اخبار داغ

نهادی برای خدمت رسانی به نیازمندان/ 13 درصد از کل خانوارهای استان کردستان تحت پوشش کمیته امداد است

نهادی برای خدمت رسانی به نیازمندان/ 13 درصد از کل خانوارهای استان کردستان تحت پوشش کمیته امداد است
یکی از ارگان هایی که به طور جدی مشغول شناسایی و برنامه ریزی و توانمند سازی محرومان و فقیران در این شرایط اقتصادی فعلی می باشد ، کمیته امداد امام خمینی (ره) است...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از ارگان هایی که به طور جدی مشغول شناسایی و برنامه ریزی و توانمند سازی محرومان و فقیران در این شرایط اقتصادی فعلی می باشد ، کمیته امداد امام خمینی (ره) است که امروزه با بهره گیری از تکنولوژی روز و همچنین استفاده از متد های مددجویی نوین توانسته سهم بسیار بالایی در بخش محرومیت زدایی و همچنین توانمند سازی افراد فقیر در جامعه داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,


محمد رسول شیخی زاده ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کردتودی ضمن اشاره به برنامه ریزی جهت ترویج سنت های حسنه مانند صدقات و انفاقات و زکات در استان کردستان ، عنوان کرد : تا پایان سال 1396 در مبحث حمایت از خانوار های نیازمند بالغ بر 45 هزار خانوار تحت پوشش مستقیم کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته اند که به طور مستمر و ثابت در حال گرفتن کمک معیشت مالی و نقدی می باشند.

,
,

 

,

 

,

وی افزود : بالغ بر 13 درصد از کل خانوارهای استان کردستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است که علاوه بر خانوارهایی که از خدمات کمک معیشتی استفاده میکنند ، حدود 20 هزار خانوار نیز از خدمات فرهنگی و امدادی و درمانی کمیته امداد امام خمینی (ره) بهره می جویند. یعنی چیزی در حدود 120 هزار نفر در سطح استان کردستان .

,

 

,


ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود : در سال 1397 با توجه به شرایط حساس اقتصادی فعلی جامعه بیش از 6 هزار خانوار به آمار قبلی سال 96 اضافه شده است که در قالب تبصره 14 این مساله ادامه دارد و باتوجه به ظرفیت های خوب ایجاد شده تا سقف 17 هزار خانوار نیز ظرفیت پاسخگویی مددجویی برنامه ریزی شده است .

,
,

 

,


شیخی زاده افزود : میزان دریافتی افراد مستمری بگیر ماهیانه طبق اخرین نرخ مصوبه به شرح زیر می باشد :

,
,

    خانواده های تک نفره : 207 هزار تومان
    خانواده های دو نفره : 366 هزار تومان
    خانواده های سه نفره :496 هزار تومان
    خانواده های 4 نفره : 648 هزار تومان
    و خانواده های 5 نفر و به بالا تر نیز مبلغ 744 هزار تومان به صورت ثابت و ماهانه مستمری دریافت میکنند .

,
,
,
,
,

 

,

لازم به ذکر است که در همین راستا نیز تمامی کسانی که به صورت نیازمند به این سازمان معرفی می شوند بلافاصله و بعد از تکمیل سازی پرونده ها و استنادات موجود تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار میگیرند .

,

 

,

وی افزود : در سال جاری پرداختی مستمری به خانوارهای نیازمند از جمله زنان سرپرست خانوار و کودکان بد سرپرست به میزان 100 میلیارد ریال بوده است که این رقم در حال افزایش می باشد .

,

 

,


شیخی زاده افزود : در حیطه درمانی و بیمه های تکمیلی نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه ها و طرح های بسیار خوبی را اجرا نموده است که طی ان بیش از 80 درصد هزینه های درمانی مددجویان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت و تعبیه می شود ، بیماران صعب العلاج را نیز به صورت 100 درصدی از نظر درمانی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار داده ایم .

,
,

 

,


ریاست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان افزود : کمیته امداد امام خمینی (ره) 18 سرفصل اصلی خدماتی دارد که می توان به مواردی چون ، پرداخت مستمری ماهانه ، ودیعه مسکن ، اجاره مسکن ،بیمه درمانی ، تهیه جهیزیه برای نوعروسان ، پرداخت کمک های ضروری و موردی ،انواع وام و تسهیلات ها به جهت تشویق اشتغال زایی و کارآفرینی حتی در منزل ، پرداخت کمک هزینه برای بیمارانی که از سوء تغذیه رنج می برند ، پرداخت هزینه های پرستاری از سالمندان بالای 60 سال اشاره کرد.

,
,

 

,

شیخی زاده ضمن اشاره به بررسی وضعیت تکدی گران در سطح شهر سنندج ، عنوان کرد : بسیاری از متکدیان شهر سنندج برای تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شده اند اما بسیاری از این متکدیان با توجه به سازمان یافته عمل کردن در بحث تکدی گری مایل به تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته نیستند.

,

 

,


وی افزود : در زمینه ی محرومیت زدایی و شناسایی افراد نیازمند با بسیاری از خیرین در بخش خصوصی و انجمن های مختلف که تحت نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانه خیرین در استان و بنیاد حضرت رقیه (س) در تهران و حتی آستان مبارکه ی قدس رضوی در مشهد مقدس نیز همکاری های بسیار سازنده و پایاپای انجام شده است. در زمینه ی تامین مسکن روستایی و تامین خانه محرومان تفاهم نامه ای به ارزش میلیارد ها ریال با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به امضا رسیده است که منجر به برنامه ریزی برای ساخت 1000 واحد مسکونی گشته است ، که تا کنون 4 مورد به صورت کامل تحویل خانوارهای نیازمند شده است و پیش بینی می شود که تا دهه مبارکه فجر بیش از 25 درصد منازل تکمیل و تحویل داده شود.

,
,

 

,

 

,

شیخی زاده با اشاره به طرح تسهیلات به جهت اشتغالزایی جوانان و سرپرستان خانوار ، عنوان کرد : بیش از 40 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار 1800 نفر قرار گرفته است که برای توانمندسازی شغلی و کارافرینی در منزل در نظر گرفته شده است .به طور مثال طبق توافق با یک خیر گمنام پیش بینی می شود که 10 هزار دستگاه میوه خشک کن (با توجه به پتانسیل های تولید میوه و تره بار در استان کردستان) به مددجویان جویای شغل تحویل داده شود که با توجه به براورد های صورت گرفته درامدی بین 2 الی 3 میلیون تومان در ماه را برای خانوارهای مستمند و نیازمند به ارمغان می آورد.

,

 

,


مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان افزود : پس از رسیدن خانوار های نیازمند به کف قابل قبول درامدی که همان مبلغ تعبیه شده توسط اداره کار و امور اجتماعی می باشد ، طبق طرح پالایش از لیست مددجویان حذف می شوند.

,
,

 

,


وی افزود : در زمینه ی بهره گیری از نذورات و خیرات و صدقات مردم مهربان و شریف استان کردستان به صورت مکانیزه و با توجه به تکنولوژی های مدرن روز از اپلیکیشن ها و برنامه های متعددی برای دریافت صدقات استفاده می شود که می توان از مهم ترین انها به مواردی نظیر اپلیکیشن سکه و ثنا در بازار آندروید و استفاده از کد های دستوری USSD با شماره ی هوشمند *8777*087# اشاره کرد . اما باتوجه به پیوند دیرین و قلبی و دینی برخی از مردم به پرداخت دستی صدقات ، کماکان صندوق های فیزیکی صدقات نیز در محلات و بخش های مختلف تعبیه شده است .

,
,

 

,


شیخی زاده ضمن تشکر از نیروی خدوم انتظامی برای تامین امنیت صندوق های صدقات ، عنوان کرد : افراد بیماری در جامعه ی ما وجود دارند که حتی به صندوق صدقات که متعلق به ملت محروم و نیازمند است رحم نکرده و اقدام به دزدی از صندوق های صدقات درون شهر و روستا می نمایند که با حمایت نیروی انتظامی استان کردستان نسبت به ایمن سازی هر صندوق ( هزینه ای بالغ بر 100 هزار تومان ) اقدامات لازم اجرایی شده است .

,
,

 

,


وی افزود: در کمیته امداد امام خمینی (ره) ما حدودا از کمک های 13 هزار نفر خیر و نیکوکار استفاده میکنیم. کمیته امداد امام خمینی (ره ) با تکیه بر شعار هر خانواده ی کردستانی حامی یک کودک یتیم و بی سرپرست ، توانسته بالغ بر  8 میلیارد تومان اعتبار برای کمک رسانی به ایتام و محسنین اختصاص دهد.

,
,

 

,


شیخی زاده در پایان ضمن ابراز رضایت از کمک های خیرین و استمرار طرح های مددجویی مختلف در کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اشاره کرد : ملت عزیز و مهربان کردستان در صورت مشاهده ی هرگونه افراد نیازمند و کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست از طریق شماره ی پیامکی 3000333387 و شماره تلفن گویای 0968877 با کمیته امداد امام خمینی (ره) در ارتباط باشند .

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه