود،تا سه روز بدون اینکه چیزی به آنها بگویم،فقط آن ها را در بازی ها همراهی کرده و با تیم های برنده مسابقه می دادم و این امر نیز هیجان بازیشان را دوچندان می کرد با این تفاوت که محل بازی کردنشان کاملا فرق کرده بود.

,

 

,

این معلم خوش ذوق بیجاری گفت کار ما به همینجا ختم نشد و تازه ابتدای دوستیمان با این کودکان بود و برای اینکه ثابت قدم بمانند و به اهداف کلی طرح دست یابم ابتدا با نظر خودشان آنها را گروه بندی کردم و بعد یکسری قول و قرار با هم گذاشتیم:اول اینکه بعد از پایان هر هفته اسامی نفرات و تیم های برتر در تابلو داخلی مسجد و وبلاگی که به کمک یکی از دوستان برای مسجد طراحی کرده بودیم،نصب و درج می شد تا حس رقابت در آن ها برانگیخته شود و افراد برنده میتوانستند در هفته دفعات بیشتری مکبر شوند،دوم برگزاری مسابقه احادیث نصب شده مربوط به پاداش و ثواب نماز داخل تابلو اعلانات کوچک که از قبل در محل بازی بچه ها در پایگاه نصب کرده بودم و سوم شرکت منظم در نمازهای جماعت مسجد و چهارم مشارکت در برنامه های مناسبتی مسجد،از جمله قرارهای مابین ما بود.

,

 

,

به گفته سید احمدی :هر کدام از این موارد امتیاز مخصوص خود را داشت و تیم هایی که امتیاز لازم را کسب می نمودند در اردو پایان ماه که خارج از شهر بود شرکت داده می شدند، و بنا به سفارش رسول خدا(ص) در باب دادن هدیه که فرمودند: هدیه محبت می آورد؛ در آخرین نماز جماعت آن ماه با حضور والدینشان با اهدا هدیه ای هر چند بسیار کوچک از آن ها قدردانی به عمل می آمد. در ضمن به شکلی امتیاز بندی کرده بودم که جای جبران برای تیم ها باقی باشد و تیمی سرخورده نشود، و در رقابت باقی بماند.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

نفر برتر کشوری فراخوان اجلاسیه نماز گفت: واگذاری مسئولیت به بچه ها یکی  دیگر از دستاوردهای تشکیل اتاق ورزش در مسجد بود که اکثر روزها بچه ها را به مسجد می کشاند و طبق برنامه ریزی قبلی برنامه های محول شده را انجام می داند.

,

 

,

وی تاکید کرد: در حال حاضر این دانش آموزان جز دانش آموزان موفق مدرسه هستند.

,

 

,

لازم به ذکر است این جوان خوش آتیه دیار گروس ، سه دوره نماینده دانشجومعلمان استان کردستان ، پژوهشگر برتر استانی در سال ۱۳۹۵، دبیر انجمن علمی دانشجویی معارف و الهیات اسلامی دانشگاه فرهنگیان کردستان ، مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان بیجار، مولف کتاب یادگیری بر اساس اصول روانشناسی، مسئول کارگروه ادارات و روابط عمومی موسسه خیریه مهر آفرین گروس شهرستان بیجار ومسئول بازرسی پایگاه بسیج شهید صالحی شهرستان بیجار را در کارنامه موفق کاری خود ثبت کرده است.

,

 

,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه