اخبار داغ

جاده های منتهی به بیجار هر روز قربانی می گیرند/ پروژه قرن منتظر افتتاح رسمی

جاده های منتهی به بیجار هر روز قربانی می گیرند/ پروژه قرن منتظر افتتاح رسمی
نامناسب بودن زیر ساخت ها، عدم تحقق به موقع وعده مسئولان و خطای انسانی پارامتراهای مهمی است که هر روز جان عده ای از مردم بیگناه را در جاده های منتهی به شهرستان بیجار می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  توجه به زیر ساخت ها از وظیفه اصلی مسولان در شهرستان و استان است و استان کردستان و به تبع آن شهرستان محروم بیجار بعد از گذشت 40 سال از عمر انقلاب به خاطر نبود زیر ساخت ها در مضیقه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،  , کُردتودی،  ,

 

,

جاده های شهرستان بیجار با توجه به موقعیت استراتژیکی آن که استان کردستان را به مرکز کشور وصل می کند از اهمیت خاصی برخوردار است و به شاهراه مواصلاتی مشهور است.

,

 

,

متاسفانه هر روز شاهد چند فقره تصادف در محورهای مواصلاتی شهرستان بیجار هستیم که جلوگیری از این ضایعه های اسفناک نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر و کارشناسان است.

,

 

,

یکی از محورهای مواصلاتی که به پروژه قرن نیز مشهور است جاده بیجار همدان است که نزدیک 40 سال از شروع به کار این پروژه عظیم می گذرد ،هر چند این پروژه در مرز استان همدان خیلی وقت پیش به پایان رسیده، اما در حوزه استحفاظی استان کردستان و شهرستان بیجار همچنان در پیچ و خم وعده ها عمر طی می کند.

,

 

,

به گفته رئیس پلیس راهور بیجار در مصاحبه سال 96 خود اظهار داشت: جاده بیجار – همدان از ابتدای سال 96 تاکنون شاهد 80 صحنه تصادف بوده که منجر به خسارات مالی و جانی عدیده‌ای شده است.

,

 

,

, ,

 

,

علی اکبر ورمقانی فرماندار بیجار نیز در مصاحبه تاریخ 23 شهریور ماه خود گفت: با توجه به پیشرفت بیش از 95 درصدی پروژه بیجار - همدان طی سال های اخیر، فاز پایانی این پروژه به علت برخی مشکلات تکمیل نشده است که با حمایت استانداری و تلاش مسئولان، تقاطع چنگیز قلعه و کیلومتر آخر با پیمانکار جدید تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

,

 

,

زاهدی استاندار کردستان در جلسه مورخه 5 مرداد سال 95 در سالن نور سازمان تبلیغات اسلامی بیجار با بیان اینکه مشکل اساسی استان کردستان مشکل زیرساخت‌ها است گفت: با رفع این مشکل بخش عمده‌ای از مشکلات سطح شهرستان مرتفع خواهد شد.

,

 

,

وی به جاده بیجار و همدان و کار در این حوزه از گذشته اشاره کرد و گفت: ۶.۵ کیلومتر از این جاده مانده است که تا پایان سال مالی ۹۵ ( پایان تیرماه ۹۶) انجام خواهد شد و این پروژه افتتاح می شود.

,

 

,

اما با گذشت چندین سال از عمر این وعده ها جاده بیجار همدان که به پروژه قرن مشهور است همچنان در انتظار بهره برداری رسمی است.

,

 

,

مشکلات زیر ساخت جاده ای در شهرستان بیجار به همین جاده ختم نمی شود و با توجه به پر تردد بودن جاده بیجار دیواندره هر روز شاهد یک فقره تصادف در این محور هستیم.

,

 

,

, ,

 

,

جاده ارتباطی دیواندره به بیجار به دلیل دو طرفه بودن و داشتن نقاط حادثه خیز فراوان در منطقه نوبهار و نجف آباد از راه های پرحادثه استان کردستان است که رفع مشکلات آن همت بلند مسئولان را می طلبد.

,

 

,

شامگاه سه شنبه بر اثر تصادف رانندگی میان سواری پژو 405 و وانت پیکان در جاده دیواندره - بیجار دو نفر جان باختند که به گفته شاهدان عینی علاوه بر مشکلات جاده ای، دیر رسیدن آمبولانس و ماشین آتشنشانی نیز نقش موثری در فوت این دو شهروند داشت.

,

 

,

مسئولان اجرایی استان کردستان و شهرستان محروم بیجار ، مردم مظلوم و محروم شهرستان بیجار همچنان منتظر عملی شدن وعده های شما هستند ، با دیدن اخبار و حوادث مرگبار جاده های منتهی به بیجار وقت آن نرسیده از خواب غفلت بیدار شوید و کمر همت را برای برطرف کردن مشکلات جاده ای ببندید؟؟!!

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه